Inlägg från: Zinfandel
|
-
-
Så samt, så sant och ännu en anledning till att ta Trombyl ;)kattenizze skrev 2011-05-04 14:39:33 följande:Zinfandel: Ser en massa galna medelålder kvinnor som rensar albyl-lagren på apotekten! Det lät så kul det du skrev. Jag tänkte tipsa dig Chichisita, eller rättare sagt, först gratulera! Sen tänkte jag påminna alla i tråden om den ökade risken för blodproppar som vi har, både pga medicinerna och pga ev sängläge. Jag tycker alla borde använda kompression/stödstrumpor genom denna process, de finns ju att köpa på apoteket och har numera snygga färger har jag hört. Under graviditeten är det ju ännu viktigare att använda dem eftersom det är en sådan ökad propprisk under grav. Tycker läkarna borde informera bättre om detta!
-
Haha, underbart! *och de tror de ska bli gravida....*Inanna Li skrev 2011-05-04 16:15:04 följande:Kattenizze - Galna medelålders tanter med stödstrumpor som rensar albyl-lagren! Vilken kul bild jag får framför mig !
Ja du, en spontantgraviditet hade väl varit högsta vinsten - jag håller alla tummar & tår -
Men Inanna!! Det gjorde du heeeelt rätt i Vi kan inte sluta leva Underbart att du låter mer positiv nu, det gör mig såå glad!!Inanna Li skrev 2011-05-04 17:25:33 följande:Jag kan erkänna att jag druckit ett glas mousserande i eftermiddags på en pensionärsavtackning. Det var första alkoholintaget på två månader! Tror nog inte att det gjorde så stor skada och jag har ju ändå inte börjat med sprutorna än ...
Åldersfixeringen: har även funderat på hur "svårt-att-bli.-gravid-forumet" kan påverka mig negativt, varför valde jag egentligen ett forum med sådan negativ klang..?! Varför skriver vi inte i "vi som är runt 40 och tänker bli gravida"?! Förmodligen inte sådana nyanser som avgör men ändå...... -
"Vi ska bli gravida, vi ska bli gravida, vi ska bli gravida...."Inanna Li skrev 2011-05-04 19:24:44 följande:Visst borde vi intala oss att vi tänker bli gravida istället för att fixera oss vid de "minimala" chanser vi tror att vi har bara pga åldern!
-
Kram till dig Chichisita, hoppas du kommer loss från sängen snart och att allt utvecklar sig som det ska
-
Ja shit vad häftigt! Jag är marknadsekonom men gått över till att laga, skriva & föreläsa om mat, särskilt kostrelaterade sjukdomar och funderar på att börja med hur kosten påverkar fetiliteten och kost för gravida (istället för de förlegade kostråden som LV ger...)Snösport skrev 2011-05-05 11:18:53 följande:Jo, snacka om kunskaper här i tråden....drar vi ihop alla kan vi kanske om ett åar år öppna en egen IVF-klinik och sedan få göra massor av IVFer till självkostnadspris oavsett ålder..alla är delägare
Så impad!
Skytten: när vi började med IVF så la vi nog PS åt sidan lite.. men nu missar vi ingen chans! Bidrottninggelé tar jag fram till ÄP. Tänk på att Omega 3 inte är bra för gravida, så ta inte efter ÄL. Däremot kan du dubbla dosen före eftersom den kan sänka immunförsvaret och det kan behövas....
Kattenizze: underbart!!! Ni satte väl in 2?! Klart det ska gå hela vägen, vad annars?!?!
Enya: haha, nä vad ska vi med läkare till Men för syns skull kan vi anställa ett par på våra villkor -
Om du förklarar vad El66 står för Skojar bara, det behöver du inte alls, välkommen!!El66 skrev 2011-05-05 12:43:42 följande:Hejsan alla glada här. Brukar läsa tråden men har inte skrivit så mycket.
Jag är 40 och gravid. Dock ej genom IVF då jag plötsligt blev spontan gravid efter många IVF-försök
Jag skulle vilja vara med här då jag känner mycket samhörighet med Er, går det bra? -
Det är ju jättegulligt, låter som ett tillsatsämneEl66 skrev 2011-05-05 12:59:35 följande:Tack! Ja, vad ska man säga, jag ville ha signaturen Elmira men datorn ville något annat så jag fick heta så
-
El66 skrev 2011-05-05 13:05:52 följande:Ja eller en en 45 åring som är förtjust i EL!