• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel - Tröstkramar till dig! Hoppas din IVF i mars ger resultat. Tredje gången gillt som man säger! Jag är också intresserad av hokus-pokus och det övernaturliga samtidigt som det skrämmer mig en del. Jag har inte vågat gå till ett medium men det är onekligen en spännande grej. Har ju sett en del avsnitt av "Det okända" i alla fall Skrattande! Hoppas hon hade rätt med framtida kottar Solig!

• Inanna Li

sushikatten - Nej, så fruktansvärt tråkigt Gråter! Du var verkligen värd att lyckas nu efter en lång kamp. Massor av tröstkramar! Hoppas på lycka för dig med framtida försök!

• Inanna Li

nina68 - Grattis till lyckade IVF-er och barn i magen Solig. Det är väldigt ovanligt att det går som på räls när man över 40.

• Inanna Li

Eviglängtan - Det är självklart att vi ska få skriva om vad som helst härinne. Både positiva och negativa sidor av denna långa kamp för att bli gravid. Vi får alla försöka vara realistiska optimister på något sätt (säger jag som är världens pessimist som alltid tror det värsta ska hända men folk i min närhet och alla vänner här på FL hjälper mig att tänka även positivt).  Mirakel kan ske varje dag så jag ger inte upp hoppet! Och visst ska vi få klaga och gråta och skrika när vi upplever motgångar! Tycker att du kom med jättebra realistisk statistik om våra chanser att lyckas. Ändå måste man ju hoppas att det ska gå vägen i alla fall! Någon måste ju dra vinstlotten!

• Inanna Li

Snösport - Lycka till med ÄP på fredag! Ha det så trevligt i Falun också! Bra att ta det lugnt både före och efter ET.

• Inanna Li
    moa123 skrev 2011-02-09 14:34:51 följande:
    Tack så mycket Innana68 !
    Ja, vem trodde det, inte jag i alla fall, född pessimist.
    Skrattande! Skönt att få "höra" historier från dem som lyckats! Då kan man som pessimist ändå ha hoppet kvar!
  • Inanna Li

Skytten - Välkommen hit! Du har fått massor av bra svar redan så jag vill bara tillägga att jag hoppas du bestämmer dig för att kontakta en IVF-klinik så snart som möjligt. Tiden är dyrbar när man närmar sig 40 även om man har jättebra värden. Jag väntade väldigt länge (till 41,5 års ålder) med att söka hjälp och det är något jag ångrar djupt . Tänk också på att ett enda IVF-försök kan bli åtskilliga sängkammarförsök på en gång beroende på hur många ägg man får ut. Målet är att hitta det bästa ägget som förhoppningsvis är guldägget Lycka till!

• Inanna Li

Fjällsippan  - Lycka till på fredag! Höra första ägget låter som ett trevligt upplägg! Har jag aldrig hört talas om!

• Inanna Li

pp08 - Megastort Grattis! Ditt plus behövdes verkligen i denna tråd!

Fjällsippan - Hoppas du får många befruktade ägg lagom till ET!

Fahlvik - Välkommen hem från Fuerteventura och härligt att läsa om din växande mage med aktivitet!

Själv vaknade jag till syndafloden på RD 5 i torsdags morse och befinner mig sen dess i helvetets nedre botten. I två dagar har jag legat i sängen och gråtit så mycket att jag är svullen i ansiktet och har knappt någon matlust eller livslust överhuvudtaget. Tvivlar på om vi någonsin kommer få befruktade ägg av bra kvalité då hela tre blastocyster visat sig ha genetiska defekter. Jag kanske måste inse att min ålder är det absolut största hindret även om jag värper ägg som en 25-åring. Kvantitet behöver ju inte alls betyda kvalité. Och ett bra AMH-värde är ingen säker väg till babylyckan!  Kanske min kropp är allt annat än baby-friendly! Men om kliniken accepterar att jag fortsätter är min plan ändå att satsa på en ny ICSI i mars.

• Inanna Li

Tack för er omtanke alla kära vänner! Hoppas ni vet hur värdefulla ni är! Massor av kramar!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?