IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Miss B: tror jag missat att säga grattis.... säger det nu, grattis
Tjorven: håller tummarna
Mamman: håller tummarna för bra ruvande
Miss B: tror jag missat att säga grattis.... säger det nu, grattis
Tjorven: håller tummarna
Mamman: håller tummarna för bra ruvande
Har nu pratat med Svend igen och han tycker att jag ska prova 300 Gonal-f igen. Inte som jag trodde lägre doser av både Menopur och Gonal-f. Han tror på den dosen för mig så jag får väl göra som han tror, antar jag...... Ska kombinera med Ovitrelle från dag 6, men hur funkar det? är inte Ovitrelle i engångs-dos? Jag ska ta "ett klik" som Svend skrev i mailet.
Zin, trog inte du Ovitrelle under ruvandet? Hur gjorde du?
Kram till alla er andra som virrig jag glömt att kommentera
Jaha, så har kroppen gjort uppror igen.....
har nu plötslig börjat blöda, bara 21 dagar efter förra mensen. Har ALDRIG haft så kort cykel. Har 32-35 dagar i vanliga fall. Kan nu inte göra IVF denna cykel då mannen är bortrest 2 veckor framöver, så att börja spruta nu är inte att tänka på. F*n!
Kan det i bästa fall bara vara någon form av mellanblödning kan man ju hoppas på, eller? Suck!
Mba12: usch vad tråkigt. Hoppas att ni finner styrka att ta nya tag och försöka igen. Kram
Tjorven: gud vad otäck med händelsen när ni flög. Förstår att massa tankar far runt i huvudet vid en sån stressande situation. Jag hade nog fått hjärtsnörp och svimmat av.
Slemmis: härligt att du är i v14. Tiden går så fort så snart är det din tur att fara in till BB
MammaGås: så underbart att få se den lilla/es pickande hjärta. Och snart får ni se den veva runt och sprattla runt därinne. Och sen kommer gullungen ut
Tuva: håller med alla andra. Så fina ni är på era bröllopsbilder. Måste ha varit en underbar dag.
Cice: hoppas du mår bättre nu efter tasslet med droppet i Aten. Kanske bysten stannar kvar…..
Germany: hoppas att allt reder upp sig ang din utredning och att du får en bra undersökning oavsett vilken det blir. Intressant att din kompis i Linköping fick spolning av äggledare. Det fick inte jag…..kanske ville de inte slösa för mycket på mig, gammeltanten.
Tack ni underbara för alla fina ord och stöd från er då vi misslyckades igen på CFC.
Ja, det är väl ett jädra skit att det inte går vägen. Men jag biter ihop, igen. Har gråtit en del, deppat en del, ältat massor, prata och vänt ut och in på tankar och funderingar. Och nu blickar vi framåt, igen.
Har massa funderingar på om hur vi går vidare. Allt verkar ju gå åt skogen för oss på CFC. 2 avbrutna iVF och sen 1 ägg som inte klarade sig. Starklar för IVF och mensen dyker upp 2 veckor för tidigt, så att hinna få tag på mediciner gick inte och sen är mannen bortrest. Skit.
Har börjar fundera på undersökning hos Dr D i Aten. Kanske är det onödigt att spendera ytterligare pengar på CFC om det ändå inte kommer att funka. Om jag nu har mer immunologiska problem än sköldkörtelantikroppar.
Var ju och lämnade litervis med blod iom missfallsutredningen, men allt var bra med de proverna. Tror dock inte att de tog några immunologiska prover....
Har även funderat på så olika det verkar vara vid missfallsundersökningar. Jag fick bara lämna en massa blod, men absolut inga mer undersökningar, röntgen eller spolning. Hmm. Läkaren ansåg att det finns passage iom att jag precis varit gravid, men fått missfall. Vad tror ni, ska jag kämpa vidare för röntgen eller spolning. Har ju läst att många blir gravida efter spolning.
Sen har jag även tänkt på det som du Bengalen skrev om kortison. Funderade på att prova Medrol, men läste sen i FASS att om man har underfunktion av sköldkörteln så skulle man akta sig för Medrol. Så jag får köra vidare med bara Prednisolon tror jag. Har ni andra erfarenhet av Medrol och att äta Levaxin?
Hoppla vad svamligt och långt detta blev. Hoppas att ni kan stå ut med det långa inlägget och mitt svammel.
Kram till er alla!!!!!
Scary..... har nu skickat ett mail till Dr D i Aten. Får se vad svaret blir.....
Bengalen: usch, det är tufft. Hoppas på att det är guldägget! Vet precis hur du känner det. Hade 2 blåsor på 24 och 26 på sprutdag 6. Och en på 20. De lossade 2 dagar senare. Körde hemmaförsök och plussade sen! Tyvärr blev det missfall, MEN det kan gå vägen. Håller tummarna för dig! Jädra skit att vi är såna ”lossa-innan-äggplockardag-typer” du och jag (och några till)
Germany: håller med om att känna så. Men jag och min man har en liiiiiten fördel av att jag arbetar på annan ort och bor borta 3-4 dagar i veckan, så vi hinner sakna varandra lite. Och den ursprungliga gnistan tänds lite mer då
Miss B: vad tråkigt att det inte gick vägen. Är du helts säker? Ett nytt test kanske?
Zin: håller tummarna så hårt att de vitnar……
Ypke: rart namn. Ska försöka komma ihåg att det är du som var v71… Kanske får man ta med dig till dr D i Aten som tolk…