• pp08

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vill se positvia nyheter nu Zin, slemtorsk och hitcher.

Som sagts ska hcg fördubbla sig var 2-3 dag. Mitt steg fr 17000 till 19900 på 5 dagar mellan v7-8. Alldeles för liten vet dock inte vad värden var de tidigare veckor. Vid ev ny grav vill jag ha remiss för hcg koll fr v4/5 fram till första VUL!!

• pp08

Tryckte för snabbt. När man börjar blöda kan hcg sjunka snabbt. Har embryot stannat i utvecklingen ökar hcg fortfarande men för långsamt.
    När jag fick mf förra året i v 5+x kom digt cn test aldrig upp till 3+ och låg hcg omkring 100. Försvann snabbt och äl redan efter 10 dagar. Nu tog det tid för att gå mer och efter 2 v har jag fortf hcg kvar.

Vilka vecka är nu nu? ( grav vecka, ej RD eller CD)

Kram!!!!!!'

• pp08

Zin: vad tråkigt att höra men som du säger , du KAN bli gravid. Kram!!

Vi får följa åt igen efter sommaren få vi också har ngra kvar i frysen. Hur många har ni?

• pp08

Förutom grav test blir nu också äl test svagare. Det betyder att hcg nu verkligen är på väg bort hos mig. Får se när det blir äl och mens i kommande cykel.

Slemhinnan var tunn måndags dvs utslaget på testet var ej pga äl hittills men hcg rester. Har nu bara lite gulaktiga flytningar kvar. Ingen blod längre. 2 v efter tabletterna.

• pp08

Hitcher: om du vill komma igång med nytt försök snarast skulle jag nog sluta med medicinerna. Bäst att låta keoppen komma i balans. Är det ett pågåtnde ma/ mf då kommer inte medicinerna att hjälpa dig snarare fördröja förloppet.

Zin: du ska INTE lämna tråden. Vi ska ju försöka ihop efter sommare!

Slemmis: grattis till hcg ökningen. Precis som det ska vara!!

• pp08

Hitcher: vi vill inte 'slösa bort' ett FET nu direkt. Hcg är inte helt borta ur kroppen så det kan betyda falsk pos äl test. Men hemmaföraök ska vi nog göra.

Mina hcg test är svaga nu, lite tydligare äl test. Så fort det börjar blir starkare kan set vara äl.

Vi satsar på FET i augusti, beroende på min mens.

• pp08

Hemulen: 1 v efter efter cytotec var mina test också starka. Inte förran 2 v senare svagare. Äl tester har gett full utslag 2 v efter. Nu 2.5 v senare börjar båda bli svaga.

• pp08

Snorpan: jag blev av med jobbet i samma veva som sista ivf. Blev även gravid men fick ma/mf i. v7/8. Så länge det inte syns att man är gravid och inte fått bekräfrat att allt är ok, typ v12/kub hade jag inte tänkt att säga ngt. Jag var på intervju under spruttiden och vul kontroll. Fick dock inte jobbet.

Lite surt nu, inget jobb, ingen bebis.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?