-
Svår fråga. Olika kliniker verkar resonera på olika sätt. I Sverige har vi ju IVF-kliniken med Falun i centrum och Fertilitetscentrum i Stockholm och Göteborg som propagerar för långtidsodling. CvL tycker ju tvärtom och håller på 2-dagarsodlade för att livmodern är den bästa platsen för embryot.Zinfandel skrev 2011-01-27 17:24:54 följande:Är det verkligen så? I så fall skulle Frankrike ha mycket sämre IVF-graviditetsstatistik än Sverige och det stämmer inte. Alltså tror jag inte att långtidsodling är lösningen på gåtan, i så fall hade man ju inte chansat med 2-dagars....?? Eller?
-
Grattis till skörden! Nu hoppas vi på att alla blir fint befruktade!pp08 skrev 2011-01-27 20:08:24 följande:Var på ÄP idag. Det blev 6st ägg, de kom från de 6 blåsorna som var ca 20mm i måndags antar jag. En som var större har redan stuckit iväg, Idag var största blåsan 27mm.
Nu hoppas att det går bra så att det blir ET på lördag (blir alltså 2dagars embryo, som min klinik CvL har bäst statistik på). -
Man måste ha minst 5 bra ägg på dag 2 eller 3 för att långtidsodla på de kliniker som kör med långtidsodling.
-
Jag läste sen efter jag råkat svara utan att läsa hela tråden . Oceanney och du har kloka argument!Zinfandel skrev 2011-01-28 10:07:24 följande:Tack! Vi diskuterade det vidare igår (se ovan) så jag tror vi kom fram till en rimlig slutsats ;)
-
sushikatten - Härligt att du är ruvare till två små! Nu hoppas vi att det går hela vägen denna gång!
-
pp08 - Grattis till bra resultat!
No Ka Oi - Hoppas du mår bättre idag! Lycka till med ÄP på tisdag!
sushikatten och Zinfandel - Hoppas era embryon växer till sig för varje dag och mår bra! -
Jag fick glad gubbe på ÄL-stickan tidigt imorse så om allt går som jag vill blir det FET nästa lördag! Tjoho, vad skönt att det inte blev omslag på måndag så jag hade missat en månad till! Det var fyra månader sen jag fick ruva sist så det känns verkligen på tiden nu!
-
Eviglängtan - Tänker också på dig och hoppas allt gått bra. Stor kram
-
Fjällsippan - Härligt att du är på gång igen! Lycka till med VUL nästa vecka!
Turlid - Håller tummarna för att du får ÄL-utslag! Hoppas så att vi blir ruvarkompisar!
Mamma gås - Spännande med ÄP. Hoppas allt går bra! -
Tack för alla gratulationer till att jag fick ÄL-omslag imorse! Var så skönt att det blev idag och inte imorgon så det kändes som om en sten föll från mitt hjärta! 4 månader är lång tid att vänta på att ruva igen så det ska bli underbart om det blir av på lördag!