IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Oj, vad mycket folliklar, kan det vara Inofolic som gjort det? Eller brukar du ha så många?
Hur kommer du att göra, blir du kvar där mellan ÄP och ET?
![Skrattande Skrattande](http://www.familjeliv.se/lib/js/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-laughing.gif)
Oceanny - vi har betalat 35.000:- per ICSI på Sophiahemmet. Då ingår alla VUL, i snitt 2-3 st + ev blodprov, ÄP och ET. Mediciner betalar man upp till högkostnadsskyddet så det är max 1.900:-
Falun var något billigare. Men då tillkommer resor + distansgyn som i mitt fall tog 5.500:- för 2 VUL och blodprov.
Åker man till Danmark kostar det förutom det kliniken tar, 1.000:- per VUL hos samarbetsgyn.
Sen är det detta med åldersgränser för Landstingsfinansierat som skiljer väldigt i landet. När vi började var den 39 år i Stockholm och jag skulle fylla det året så det var kört då det var så lång kö.
Känns inget som någon vidare valuta för den dyra skatt vi betalar.
myran - jag svimmar också när jag läser om skillnaderna i kostnad. Vi har gjort 12 st IVF och 2 st inseminationer. Alla betalade med skattade pengar. vill inte ens tänka på summan och att både famn och plånbok gapar tomma.
Håller tummarna för att de tre frodas i värmeskåpet Celin!
Grattis till Inanna och Mamma Gås!
Lycka till med födelsedagsFET Inanna!
pp08 - jag hoppas det likt den gången Fjällsippan fick 2 ägg blir en lyckogång för dig med! Gjoder du något annorlunda denna gång i behandlingen? Mina resultat har varierat mellan 2 - 6 ägg helt utan rim och reson.
Hoppfull - så tungt med alla missfall. Men nu är det din tur!
Krya på dig Zinfandel!
Undrar också om B-vitamin och eksem? Jag äter en massa B av olika nummer och har problem med mitt eksem som kommer och går. Trodde mest det var stress.
Kram till dig tjorven! Undrar förresten om du också går till Lotta för zonterapi och akupunktur?