• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

underverket 06 skrev 2010-12-29 16:33:46 följande:
    Ett gott nytt år till er alla i förskott. Ikväll åker jag o sonen till mina föräldrars stuga i Härjdalen i firar nyår med mina föräldrar där. Hoppas på ett bra 2011 för oss alla. För tillfället är jag trött för min son på 2 år har fått för sig att han inte ska sova middag mer, trots att han inte orkar med det utan däckar i soffan vid 18.30. Helt omöjlig är han att söva mitt på dagen. Sysselsätta en intensiv 2- åring hela dgarna tar på krafterna, men nu ska jag ju inte klaga på det. Det är ju barn vi vill ha i den här tråden o har man väl fått en ska man väl inte klaga.
    Vet precis hur det kan vara, man känner sig utmattad och fantasilös att hitta på nya saker. Min son slutade sova middag vid ca 2,5 år, så att din son är ungefär där och det blir jobbigt bara några dagar, sen kommer han in i den nya rutinen. Hoppas du får hjälp av dina nära och kära under tiden. Lycka till!

Trots att det har gått så många år för oss känns det inte alls så länge sedan och jag vill hemskt gärna återuppleva detta igen. Därför blir det nya tag nästa år!
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2010-12-30 12:33:11 följande:
    Turlid - Vad kul att ni ska se nya Änglagård-filmen! Jag tänkte att jag också måste se 1 och 2 igen innan jag ser den nya. Änglagård 1 betyder speciellt mycket för mig för det var den första film jag och min sambo gick på tilsammans. Som nyförälskade våren 1992. Blir sugen på vin- och ost bara av att läsa om din julklapp. Så gott! Nu har jag ju druckit lite vin och glögg senaste månaden. Blir totalstopp med alkohol igen efter nyår när ruvarperioden förhoppningsvis börjar!

Vi håller tummarna för 2011!
    Ja, ser fram emot att se filmen faktiskt, dem två första är helt underbara.

Sista champangeglas imorgon vid middnatt för mig med, sen är det slut med sånt.
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-01-02 16:08:10 följande:
    Gott nytt år alla. Själv är jag deppig då min ägglossning kom idag på cykeldag 16. Nu kan jag inte göra FET förrän i februari på grund av klinikens öpttettider. Jag hade hoppats så mycket att det skulle dröja två ynka dagar till. Verkligen skit men inget att göra. Kroppen gör som den vill. Bra att den funkar i alla fall.
    Nej, vad tråkigt Inanna att du missar FET i januari, vi skulle bli ruvarkompisar ju. Ja-ja, det är inte så säkert att det blir någon FET för mig heller, än så länge är det ingen ÄL här och frågan är om den kommer som den ska. Vi kanske blir ruvarkompisar i februari istället ändå.

Kör på så det ryker med hemmaverkstad istället. Håller tummarna!
  • turlid70
    Betty Boop skrev 2010-12-31 13:56:52 följande:
    Nu ska jag och maken försöka ta nya tag efter missfallet. I morgon åker vi till Köpenhamn o ska stanna i fyra dagar och bara rå om varandra. Vi får komma tillbaka till Huddinge för ett nytt PGD-försök när min mens har kommit igång igen.

Gott Nytt År på er alla!

Kram 
    Hoppas ni har haft det mysigt i Köpenhamn. Önskar er jätte lycka till med nya försöket och hoppas att kroppen återhämtar sig snarast.
  • turlid70
    Fahlvik skrev 2010-12-31 18:16:21 följande:
    Gott nytt år, alla! Här har vi precis "klarat av" förrätten. Har svårt att äta mycket åt gången så ska man beta av en trerätters så får man pausa en timma mellan varje rätt Glad. Är mest illamående på kvällarna så vi stannar hemma (bara familjen) i år och då kan man ju anpassa både mat och mat-tider till en småätande tjockis.
    På måndag kommer vi in i vecka 12 och om en vecka är det dags för KUB -nervöst.
    Hoppas alla får bli föräldrar (igen) nästa år, 2011Skål !!!
    Spännande Fahlvik! Bara en vecka kvar och sen det värsta är över. Mycket nyfiken att veta mer om KUB, håll oss uppdaterade hur det går för dig. Håller tummarna för super bra resultat.
  • turlid70
    Riita skrev 2010-12-31 10:33:15 följande:
    Eviglängtan tack för lugnande ord. Visste inte att det kan vara en biverkning av progynonet. Blir så irriterad på läkare som inte upplyser om biverkningar.

Känner mig inte så hoppfull ändå eftersom jag har sådan fruktansvärd mensliknande värk hela tiden. RD 10 idag.

Idag blir det en intressant Nyårsafton. Första som hundägare, blir att hålla sig inne med vovven och ignorera alla smällare så inte voffsan får för sig att det är något farligt.
    Hur går det Riita? Mensvärk låter ju lovande tycker jag.

Klarade ni er bra på nyårsafton förresten, med vovven inne?
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-01-03 12:31:21 följande:
    Tack för stödet Turlid! Jag känner mig just nu väldigt otursförföljd. Jag har redan hunnit med ett par hemmaförsök Flört och hoppas allt jag kan. Mirakel kan ju ske. Hoppas att du inte ska behöva vänta ända till februari. Din ÄL kommer säkert snart!
    Bra jobbat! Hoppas på mirakel helt enkelt, 2011 skulle bli lyckoår för oss alla!
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-01-03 13:23:09 följande:
    Inanna: det är så typiskt att ÄL strular när man har FET-planer. Hoppas att hemmaförsöken ger resultat istället!

Turlid: hoppas att ÄL kommer så att det blir FET den här månaden. När skulle ÄL ha dykt upp?

Här har nedräkningen börjat inför spraystart om en vecka, har äl-omslag på stickan idag så för oss blir det också hemmaförsök den här månaden.
    Den ska väl dyka upp om ett par dagar, har inte börjat testa än, men imorgon är det dags då jag är på mensdag 11 och jag känner att mina bröst spänner, bra tecken. Måste få till hemmaförsök i kväll också och så ett par gånger till denna vecka, för att den här månaden borde äl komma på rätt sida och mirakel välkomnar vi.

Lycka till med spraystart och även hemmaverkstad! Kör du långa metoden? Vad ska du spraya och spruta med?
  • turlid70

Jag har kört med menopur (långa metoden) och fick ut 13 ägg, 10 befruktades och 5 fina embryon blev det. Blev dock inte gravid på tre av dessa och har två kvar i frysen nu. Räknar med FET under nästa vecka, känner att ÄL är på g och hoppas på lyckoår 2011.

• turlid70

Uppdaterar listan, tack för att du hittade den Fjällsippan!

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, inväntar nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, jan/feb, bor i Stockholm
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)
    pp08, 40, IVF5 (syskon IVF2), jan 2011 CVL
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (har tidigare gjort 2 FET). Start i mitten av jan. Bor i Skåne.
    Mamma gås: 38 år. IVF 3 med prel. äp v. 4. Korta metoden denna gång. Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början januari. 

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Turlid, 40 år, IVF1/FET2 v.2 på HS, bor iNorrtälje

***RUVARE OCH TESTDAG***

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?