• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Snösport skrev 2011-05-05 13:10:51 följande:
    Zinfandeln: jag har förstått att det inte är bra i stora mängder men att det är  bättre än den äldre forskningen säger. Jag tog dubbla dosen sedan normaldos.

www.familjeliv.se/Forum-2-8/m56987673-1.html   läs Trinitys kommentar på första sidan.  Jag kommer ta det då det är bra för fostrets utveckling....dock liten dos.
    Precis, jag har tagit det eftersom det kan sänka immunförsvaret, vi äter massor med fisk och det kommer jag att fortsätta med så dosen ska vara i förhållande till din vanliga konsumtion. Förr i tiden sa man nonono och det stämmer inte, äter man mycket fisk så bör/behöver man däremot inte ta tillskott.
  • Zinfandel
    Snösport skrev 2011-05-05 13:23:02 följande:
    Snabb du är Zinfandeln , skulle vara kul att snacka med en så snabb tunga hi,hi,hi
    Oups, sorry...... SkämsTyst
  • Zinfandel
    Snösport skrev 2011-05-05 14:31:11 följande:
    Du är bäst...bara börjat fantisera om hur alla är IRL liksom...du är bäst sedan länge! Smart, klok, expert och psykolog ...just ja, ekonom och matskribent...
    Eller hormonig, matlagande snart 40-åring som inte lyckas bli gravid haha Skrattande Tack snälla, du är söt Kyss men allt det där kan jag nog inte ta till mig Skäms

Kattenizze: nu ska jag försöka vara kortfattad... Om man börjar titta på de generella kostråd som LV ger så är de direkt felaktiga, idag har man motbevisat flera gånger om att man inte blir fet av fett, att vi behöver fett, att fett inte är negativt för kolesterolet osv osv men LV vägrar konsekvent ändra sina gammalmodiga kostråd. Men det är klart, har man predikat något i 30 år så är det kanske svårt att ändra.. Det med fettet kommer att vara den största matmyten västvärlden har gått på sen 80-talet.

Nåväl, nu var det gravida vi pratar om. Jag blir fortfarande förbluffad när jag möter gravida som inte äter fräsch fisk, ost & chark men som mer än gärna äter chips, ostbågar, glass och smågodis fullproppade med odefinierbara ämnen, färgämnen, transfetter, antimögelspray, E-nummer och ibland tom slaktavfall. Men om det säger inte LV mycket..! Listeria tex är mycket ovanligt, naturligtvis tack vare att vi är försiktiga, men särskilt eftersom bakterien dör redan vid 70C. För att ost på något vis ska vara skadlig så ska man upp i sådana kvantiteter att det vore skadligt för vem som helst, LV nämner aldrig kvantiteter (bara ofta & sällan). Det bästa vore naturligtvis om vi alltid prioriterade färskvaror istället för inplastad skinka & lax från tveksamma förpackningar & fabrikat. Nu vet vi även att socker är ett av de farligaste gifter vi stoppar i oss, kanske borde LV säga nåt om mängden socker för gravida..? LV rekommenderar massor med stärkelse, är det verkligen optimalt..? Varför rekommenderar de lättmjölk, lättfil & något så vidrigt som margarin (raffinerade kemikalier) när barnet behöver fett för att utvecklas?! LV borde naturligtvis uppdatera sin sida lite oftare (den nyaste versionen är från 2010, flera sidor från 2008) forskningen går som väl är framåt..... 

Sunt förnuft och allt med måtta är alltid den bästa vägen!

Nu ska jag vara tyst en liten stund Glad 
  • Zinfandel
    kattenizze skrev 2011-05-05 15:35:26 följande:
    Zinfandel: Nä var inte tyst du. Jag tillhör inte de fettskrämdas skara, men har ju läst medicin och det vi får lära oss där går ju stick i stäv med dett fett-förespråkarna säger. Dessutom håller jag helt med dig om detta med lättfil, margarin och skit, det är bara tillsatser för att få ner fetthalten. Jag äter som mina icke-överviktiga farföräldrar gjorde, rejäl husmanskost med så lite tillsatser som möjligt. Precis, det borde vara tydligare fokus på skräpmat som chips och glass, än att äta lättfil...Som dessutom är äckligt.
    Så rätt, så rätt så!!

