• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

astrea: jobbig sits men läkare brukar ju testa lite olika saker så hoppas de hittar på något.

Fruttan2: ha,ha..jo tiden går ju fruktansvärt långsamt när man ruvar, riktigt roligt att läsa hur du upplever ruvandet för jag känner igen en hel del Skrattande

Turild: Då håller jag tummarna att även testet på tisdag har 2 streck

Zinfandeln: hur går ruvandet?  Bra du har endel på jobbet så kasnke ruvartiden går lite snabbare.

Innan68: När ska du på VUL? Går det bra ?

Här har jag just i helgen åkt mina förhoppningsvis sista åk för året...ska ju bli gravid tänkte jag så sommarskidåkningen i juni/juli får nog vänta har jag ju sagt till sambon. Helgen var underbar!!  
    Sambon kallar mej "tvättis"...va? ser jag ut som en tvättbjörn? öööh...kanske då!!!!Cool
  • Snösport

Innan68:  Då får vi se hur det ser ut imorgon   förra gången kände ju jag inget och var då beredd på bra eller dåligt men där var fler blåsor än jag brukade ha och ändå ingen känning förrän efter spruta nr 8 liksom...så det kan ju vara olika från gång till gång.  Det går nog toppen!

• Snösport

Fjällsippa, : härligt 7 ägg är bra, hoppas vi de är mogna och fina!!  De var nog perfekta!

Boe:  och de ska vara ca 16-20mm när de plockas inte för små för då har de inga ägg eller omogna ägg men inte för stora för de kan som sagt sticka iväg då ibland iaf .-)

• Snösport
    Zinfandel skrev 2011-05-16 21:09:23 följande:
    Chichisita, vår vän, hur är det...?! Skäms Kan du inte ge dig till känna en liten, liten aning så att vi får ett litet livstecken från dig...? Hjärta
    jo jag undrar också hur det har gått för dej och hur du mår?
  • Snösport

Slemtorsk i brallan:  ASG , man kan allt om man vill!!! Så detta vill du verkligen!

Själv är jag en kicksökare så även om jag är rädd för diverse saker är det en utmaning att övervinna dessa rädslor och få en kick ut av det   du kanske också är sådan nu?
    (Också därför jag aldrig skulle testa knark)

• Snösport

Innan: du brukar ju ha bra resultat trots din oro så det går nog toppen! Är det inte toppen så slå inte på dej själv då för ganska många funkar oftast mycket bra också glöm inte det. 
    Är det 3:e IVF fast 5:e ruvandet du ska göra nu?

• Snösport

Innan : 10 st blåsor i jämna strl är ju toppen, 43 år är ingen ålder så jag hejjar på de blåsor du har!!
    Trist med en cysta men då är den ofarlig om de punkterar den säkert sådan gulkropps som jag hade...den kan göra ont om du har den och är gravid sa en kompis till mej så det är ju bra om de tar bort den.

Då blir det till att växa och kanske kommer någon mer blåsa tills på fredag...tumme hålls!

Kram kram

Turild: GRATTIS!!!!!!

• Snösport
    Enya70 skrev 2011-05-17 18:14:39 följande:
    Hur går det för dig Snösport?
    Hur ligger du till nu? Blir det behandlingsstart snart?
    Hej å hå...nä jag förväntas väl mens tidigast torsdag denna veckan men har haft väldiga känningar i bröst, molvärkande och upp och ned humör så killen klagat lite på hur länge jag ska skylla på ÄL och mens så jag testade i morse men det var inget alls så jag inväntar min mens och då lär jag starta Fostimonbehandlingen samma dag eller dagen efter beroende på när mensen kommer under dagen -   så snart så!! 

Kommer troligtvis inte skryta/beklaga mej om massor av blåsor på VUL men jag längtar till de få jag förhoppningsvis får så jag äntligen får bli gravid..tror så in i och längtar väl till att få ett svar om det funkar eller ej då det ju är vårt sista färskförsök och inte har några i frysen heller....vill bli gravid nu annars ska jag återta min hjärna och mer ha barnförsöken i fritidshjärnan där hoppet och tron på ett mirakel alltid kommer att finnas...men hoppas som sagt på 6:e gången gillt!!! Så hoppas för mej du också Solig 
  • Snösport

Kizzenizze: ingen fara att snacka lite graviditeter och så, det ger ju i alla fall mej hopp att vissa lyckas och att graviditeterna består = SKÖNT!!  Så glad för er som är gravida och inte behöver fundera mer på om man någonsin kan föda fram ett barn eller kan bli gravid någonsin eller igen liksom.

• Snösport
    Enya70 skrev 2011-05-17 22:15:53 följande:
    Klart jag hoppas för dig, absolut! Du vet barnvagnar med medar på ska vi ju ha Skrattande.
    Kramar
    Klart vi ska och lycka till själv nu!!!    De där barnvagnarna vill jag verkligen vi ska ha!!! 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?