• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Imorgon ska jag göra FET. Är ganska nervös faktiskt, är så orolig att det lilla inte klarar upptiningen. Samtidigt känns det helt rätt i kroppen, det vore botten om det inte blev av med FET imorgon.

Om ingen ringer runt kl 8.30 imorgon då vet jag om det gick bra med upptiningens första steg, sen kan de ringa runt 11 igen om något skiter sig, men då jag är på väg dit, ska vara på plats 11.30. Ska vara själv imorgon då gubben är på tjänsteresa.

Vet inte om jag vågar sjukskriva mig igen imorgon, har varit "sjuk" så ofta sista tiden, senast 13 december ju. Hur skulle ni göra?

• turlid70
    Mamma gås skrev 2011-01-10 10:20:05 följande:
    Åh, lycka till imorn Turlid!!! Håller tummarna att den tinar fint o mår bra!! Kan du inte avgöra imorn hur du känner inför sjukskrivning el ej, beroende på hur du mår?
    Tack för tummarna, det behöver jag verkligen imorgon.

Jag kanske åker till jobbet först och sen säger att jag fick värsta huvudvärk och måste åka hem, vill annars inte vara på jobbet imorgon överhuvudtaget, det är ingen positiv upplevelse.
  • turlid70

Tack så hemskt mycket för alla lyckoönskningar och era tummar!

Har bestämt mig att inte åka till jobbet imorgon, det gör absolut inget ont vid insättningen, men jag vill slippa stressen helt enkelt. Det blir en sjukdag till, en karensdag kostar inte företaget något och säga upp mig kan dem inte göra för att jag slutar ju snart.

Min mamma vill följa med mig imorgon, för att min man är bortrest. Först sa jag att det inte behövdes, men nu när jag tänker efter så är det kanske inte så dumt att hon följer med, hon är en mycket rogivande person. Ska rådgöra med maken när han dyker upp.

• turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-01-10 11:38:35 följande:
    Så var det dags att börja spraya igen - åttonde gången!
    Grattis til spraystart! Åttonde gången, helt otroligt att ni orkar. Hoppas verkligen att ni lyckas, någon rättvisa måste ju det vara.
  • turlid70

Maten är klar, men gubben jobbar sent. Vi har börjat med GI metoden här och så har dotter bakat extremt goda bullar idag, alldelles varma är de fortfarande och och och .... kunde inte låta bli och stoppade i mig en bulle i väntans tider, f-n att man inte kan ha bättre karaktär Skäms, men det var värt.

• turlid70

Är nybliven ruvare Skrattande, uppdaterar listan:

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)
    pp08, 40, IVF5 (syskon IVF2), jan 2011 CVL
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (har tidigare gjort 2 FET). Start i mitten av jan. Bor i Skåne.
    Mamma gås: 38 år. IVF 3 med prel. äp v. 4. Korta metoden denna gång. Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början januari. 

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, spraystart 4/1

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Inanna, 42 år FET 2 i februari IVF-kliniken Göteborg

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET2 v.2 på HS, TD 24/1, bor i Norrtälje

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)

• turlid70

Allting gick bra imorse med upptiningen, men eftersom gubben inte var med så tvekade dem göra FET överhuvudtaget. Han skulle vara med och identifiera sig tydligen eller skriva på något papper där han godkänner faderskapet som jag skulle haft med mig. Jag hade förstås inget sådant papper med mig och blev skräckslagen att dem skulle vägra göra insättningen. Sen ringde dem till den ev fadenr och fick bekräftad att han frivilligt fick med på det. Nu ruvar jag på "lille plut den II". Känns underbart Solig

• turlid70
    Inanna Li skrev 2011-01-11 15:20:03 följande:
    Turlid - Grattis Glad! Nu hoppas vi allt vi kan att det ska lyckas!
    Tack, tack, tack! Vår lyckliga 2011 börjar nu!
  • turlid70
    Fylgja skrev 2011-01-10 21:46:25 följande:
    Hej på er! Jag var inne i den här tråden en sväng men tappade bort den igen. Ville bara kika in och säga att vårt femte FET funkade - är i vecka 8+6 nu Glad

Alldeles för tidigt att slappna av ännu, men jag försöker njuta och vara glad för det här miraklet!
    Grattis Kryddan71! Jätte kul att det händer mirakel ibland, det ger oss hopp. Njut!
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-01-11 15:40:08 följande:
    Vad bra att det gick att ringa och låta honom godkänna det via telefon. Tur att han svarade! Jag har också funderat på vad som skulle hända om man glömde godkännandepapperet. Det skulle ju vara hemskt att behöva avbryta FET bara pga det.

Det är en härlig känsla när det äntligen är gjort! Även om väntan fram till TD känns olidlig. Nu ligger du ett försök före mig. Vi hade ju kunnat bli ruvarkompisar om min ÄL kommit lite senare!

Hoppas det är FET 2 som gäller för oss båda!
    Det gick liksom inte in i min hjärnan att det kunde hända, det är inte sant, det enda snurrade. Maken var på lunch och det var verkligen tur att han hade telefonen på sig.

Trist med din senaste ÄL, jag hade sett fram emot en ruvarkompis gladeligen. FET 2 hoppas vi stenhårt på!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?