• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, kort rapport från mig. Kommer inte på bättre namn än "Lilla plutt" på den lilla, men hoppas verkligen att den mår bra och trivs hos mig.

TPA = ingen spotting eller mens, mensvärken kommer och går lite mindre nu än för någon dag sedan, gravidkänsla obefintlig, BIM på lör-mån någonting.

Kanske lite tröttare än vanligt, men det kan bero på många andra orsaker, bråk med chefen pga dålig lön i kombination nyttjobbsökandet. Har förresten varit på en tredje intervju idag. Träffade många människor och blev grillad kändes det som, fick bland annat göra reklam om mig själv på 30 sekunder på stående fot. Jobbigt och läskigt vart det och ingen bra reklam blev det, alla bra saker som jag skulle säga om mig själv var plötsligt borta ur min hjärna. Men annars gick det bra tyckte jag, hoppas de hör av sig nästa vecka för det ska bli klart innan jul sa chefen.

• turlid70
    Mamma gås skrev 2010-12-17 12:55:26 följande:

Tack för välkomnandena Flört Kanske ska berätta lite snabbt om min status. Har gjort 2 IVF försök där de satt in två embryon båda gångerna. Första behandlingen blev en så kallad biokemisk graviditet (enl klinikens förklaring). Andra behandlingen visade negativt på testdagen o började blöda när jag slutade med vaggisarna. Symtomen höll i sig väldigt starkt i nästan två veckor så jag tog ett gravtest till där det blev ett svaaagt plus.. Nojjig som jag blev tog jag ett till som inte visade nåt.
    Ska göra ett nytt försök med den korta metoden i jan med prel äp v. 4, om mensen kommer som den ska. Har aldrig poblem annars men nu jäklar är den försenad.. Så just nu känns det preliminära äggplocket i januari väääldigt långt borta.. Vi går just nu på CvL men funderar på att byta till Falun om det inte tar sig denna gång. Har barn sedan tidigare och den minsta är 12 år, de kom till på naturlig väg men har nytt förhållande och jag kan dessvärre inte bli gravid på naturlig väg längre. Min sambo har inga barn sedan tidigare.
    Känner ju att åldern springer iväg så det är skönt att dela lite tankar med fler tjejer som är runt 40 Solig

Önskar er alla tappra kämpare en trevlig helg!

Känner igen din historia, har själv två nästan vuxna barn, minsta är 15 och största 20 år och har redan flyttat hemifrån. Är ihop med nya kärleken i 12 år, men hade inte bättre planer att skaffa genensamma barn tidigare. Nu är vi igång och hoppas på lycka. Hur länge har ni varit tillsammans?
  • turlid70
    Riita skrev 2010-12-17 16:43:17 följande:
    Turlid önskar såå att lilla plutten får vara kvar hos dig. Känner lite extra connection för dig. Jag har också barn sen tidigare äktenskap som är rätt gammalt nu, "härliga" tonårskonflikter dagligen!  men inga barn med nya mannen därför vi gör IVF pga min ålder.

Roligt att du kommer från Norrtälje tycker jag för där har jag släkt så jag är ofta där och ränner. :)

Jag har också bråkat med min chef idag och mår skit så i ren protest sket jag i julfesten ikväll för jag fixar inte att träffa chefen ikväll.

Tröstar mig med min fyrbenta lilla nya familjemedlem som iofs testar alla gränser i sitt nya hem just nu. Det gör dock att jag inte hinner deppa över att jag inte är på smällen och inte hinner tänka så mycket på FET-et på tisdag.
    Vad är det jag läser, sket du i julfesten? Ha, det gjorde jag med i tisdag! Fast det var bara jullunch för vår avdelning och hade absolut ingen lust att äta lunch tillsammans med chefen. Så jag declinade kallelse helt enkelt 2 timmar innan. Mina kollegor undrade om jag glömde lunchen, nej sa jag, jag ville inte följa med. Alla gnäller, men ingen vågar säga ifrån och accepterar sådana fjutmutor som en jullunch, så arg på dessa "starka" män utan ryggrad. 

Vi har faktiskt mycket snälla tånåringar, vilket måste vara unik, men så skönt är det, skulle vara jobbigt annars att stå ut med det också.

Kul att du känner till Norrtälje, bor dina släktingar i stan? Någon av er som kommer härifrån?

Låter mysigt med en liten valp. Hoppas det går superbra för dig på tisdag, har du tagit ägglossningsspruta redan?
  • turlid70
    Fahlvik skrev 2010-12-17 20:03:32 följande:
    Turlid: Instämmer med föregående talare! Heja Lillplutten!

