• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tjorven, härligt {#emotions_dlg.flower}

• MissBoring
    Tuvalina skrev 2012-04-18 12:11:47 följande:
    Grattis tjorven! Å Bengalen, hoppas för dig nu! Kommer nu från kliniken i Falun. Jag har en slemhinna på 11 mm och fyra äggblåsor mellan 11-16 mm. Så det blir nog ÄP på måndag. Får reda på det under em. En äggblåsa var 16 och en bara 11. Vad händer med den största då, kommer den utvecklas mer än de andra och blir de mindre omogna? Vi ska få göra AHA och få tillbaka två embryon!!

Fint med 4 blåsor, hoppas dom synkar sig fint under helgen Solig och grattis till AHA och två!! Frågade du om både AHA och två eller erbjöd dom?
  • MissBoring
    pp08 skrev 2012-04-19 10:20:16 följande:
    Nytt vul. Inte bra. Men fortfarande lite lite aktivitet. Storleken stämmer inte heller. Blodprov togs. Tillbaka nästa vecka. Om då ingen förändring är det kört.

åh...håller tummarna!! kram om
  • MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-04-19 11:34:54 följande:
    Tillbaks! Ja, det var verkligen det smidigaste ÄP jag varit med om, härligt! Vilken skillnad det kan vara så nu vet jag att man inte måste ha skräckupplevelser från ÄP.... Leve CFC!! Och Svend är ju så charmig att man blir helt till sig Tungan uteFlört 6 ägg blev det och det bästa spermieprov vi någonsin haft. Nu kan vi bara hålla tummarna. Ont, yr & förbannat trött så nu blir det bingen i em. Tack för alla tumhållningar!! HjärtaSolig

Glad så skönt att höra!!
  • MissBoring

Tuva vilken jobbig dag gårdagen måste ha varit, stor kram Hjärta

PP08, hoppas det går vägen, att liten blir starkare.

Slemmis, jag har också hört om Slow starters så vi håller tummarna för att dom är det {#emotions_dlg.flower}

• MissBoring
    Enya70 skrev 2012-04-20 14:00:03 följande:
    Tja jag vet inte heller hur kroppen påverkas naturligtvis men den info jag kan bidra med är att jag i somras i juli tog en Pergotimekur för att stimulera ägglossningen extra månaden efter jag kört Ludmilas bakteriell vaginos behandling. Inget hände dock den månaden utan mensen kom som vanligt.

MEN sedan körde vi en ny IVF i cykeln efter alltså i augusti och för första gången på 10 IVF försök så fick jag ett större antal äggblåsor som dessutom var mycket jämnare i storlek än tidigare.
    Det var sådan skillnad att både distansgyn och Svend på CFC i Danmark blev förvånade och kommenterade att nu jäklar händer det grejer.

Och vi plussade ju dessutom Solig. Efter detta har jag läst en del läkares utlåtanden att de tror att cykeln i månaden efter en hormonbehandling också blir boostad...

Kan kanske ligga ngt i det. För mig fungerade det iaf
    Jag har haft din historia i bakhuvudet och eftersom jag har PT liggande hemma så funderar jag på att göra en PT i maj å så blir det ju IVF i juni! Min fråga till dig är om du körde enkel eller dubble kur PT?
    Vill ju också ha ett långvarigt pluss liksom Flört

• MissBoring
    Enya70 skrev 2012-04-20 14:23:18 följande:
    Jag körde en enkel dos

Hmmm när jag körde PT enkeldos så hände inget och inte heller nrä jag körde PT dubbeldos men så höll jag upp en månad och körde dubbel igen månaden efter och då fick jag ju mitt försat plus!
    Vad tror du, kanske jag ska köra dubbel dos..??
  • MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-04-20 14:50:38 följande:
    Bestämt till söndag kl 9 om inget oförutsett händer Solig

Hjärta{#emotions_dlg.flower}Solig
  • MissBoring
    Enya70 skrev 2012-04-20 15:03:48 följande:
    Jag har svårt att råda egentligen men om du själv känner för att köra dubbel så testa det.

Ja vad kan hända... eller så tar jag en kur så att det inte blir för mycket.. hmm svårt, jag suger lite på den karamellen ;) Kan ju faktiskt fråga Svend när jag pratar med honom på onsdag Glad
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?