• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mamman0301: om man har distansläkare så tog det inte låång tid alls men utredningen tog ju alldeles för lång tid. Pratade med IVF kliniken och vips var behandlingen igång inom 2 veckor Du betalar väl själv också? Då är det så iaf...Falun alltså med distansläkare där jag bor.

• Snösport

FRÅGA:  jag är trött , lite yr, lite onte i magen...trög/lös i magen(kasnke för jag nu igen bytt Levaxindos sedan 2 dgr) geggig i ögonen och lite mer trögandad = jo kasnke att jag får en vår-allergi-reaktion?  Har haft det en gång innan för 11 år sedan men så kan det ju vara...akupunktören satte nålar för min andning också då han sa att över lungorna så var pulsen på vänster hand annorlunda. 

Vilket fall om man nu skulle köpa något och ändå vara försikteig för jag vill ju inte hindra en graviditet nu eller senare. vad tar ni?  Sist varade problemen knappt i 2 veckor så det är väl det jag räknar med. Clarityl? eller någon som kör något receptfritt läkemedel?

• Snösport

Zion: oj lät det så illa: nja jag är på jobbet men håller på att somna som igår typ...gick därför till jobbet så jag skulle piggna, vänster öga geggar och redan varit på toa typ 3 ggr idag så magen lever löshårt liv liksom jag blir ju lätt illamående av när magen inte är normal (hade det ju så typ hela hösten så jag är väl van egentilgen)

vilket fall kasnke man ska ta något så jag piggnar till och så gegget går bort...eller så väntar jagtills efter helgen och ser då .

Jo nattskidåkning i Gränsen...ooops öppnar 17/5 ok, då får vi gå en liten topptur miss i nassen på fredagskväll...om jag orkar

Jag äter ju typ vitaminer och mat mm som är bra, uppiggande mm så gissa om jag hade varit i somna stadiet värre om jag inte ätit det alls.

• Snösport

Zinfandeln:  konstigt namn du fick på  mitt förra inlägg
    Jag ska inte ha mens förrän på torsdag/fredag nästa vecka så det är ett tag till

• Snösport

Zinfandeln: japp din klinik säger det som passar bäst...influensa nu precis efter ÄP , japp så¨är det ..hi.,hi.hi

Fjällsippan: jo jag googlade lite och nu vågar jag inte köpa Clarityn heller...jag nyser bara lite ena öggat geggar på morgonen men blir bättre och är lite piggare nu efter lunchpromenaden..jag är bättre när jag är utomhus dessutom....men ganska trött ändå så kasnke ska döpa om mitt nick till "Slösport" idag!!  hi.hi.,hi!!

• Snösport

Hönan, Lena Fena:  Härligt tjejer..superbra och som Zinfandeln säger, allt över 1 ägg är en bonus Det går säkert kanon och fina ägg till er.

Många ruvare snart alltså...håller tummar för er alla...dej med Zion Tungan ute

Hönan:   Fan blir inte så bra som väggmålning så ta något annat lite snyggare istället snälla du Foten i munnen
    ......jag har ju typ bara haft mer än 4 ägg  en gång och 1 ägg en gång men höll tummarna och den klarade sej så det kan bli finfina fast de är få, våga tro på dem!! 

• Snösport

Zinfandeln: härligt!!!! Lycka till idag!

• Snösport

Hönan: åh, jäklar!!! Förstår att detta är ledsamt, jag hade sökt mej till en annan läkare! Se till att få se TSH AMH och FSH värdena själv dessutom för är det en dålig läkare så kan som i mitt fall TSH vara bra i hennes ögon men inte alls bra om man vill ha barn.  Här finns det tyvärr inte så många hemläkare att byta till men jag bytte till hennes kollega som åtminstone är snäll   
    Hoppas du får till alla blodprov först sedan ett nytt försök så snart det går, förvånande om IVF kliniken du går hos först nu sett att de inte fått in alla blodprov...inte ditt fel att läkarna inte gjort allt, jag hade vägrat betala när din/dina läkare varit så slarviga!   Tyvärr är det du som får lida.

Görs det inte blodprov 1-2 ggr under spruttiden också?  Det gör de på mej och i mitt andra försök så avgjorde blodprovet att jag plockades för blodprovet var bra...+ att jag argumenterade mej till det för jag hade så få äggblåsor...och ägg.

Många kramar till dej!!

• Snösport

Kalimero: hmm vad snabbt de växt! Jag fick ta dos 450 EI fostimon och 300 EI dos från dag 6 men jag gjorde fel och tog det från dag 7 då jag även började med "hålla kvar äggen medicinen" och det gick ju bra ändå...helger mm så vi gjorde första VUl dag 8. 
    Jättekonstigt att du ska bestämma dag, de borde väl ändå de vara mer mästare på,  vilket ansvar. Jag hade nog tagit den på dagen då blåsorna inte är för stora när de plockas frö jag har också haft blåsor som stuckit och de var ca 22 mm vid vul...så svårt val för dej att göra.

• Snösport

Zinfandeln: Grattis!!   Och härligt när det blir precis som man tänkt sej...bara att knipa så fastnar det också!

Hmm...jag förstår inte tar du Ovitelle idag och imorgon också?  någon som vet varför eller också gjort det?
    Något nytt lär man sej varje dag nästan  mitt i glädje och bekymren = bra tråd detta!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?