• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Ja det blir nog härligt. Det funkar inte att han åker med, av flera anledningar.

• callimero

Mysko med äl-sekret även denna insemination på cd 14. Undrar om det är kroppen som vill ägglossa igen eller om det är efterdyningar av Pergo och Ovitrelle. Dock något sent efter tycker jag.

• callimero

Så oerhört sorgligt Anne f, beklagar verkligen den oerhörda förlusten. Se till att du får alla värden kontrollerade och åtgärdade innan ni kör igång. Tror inte du behöver fokusera på AMH när du faktiskt varit gravid nyligen. De säger ju att det ska vara lättare att lyckas igen då, vilket jag verkligen hoppas för er.

Grattis till sprutstart Enya!

Och tummar för pralinen jessica.

• callimero

Vad bra att du fick ok men denna gyn av CFC Myran. Ja det är ett heltidsjobb detta, jag arbetar inte nu men har ändå fullt upp märkligt nog. Har varit både skönt att slippa prestera jobbmässigt samtidigt som det är stressande att gå overksam med allt vad det innebär. Tror absolut du är en av oss samvetsgranna kvinnor som gör ett bra jobb ändå, det är våra egna inre krav som gnatar på oss.

Jag hoppas kunna koppla av på resan. Nu ska jag till en kurator jag fått remiss till av min nya husläkare. Det är för mycket som är jobbigt nu så jag hoppas få lite redskap att hantera det. Huvudet känns ibland som en torktumlare som går på övertid och håller på att överhettas.

• callimero
    turlid70 skrev 2011-08-12 14:17:49 följande:
    Önskar dig en trevlig resa, mysigt på Kreta, lagom varmt är det där dessutom. Hoppas det reder ut sig för er när du är tillbaks och dessutom har du ett plus i bagaget. En kurator vore inte fel för vem som helst här, trevligt att du fick en tid hos kuratorn som kommer med något nyttigt förhoppningsvis.
    Komma hem med plus och solbränna vore inte fel!

Ja, det borde vara obligatoriskt att få tillgång till kurator för oss alla. Jag bytte husläkare och fick tid, svårt att säga hur det känns eller fungerar. Ville berätta allt, vilket tog upp det mesta av de 45 minuterna. Ska dit igen innan jag åker iväg.
    oceanney skrev 2011-08-12 14:59:02 följande:
    Jag har ett förslag på vad du kan sysselsätta dig med på Kreta. Det ska finnas en IVF-klinik i Chania. Du kanske kan kolla upp den medan du är där, som kul grej bara? Skrattande

www.fertilitycenter-crete.gr/

Får en känsla av att de har ett trevligare bemötande av äldre patienter där än i Sverige, bland annat med tanke på att de även gör ÄD.  
    Kanske Ving kan tjäna pengar på utflykter dit? Jag ska vara längst österut, i andra änden. Ska kolla hur lång tid det kan ta dit!
  • callimero
    Zinfandel skrev 2011-08-15 15:16:38 följande:
    Kalimero: hur har du det..? Tänker på dig Hjärta
    Tack rara du!
    Jag har precis börjat läsa ikapp, febril aktivitet i tråden. Tummar för alla som är på g med nya försök!

Jag är rätt deppig, det är tungt hemma. Försöker ta en dag i taget och ser fram mot att komma iväg på torsdag. Laddar med böcker, myskläder, hemma-spa produkter och kamera.
  • callimero
    Zinfandel skrev 2011-08-15 15:30:08 följande:
    Kalimero: skönt att höra. Packningen låter strålande! Jag är så glad över att du kommer iväg Solig du är så väl värd det!
    Cool
  • callimero
    turlid70 skrev 2011-08-15 21:29:31 följande:
    Tungt med strul hemma, skickar styrkekramar till dig. Har du varit hos kurator fler gånger eller ska du ditt snart igen? Hoppas resan gör dig gott och hjälper till att ladda batterierna.
    Ja det är väldigt tungt nu. Ska till kuratorn innan jag åker, svårt att veta om det hjälper än så här få gånger.

GRATTIS till bra besked turlid! Måste vara en oerhörd lättnad. Glad Hoppas de får koll på antikropparna nu. Är detta inget man kunnat se innan? Måste läsa på lite.

Grattis till sprutstart Skytten! Försök att inte oroa dig så mycket, de kommer ha koll på dig.
  • callimero
    Fjällsippan skrev 2011-08-15 15:52:09 följande:
    Tack för leveransen av Inofolic, och ett intensivt fikasnack . Låter som en klockren packning; hoppas att du får det riktigt skönt på resan!
    Tack själv! Glad
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?