• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

turlid70 skrev 2011-01-30 16:16:57 följande:
    Det är klart att det blir av på lördag. Kram!
    Tack! Har aldrig varit på kliniken på lördagagar förut. Det är liksom specialöppet enbart för FET. Antar att det kan bli vilken läkare som helst men det går nog bra. Själva proceduren tar ju inte mer än 5-10 minuter. Men embryot tar två timmar på sig att tina. Lite kul om de måste hålla öppet enbart för oss på lördag ...
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-01-30 16:31:16 följande:
    På min klinik är det barnmorskan som gör FET, man behöver ju inte någon speciell kunskap för ostim FET.
    Min klinik har i huvudsak bara läkare, sköterskor och laboratoriepersonal. Labb-tjejen måste vara på plats för att tina embryot två timmar innan (gäller långtidsodlade). Återföringen görs enbart av läkarna.
  • Inanna Li

Nu är FET inbokat till kl 13 på lördag! Underbart och samtidigt otroligt nervöst!

• Inanna Li

Mamma gås - Tack! Spännande att följas åt med insättning och ruvande! Lycka till du också!
    Jag bor ju i en förort till Göteborg där min klinik ligger så restiden blir väl ca 40 minuter med buss. Förstår att det är lite jobbigt för er som har långa restider. Men denna gång blir ju bättre när du får embryo(n) tillbaka!

pp08 - Kul att få en ruvarkompis till. Lycka till på lördag!

• Inanna Li

No Ka Oi - Jag är allt annat än lugn egentligenGlad!Men denna gång vet jag att jag har två i frysen så jag hoppas att en av dem kommer överleva upptiningen. Jag förstår din rädsla inför ÄP och befruktning. Jag var också jätteorolig när jag gjorde det i maj. Eftersom vi gjorde ICSI på våra ägg fick vi inte veta om de blev befrukade när vi lämnade kliniken på fredagen så hela helgen var jag orolig fram till måndag då det var det dags för ET. Men vi fick ju jättebra resultat så allt kändes bättre när jag kom dit. Även om jag naturligtvis säkert blir lika rädd om jag måste göra om hela proceduren någon gång under våren om jag inte lyckas med FET.  Nu är jag ju dessutom ett år äldre Rynkar på näsan! Sen är ju ruvarperioden alltid en fruktansvärt orolig upplevelse och jag ser fram emot den med skräckblandad förtjusning.

Hoppas ditt ÄP går bra imorgon och att det finns många ägg som blir normalt befruktade. Skönt att ni båda är lediga. Efteråt vill man ju bara vila ut.

Håller tummarna för att alla vi som är på gång nu ska lyckas!

• Inanna Li
    Mary73 skrev 2011-01-31 13:09:59 följande:
    Inanna 68, jag ska tänka på dig på lördag, hoppas allt går bra!

Själv har jag varit på ytterligare ett VUL eftersom min livmoderslemhinna inte vill växa på sig. Idag var den 6 mm, och det är för tunnt! Men tydligen är inte hoppet ute för jag ska fortsätta med östrogen tabletterna i tre dagar till och göra en ny undersökning på torsdag dag 20. Jag förstår inte hur länge man kan vänta med att sätta tillbaka embryot, trodde dag 20 var sista dagen. Har lite svårt att få svar på mina frågor av min distansläkare, inombords känner jag mig helt förtvivlad.

Tack! Jag satte in mitt förra embryo på dag 29 (fick ÄL-omslag så sent som CD 23 antagligen beroende på livmoderoperation månaden innan och stress som knasat till cykeln) så det kan nog bli hur sent som helst.  Finns ingen sista dag för embryoåterföring. Jag brukar få omslag dag 16-18 och mina menscykler är 29-32 dagar vanligtvis. Allt kan hända och det behöver inte bli fel. Jag lyckades bli gravid på denna långa konstiga cykel även om det sen blev MA.

Hoppas din slemhinna växer till sig tills på torsdag. Om din läkare har rått dig att fortsätta med tabletterna är det nog ingen fara. Kram.

• Inanna Li
    sushikatten skrev 2011-01-31 16:53:45 följande:

Innana68: Härlgt att det äntligen blir FET. Ja har varit på ivf kliniken innan och gjorde faktiskt ett FET på en lördag. Det var riktigt skönt att komma dit , det var så lugnt och skönt. Inga människor och bara vi och läkaren.  Snart är det din tur också:)

Angående att vara lugn! Jag tror att de flest av oss tänker väl hela tiden på den här processen mer eller mindre. Vissa dagar försöker man vara lugn och andra är man som ett nervrak. Idag är det en som negativt dag för mig och jag som hoppades att det kanske skulle vara  våran tur denna gång. Imorse vaknade och kände att näää det blir inte nu. Jag vet att det kan ändra sig imorgon men guuuudddd vad jobbigt allt det här är. Varför kan inte alla dagar vara bra dagar ? Ja vet! Näää nu ska jag fika och dricka lite kaffe för det kan jag i alla fall låta bli. Barnmorskan sa om man dricker lagom så är det ingen fara.

Hej så länge! Mannen kom och är alltid hungrig!

Tack! Det ska bli skönt att få komma till en klinik som nästan är stängd på lördag. Lite lyxigt att de kanske bara håller öppet för oss. Vårt embryo tar ju två timmar att tina ocksåGlad!

Modigt att du vågar dricka kaffe Skrattande. Det ska ju inte vara någon risk alls med små mängder så du gör förmodligen helt rätt.

Det är verkligen din tur att få plus nu. Du har gjort flera försök och förtjänar att lyckas! Så ruva lugnt! Kram!
  • Inanna Li

Snösport - Tack för lyckönskningarna! Hoppas så att du också lyckas nu med korta metoden. Du har ju flera IVF-er bakom dig och har kämpat länge. Det är 68-ornas tur nu!

• Inanna Li

Oj, vad ni moxar! Kul att få lära sig ett nytt ord. Jag har ju aldrig provat akupunktur!

• Inanna Li

No Ka Oi - Grattis till massor av ägg! Hoppas du får långtidsodling!

Turlid - Tack! Vi får väl se om det blir enskild behandling Glad! Det kan ju vara nån mer som har FET på lördag!

Fahlvik - Kul att du tittade in. Hoppas du får det skönt på Fuerteventura!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?