• pp08

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fortsättning; långa metoden fungerar sämre på mig, gjorde det 2 första ivf och när vi bytte till korta blev jag gravid. Försökte med långa en gång till i höstas o få kom jag intw till ET.

Vi har inte gjort AHA.

Allergier: pollen. Även killen har pollenallergi i ngn form av mag/ tarm besvär. Han har inte heller problem med sköldkörtel.

Har aldrig provat akupunktur.

Tror vi kommer ha max 1 ivf chans till om cvl tillåter det efter min 42- års dag och om vi inte lyckas på egen hand eller med de 3 eskimåer. Sista behandlingen resulterade ju i 5 finfina embryos! Så kanske bra method för mig.

• pp08

Ni andra i tråden: är det görsta grav eller barnet eller har ni barn sedan tidigare? Jag har ju turen att redan ha en snart 3- årig busig flicka hemma.

• pp08

Kan någon länka till Aten tråden? Ich gärna tips till Akupunktur som har erfarenhet med barnlöshetsproblem i stockholms området?
    Ingår akupunktur i högkostnadskort eller är det enbart privat?

• pp08

Slemmis: även jag hade flytningar/ blödningar när jag var gravid med dottern. Gick dock hela vägen till 41+5

• pp08

Mår illa, haft huvudvärk o feberhöjning i helgen.Hade ont i magen hela veckan. Efter förra veckans störtblödning tvärstopp när det gäller blödning, bara ett mörkt streck i mensskydet. Hoppas det inte betyder komplikationer. Se om jag orkar på återbesök imorgon.

• pp08

Zin: återbesök är på gynakuten och skulle ske denna vecka mellan 10-14 d efter, är 12 d efter nu. Inga bokningsbara tider, bara komma via akuten. Mår bättre idag, skumt nog bara 36.1 i temp idag.

• pp08

Allt var bra på gyn återkoll. Bara lite hcg kvar i urinen. Ingen inf i urun eller blod, hb på 122. Tunn slemhinna. Inget kvar i livmodern. Bara lite lite bruna flytningar.

Sorgligt men skönt. Nu hoppas att kroppen återhämtar sig

• pp08

Tänkte tipsa er testnarkomaner om ÄL test. Även vid graviditet ger dessa ( billiga) teststickor utslag. Tom starkare än gravtester. Har ni alltså fått svag svag positiv test omkring BIM eller testdagen, så tar ett ÄL test. Ta de inte för tidigt så att fortfarande äl eller hormonsprutorna kan påverka. Hos mig ger de fortfarande full utslag medan grav test blir betydlig svagare.

Hade idag fin tunn slemhinna vid återbesök, hoppas den kan växa snart igen och att det kommer äl så småningom. Alla restee var ju borta. När all hcg är ur kroppen kan man kanake förvänta sig äl. Dock osäker på när det händer. I vanlig cykel skullw jag nu närmaste dagarna få äl men blir väl annorlunda nu. Läkaren sa att man kan räkna blödningen som dag 1 i cykel. Men att det inte är säkert att man får äl innan nästa mens, men det är inte helt omöjligt att få äl direkt. Hmmm där blev man ju klokare eller hur.
    Förra året fick jag redan äl efter ca 10 dagar men då skedde mf i v5+x och då var hormonvärden mycket lägre än denna gång.

• pp08

Hemulen: just nu har kag firtfarande full utslag på äl test pga hcg i kroppen. Måste därför först se att det går ner!!

Vi tar det lugnt innan simmaren. Vill inte slösa birt FET i onödan. Har 3 st i frysen som vi väl börjar med direkt efter sommaren. Om inte hemmaföesök lyckas!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?