Jag ska på mvc-inskrivning på tisdag. Är inte enbart förväntansfull, kan ju vara nå´t som är fel också. Andas nog inte ut förrän efter KUB och när v.12 passerat, om ens då. Vill verkligen inte gå igenom allt igen...
    Tack!
    Men det ska inte vara något fel, det håller vi tummarna stenhård för, och v12 måste ju vara snart  för dig eller. Vilken vecka gör man KUB?
  • turlid70
    Riita skrev 2010-12-17 21:41:09 följande:
    Ägglossningsspruta????? Jag har inte fått några direktiv om en ägglossningsspruta???????? Nu fick jag lite panik.Ska bara käka progynon-tabletterna och börja med vaggisar imorgon. 

Japp en av mina släktingar är infödd Norrtäljebo med eget företag där. ;) Älskar den staden, den är ju bara såå vacker på sommaren.

Va roligt att vi båda sket i våra chefers "mutningsfester".
    Nej nej, ingen ägglossningsspruta för dig, jag blandar ihop metoderna. Den metod du kör behöver man ingen spruta. Om jag minns rätt så körde ChippiChoppi en annan metod för ett par år sedan och hon använde ägglossningsspruta tror jag.
  • turlid70

Hallå här! Hoppas ni mår bra sista advent och är klara med julklapparna, annars passa på nu i sista stund!

Själv har jag då inte så mycket att rapportera. Fortfarande ingen spotting eller mens. Igår hade jag ganska kraftig mensvärk och kände mig väldigt trött och irriterad. Idag känner jag ingenting någonstans i kroppen. Har BIM senast imorgon, men eftersom jag fick ÄL ganska sent så kan det vara även på onsdag. TD (min egen) den 24/12 om inte mensen dyker upp till dess.

Idag ska jag beställa några saker på nätet och tar mig ner på stan för att inhandla sista tänkbara julklappar.

Hoppas ni får en super trevlig sista advent. Allt gott!

• turlid70
    Inanna Li skrev 2010-12-18 14:21:45 följande:
    Nu kom min mens. 5 veckor och 3 dagar sen skrapningen. Jag får väl se det som positivt att min kropp funkar men våra två hemmaförsök runt ÄL gick ju åt skogen. Om jag får ÄL dag 18 kan jag hinna FET den 10 januari när labbet på kliniken öppnar igen. Men det känns ju lite jobbigt att hinna rapportera in glad gubbe på ÄL-stickan i mellandagarna. De har telefontid den 7 januari mellan kl 9-12 så jag får väl hoppas på det bästa. Ska ringa dit på måndag och prata om mina planer.
    Inanna, skönt att kroppen sköter sig trots allt. Hoppas att din ÄL inte krånglar denna gång och dina planer håller. Håller tummarna för det! Kram.
  • turlid70

Jag kommer att tjuvtesta på julafton om inte mensen dyker upp, officiell TD är ju den 26/12.

Än så länge ingen mens, men jag känner absolut ingenting i kroppen, misstänker det värsta tyvärr.

• turlid70

Imorgon är det 2 veckor sedan äl och fortfarande ingen mens, hoppas hoppas att den uteblir på länge.

På tal om annat så fick jag erbjudandet till ett annat jobb, lite sämre lön men kortare arbetsvecka och närmare hem, sparar minst 1 timme per dag, plus bonus i slutet av året. Är naturligtvis lockad och jag har i princip accepterat erbjudandet , men är det värt att gå ner i lön, vad tycker ni?

• turlid70
    Zinfandel skrev 2010-12-20 17:56:10 följande:
    Jag har gjort det och det ångrar jag inte en sekund. Nu för tiden har jag alltså mindre pengar men betydligt mycket mer egentid, fritid och tid för livet... Jag har en helt annan livskvalitet som jag värdesätter mycket högre. Pengar har inte alls samma värde längre, så länge vi kan betala våra räkningar, njuta av livet och unna oss lite restaurangbesök då och då och en semeterresa någon gång om året. Sen behöver man faktiskt inte mer! Från att ha jobbat otroligt mycket och "gjort karriär" var det ett enkelt val, som jag inte ångrar en sekund. Kör!!!
    Okej, tack! Jag har också jobbat som en idiot och skulle bevisa till hela världen hur duktig jag var, men ingen har sagt till mig tack för din insats och tack för att du levererat i tid, trots det fick jag löneförhöjning över 1 % mindre än vad facket hade förhandlat. Hade tänkt att gå ner i arbetstid annars och då redan 10% sänkning av arbetstid skulle ge mindre i lön än den lön jag får på nya stället, men jag behöver inte gå ner i arbetstid för att jag får 6 h  extra fritid per vecka och bara det är ju 15%.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?