• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna Li skrev 2011-05-17 12:42:30 följande:
    Fjällsippan - Jag skriver under på detta! Vilken underbar födelesdagspresent!
    turlid70 skrev 2011-05-17 12:25:01 följande:
    Då önskar jag dig inget annat än ett utslag på teststicka till present Flört!
    Tackar . Och dessutom sammanfaller Mors Dag med min födelsedag i år. 
  • Fjällsippan
    turlid70 skrev 2011-05-17 12:20:31 följande:
    Sa läkaren något om den påverkar behandlingen och på vilket sätt då?
    Som jag har förstått det så kan cystor påverka nedregleringen (att man inte blir nedreglerad), men har aldrig hört att de kan störa uppregleringen/hormonstimuleringen. Inanna; jag känner så med dig och den press/nervositet du upplever. Visst kantas mina behandlingar också av en massa oro, men jag tänker samtidigt att jag kan inte kan påverka eller göra så mycket åt hur det ser ut på VUL'en. Hoppas att du känner dig en aning lugnare nu efter dagens fina VUL. Du vet att vi finns här om du behöver ventilera dina tankarHjärta.
  • Fjällsippan
    Inanna Li skrev 2011-05-17 14:13:46 följande:
    Tack! Skönt att du "säger" samma som läkaren. Bara den inte konkurrerar om utrymme med de andra blåsorna och påverkar hur de växer så är det kanske OK. Jag har läst på om cystor på äggstockarna nu och läst att de i de flesta fall är ofarliga och ofta brukar försvinna av sig själva.  Men ibland krävs operation och det känns ju bra att läkaren punkterar den vid ÄP. Tack för att du och ni alla andra finns Hjärta!
    Jag tror att äggblåsorna "skiter fullkomligt" om det är något i vägen när de ska växa, för dom växer genom din signal från hjärnan. Däremot kan de se väldigt ihoptryckta ut på VUL'en, men det ska inte störa ägget som har gott om plats i sin vätska. Sist hade jag en blåsa som var ihoptryckt (kanske av tarmen eller något annat?) och då fick läkaren mäta lite annorlunda och fick ta ett medelvärde på blåsans storlek. Och som jag har förstått det så formar sig blåsan så att den får plats, som Barbapapa med familj
  • Fjällsippan
    kattenizze skrev 2011-05-17 15:37:16 följande:
    Idag har jag sett två små hjärtan picka så fint så fint. Det är en tjock skiljevägg emellan, och det är ju bra tydligen. Fortfarande HELT overkligt, men nu har vi ju sett ett litet huvud etc. Mycket märklig känsla men oj vad underbar. Hoppas alla får uppleva den! Nu är det nästa svåra grej att avgöra, fostervattensprov eller inte....
    Åh, grattis till småttingarna i magen ! Så otroligt härligt att allt är som det ska med tjock skiljevägg och allt! Vet så väl att det är svårt val med fostervattensprov. Hur är det nu igen (tror att vi har diskuterat det här förut men som vanligt har jag glömt ), får du inte göra KUB/NUPP först? Vi hade mycket diskussioner gällande det här när vi väntade sonen; men till slut valde vi att avstå från allt.  
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-05-17 16:09:23 följande:
    Fjällis - lycka till med återföring imorgon!!!
    Åh, tack Enya. Jag är nog rätt nervös, tror jag. Eller jag vet faktiskt inte riktigt hur jag känner mig den här gången, är disträ, melanolisk men ändå hoppfull. Jag har inte ringt till kliniken idag för att fråga om befruktningen. Vi får se hur det har gått imorgon.

Jättelycka till själv imorgon{#emotions_dlg.flower}!  
  • Fjällsippan
    Boe skrev 2011-05-17 08:18:17 följande:
    Mens var det här! Tjoho! Äntligen så man kan få börja spruta snart! I morgon är det jag som ringer CvL för info om sprutstart. Hur långt efter mens brukar det vara? Minns inte.
    Grattis till mens och annalkande sprutstart. Jag började med sprutorna på mensdag 2, så du kanske ska ringa till CvL å det snaraste !
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-05-17 16:26:32 fö
    Jag brukar vara supernervös dagarna mellan ÄÅ och Et. Jag får ju få ägg varje gång och har två gånger varit med om att det inte blivit ngn återföring alls vilket är superjobbigt. Så de två dagarna hoppar jag till av skräck så fort min mobil ringer.

Men för din del är jag inte orolig alls. Det kommer att gå jättebra för dig imorgon Glad
    Du har rätt att egentligen har jag aldrig haft svårt att få fram embryon *peppar, peppar*. Mitt krux är ju att få dem att "flytta in", det är helt galet att tänka att hittills har det återförts 24 embryon till mig. Och min livsgåta kommer alltid att vara vad som egentligen hände med alla dessa små liv. Kromosomfel eller immunologiska hinder? Eller något annat som idag betecknas som "oförklarligt"? Men min största fruktan infinner sig, helt klart, under ruvningen.  

Jag hoppas så otroligt mycket för dig och att det blir ett toppresultat på alla plan den här gången. Och ABSOLUT inga ledsamma telefonsamtal för det är VERKLIGEN din tur nu!!! 
  • Fjällsippan

chippichoppi: Jodå, jag är igång igen liksom flertalet här i tråden ! Hoppas att du snart kan titta in i tråden igen med ett positivt besked, trots att ni inte lägger krut på tillökning just nu. 

• Fjällsippan
    Inanna Li skrev 2011-05-17 16:27:59 följande:
    Fjällsippan - Varmt lycka till inför ET imorgon! Hoppas du får fina embryon tillbaka och att flera är befruktade!
    Tack InannaHjärta!
  • Fjällsippan
    Fjällsippan skrev 2011-05-17 16:23:58 följande:
    Grattis till mens och annalkande sprutstart. Jag började med sprutorna på mensdag 2, så du kanske ska ringa till CvL å det snaraste !
    Nämen, ser nu på listan att du gör långa protokollet. Jag brukar börja med sprutorna på spraydag 21 oavsett när blödningen kom.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?