• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

oceanney skrev 2011-09-19 21:34:42 följande:
    myran6801 skrev 2011-09-19 22:02:11 följande:
    Nej, de har aldrig gjort vul när vi gjort IVF.

Oj, vad mycket folliklar, kan det vara Inofolic som gjort det? Eller brukar du ha så många?
    Klart de gör! Och kom ihåg att "it's a number's game". Ju mer man har att jobba med desto bättre!
    Just antalet brukar inte vara min starka sida. Har som max fått ut 6 ägg.
    myran6801 skrev 2011-09-19 22:05:44 följande:
    Kalimero, är du redan igång och ska göra IVF denna månad???? Jag kör igång vid nästa mens, om ca 23 dagar.
    Hur kommer du att göra, blir du kvar där mellan ÄP och ET?
    Enya70 skrev 2011-09-19 22:27:52 följande:
    Wow - det var många blåsor. Lycka till nu!
    Zinfandel skrev 2011-09-19 22:22:43 följande:
    Kalimero: det är ju jättebra resultat!! Skrattande
    Hold your horses, jag är inte igång än! Inväntar planering efter ev nytt jobb. Ibland har jag haft många antrala folliklar så här vid koll mellan behandlingarna, men det behöver inte betyda att alla kommer igång sen när jag börjar ta sprutor. Men jag hoppas att Inofolic kan hjälpa mig. Sen är det detta med kvaliten som numera verkar vara sisådär hos mig.
  • callimero
    myran6801 skrev 2011-09-19 22:05:44 följande:
    Kalimero, är du redan igång och ska göra IVF denna månad???? Jag kör igång vid nästa mens, om ca 23 dagar.
    Hur kommer du att göra, blir du kvar där mellan ÄP och ET?
    Då kanske vi blir synkade beroende på planering. Jag kan börja när jag slutar ta p-piller. Tror jag stannar mellan ÄP och ET. Försöka njuta lite av Köpenhamn.
  • callimero

Oceanny - vi har betalat 35.000:- per ICSI på Sophiahemmet. Då ingår alla VUL, i snitt 2-3 st + ev blodprov, ÄP och ET. Mediciner betalar man upp till högkostnadsskyddet så det är max 1.900:-

Falun var något billigare. Men då tillkommer resor + distansgyn som i mitt fall tog 5.500:- för 2 VUL och blodprov.

Åker man till Danmark kostar det förutom det kliniken tar, 1.000:- per VUL hos samarbetsgyn.

Sen är det detta med åldersgränser för Landstingsfinansierat som skiljer väldigt i landet. När vi började var den 39 år i Stockholm och jag skulle fylla det året så det var kört då det var så lång kö.

Känns inget som någon  vidare valuta för den dyra skatt vi betalar.

• callimero

myran - jag svimmar också när jag läser om skillnaderna i kostnad. Vi har gjort 12 st IVF och 2 st inseminationer. Alla betalade med skattade pengar. vill inte ens tänka på summan och att både famn och plånbok gapar tomma.

• callimero
    Enya70 skrev 2011-09-20 09:42:37 följande:
    Men jag betalar bara för ett vanligt läkarbesök hos CFCs samarbetsgyn i Solna. Och då man får högkostnadskort så fort man bara viskar IVF så har jag betalat absolut nada för VULen
    Ja det är ju bra. Och ovanligt! De flesta säger de inte får göra undersökningar i samband med försök utomlands eller privatförsök som våra i Falun för Landstingstaxa. Huruvida det stämmer eller ej vet jag inte? Undrar om det finns någon "lag" gällande detta? Jag frågade tidigare min ordinarie gyn om hon kunde hjälpa till men det blev blankt nej.
  • callimero

Grattis till Inanna och Mamma Gås! {#emotions_dlg.flower}

Lycka till med födelsedagsFET Inanna! GladGlad

pp08 - jag hoppas det likt den gången Fjällsippan fick 2 ägg blir en lyckogång för dig med! Gjoder du något annorlunda denna gång i behandlingen? Mina resultat har varierat mellan 2 - 6 ägg helt utan rim och reson.

Hoppfull - så tungt med alla missfall. Men nu är det din tur!

• callimero
    pp08 skrev 2011-09-21 13:58:27 följande:
    1 ägg av 2 plockade blev befruktat. Hoppas det är guldägget. Får veta mer imorgon.
    Det hoppas jag verkligen! Kanske det ägget som sög åt sig allt det göttiga!
    Inanna Li skrev 2011-09-21 14:30:34 följande:
    2 fina små embryon har nu flyttat in hos mig! Hoppas de vill stanna ett tag! TD är 5 oktober!
    Grattis så himla skönt att de tinade fint!
  • callimero

Krya på dig Zinfandel!

Undrar också om B-vitamin och eksem? Jag äter en massa B av olika nummer och har problem med mitt eksem som kommer och går. Trodde mest det var stress.

Kram till dig tjorven! Undrar förresten om du också går till Lotta för zonterapi och akupunktur?

• callimero
    pp08 skrev 2011-09-22 22:34:09 följande:
    Själv fick jag "guldägget" återförd idag. Fin 4-cellig (2-dagars) .
    Härligt! Solig

Och grattis Celin och Maraki!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?