Asså nu är ju vår klinik fullbemannad - när kör vi?!! Flört Namn på kliniken? Kan vi kanske tom kalla det för nåt mer upplyftande än klinik....
  • Zinfandel
    kattenizze skrev 2011-05-05 15:58:58 följande:
    Drömfabriken?
    Jamen det är ju strålande  SkrattandeSolig
  • Zinfandel
    Snösport skrev 2011-05-05 16:09:40 följande:
    Taget, första samordningsmötet på min segelbåt i sommar då?
    I´ll be there. Men eftersom vi alla är gravida då kanske vi bör välja något mindre gungigt..?!
  • Zinfandel
    turlid70 skrev 2011-05-05 21:03:31 följande:
    Drömfabriken låter strålande!

Vilket utslag jag fick på äl sticka ikväll, inga tveksamheter. Var nyfiken bara hur det skulle se ut. Igår kväll blev det inget men ikväll dök det upp direkt, mycket snabbare än kontrollstrecket. Häftigt.

Jag har aldrig testat efter ÄL-spruta, det måste jag göra denna gång så jag vet hur ett perfekt test ska se ut Skrattande Ska även passa på hemma denna gång, har undvikit det de andra gångerna....
  • Zinfandel
    Thuleslapper skrev 2011-05-05 22:46:04 följande:
    Det är den enda gången som jag verkligen fick utslag till 100% (kollade ju efter Ovitrelle sist)
    Ska bli intressant att se om det blir samma när jag ska börja med försök nr 3
    Hej Thule!! Tänkte på dg häromdagen och undrade vart du höll hus och om allt är bra..?! Eller är det bara jag som missat dig..?! Hur har du det?

Chichisita: nej, jag märker bara positiva effekter när jag ändrar min levaxindos, åt båda hållen... Just nu har jag faktiskt minskat dosen eftersom jag har en benägenhet att få väldigt låga värden. 

Fruttan: det är aldrig en dålig tid att vara här med oss Flört och man behöver inte känna att man måste skriva varje dag, de flesta har ju mer liv än jag hahaha men kom gärna in lite då & då och meddela hur du har det så att vi inte börjar efterlysa dig Hjärta

Alla: är ni jättenoggranna med celibat 3 dagar före ÄP..?

Åhhh vilken vacker dag!! Och vilken helg det ska bli! Vi beger oss till stugan för havspromenader & trädgårdsarbete {#emotions_dlg.flower} 
  • Zinfandel

Har precis varit på VUL och jag är såå glad över ett strålande resultat Solig, Menopuret och jag gillar verkligen varann ;) Sen har jag ju mixtrat med lite annat också... Så ÄP blir tidigare än beräknat så att de inte blir övermogna. Äntligen!! Jag är inte för gammal!!

Snösport: Spirulina tror jag absolut på! Jag valde bort det denna gång, det blev lite mycket men kan hända jag kör på det nästa gång! 

3-dagarscelibatet säger de ju är för att spermierna ska spara sig och samla ihop sig liksom Tungan ute men jag undrar om det inte är lika mycket för att undvika tvillingrisken med både IVF & vanliga?! Å andra sidan så ökar det ju chansen om det finns lite spermier därinne när det kryllar av mogna ägg Flört

• Zinfandel

Fruttan: ja, bevisligen säger de inte alltid allt de vet eftersom vi har upptäckt nya rön här tillsammans som vi sen framfört och det har gett positivt resultat. Om det sen beror på hjärnans påverkan och nån form av placeboeffekt låter vi vara osagt men flera här har argumenterat sig fram till nya läsningar som visat sig vara bra. Sen ska man nog skilja på ett och annat, jag tycker svenska IVF-läkare är bra på just IVF men tyvärr är de inte lika intresserade av allt runt omkring så som immunologi och andra orsaker till sk infertilitet.

Kalimero: hej vännen! Har boostat med bidrottningelé också och jag har märkt kraftigare ÄL av dem men också kortare follikelfas så jag fick dra ner på dosen. Sen tar jag B 12, Rosenrot & D-vitamin. Äter mycket mandel för E-vitamin. OM det lyckas nu så lovar jag att återge hela konceptet Skrattande Har nog hört nånstans att om mensen kommer efter halva dygnet ska dagen efter räknas som dag 1.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?