• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Själv fick jag tillbaka ett jätte fint upptinad 5-dagars embryo! Mitt i livmodern sattes det och allt såg mycket bra ut. Barnmorska trodde att jag skulle bli gravid på det här. Jätte hoppas gör jag! Det är en sån overklig känsla man har, tänker på vad som finns i magen och känner lycka. Otroligt vänligt mottagna på kliniken som vanligt och vi är så tacksamma för denna chans. 40% chans att det blir grav och sen 80% att det går hela vägen. TD annandag jul, på sonens 20-årsdag :)), men jag kommer att testa redan på julafton så klart. Kram till alla!

• turlid70

Uppdaterar listan, för nu ruvar jag :))

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, inväntar nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, jan/feb, bor i Stockholm
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)
    pp08, 40, IVF5 (syskon IVF2), jan 2011 CVL
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran, ET 25/11, TD 13/12, bor i Täby (nära Stockholm)
    Eviglängtan, syskonförsök. FET (stimmulerad) 26/11, TD 13/12
    Turlid, 40 år, IVF1/FET1 13/12 Huddinge, TD 26/12, bor i Norrtälje

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet

• turlid70

Tack för era grattis tjejer Solig. Det vore häftigt att få en sådan underbar julklapp. Jag längtar till julafton så klart.

• turlid70
    Eviglängtan skrev 2010-12-13 20:29:01 följande:
    turlid70: grattis, nu du, nu måste det hända grejer här på denna sida, och det måste gå i det positiva tecknet, allt annat är förbjudet. Nu hoppas jag på er. Återigen grattis!
    Tack! Ja, jag får väl börja då, håll tummarna.

Jätte ledsen för din skull Eviglängtan Gråter, förbannade stickor att de visar aldrig något bra. Önskar er lycka till med nytt försök efter nytt år.
  • turlid70
    Fahlvik skrev 2010-12-13 19:18:29 följande:
    Turlid: Då önskar jag dig illamående i julklapp, delar gärna med mig Flört
    tack, gärna, skulle vara det bästa Skrattande
  • turlid70
    Riita skrev 2010-12-13 18:06:28 följande:
    Jag fick datum för mitt FET idag. Det blir på tisdag nästa vecka alltså 21/12. Snacka om att precis hinna innan julstängningen.  De mätte slemhinnan idag och den var 8 mm tjock, ska fortsätta med progynontabletterna och börja med vaggisar till helgen. Det börjar närma sig.
    Riita, vad kul att du får göra FET snart. Hur gammalt är det embryot som du får tillbaka då?
  • turlid70
    linköping68 skrev 2010-12-15 13:58:26 följande:
    Hej alla
    Har varit borta lite....  Börjar med att beklaga att det inte har gått så bra för en del och grattis till er som det gått bra för.

Våra hemmaförsök lyckades efter 1,5 år och stickan visade gravid! Men 2 veckors glädje böts mot sorg idag då jag börjat blöda. Troligt är väl att det lilla/e därinne inte finns kvar. Orken tryter och känslorna svämmar över. Att det inte går......

Ledsen Gråter
    Men vad f-n då, vad är det som händer, varför drabbas vi så hårt för? Så ledsen för din skull linköping68 Gråter. Hoppas ni hittar krafter att fortsätta kämpa vidare med hemförsöken.
  • turlid70
    Riita skrev 2010-12-15 18:21:55 följande:
    Turlid - hur går det med ruvandet?
    Mitt FET som jag ska få tillbaka är tredagars-odlat.
    Jo då, jag ruvar på. Ingen spotting, ingen mens, inget någonting än, eller ju, fick mensvärk ikväll, det är väl min bitch vecka nu. Hoppas att det är bra mensvärk. Tyckte att jag kände stickningar igår också, men jag jämt känner så mycket saker helt onödigt föresten. BIM har jag tidigast på lördag senast på måndag.

Håller tummarna för dig Riita!
  • turlid70
    Eviglängtan skrev 2010-12-16 19:15:04 följande:
    turlid70: hoppas så mycket på att du skall vända trenden på denna sida, jag menar så här j-vla illa kan det väl ändå inte vara, någon mer borde få plus och naturligtvis få gå hela vägen till förlossningen. Ruvar på och prata snällt med knoddisarna, för visst var det väl två du fick tillbaka?
    Jag ska göra mitt bästa :))

Fick bara en tillbaka, har inte kommit på hur den ska kallas. Några förslag?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?