• linköping68

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällis: hjälp!!!!!!!!!! eller någon annan som vet!

Ang nya Ovitrellepennan....... vad heter sprutspetsen som man byter ut? Stod på apoteket och beställde massa till nästa IVF och då slog det mig att jag måste ha sprutspetsar även till Ovitrellen. Fast hon på apoteket hivade fram FASS och sa att man inte får använda pennan mer än 1 ggr. Fast sen visade hon mig att det finns ett gäng olika sorter och att man måste veta precis vilken man ska ha. Skit, hur ska jag som lekman veta detta om inte hon vet och inte läakren vet och det inte står i FASS.......

Hur funkar det egentligen då? Om man bara ska ta 1 klick på sprutan och sen spara resten och ta ny sprutspets vid nästa gång, eller? Men varför står det då i Fass att man bara ska använda den 1 ggr?

Min gyn har ingen koll alls på detta med mediciner till IVF så honom kan jag inte fråga...    
  • linköping68

Tack Anemon och Bengalen! Vad rara ni är
    Jag ska ta Menopur, inte Gonal. Tror jag kommer ihåg hur de såg ut till Gonal. Jädra skit att jag slängde alla som blev kvar efter Gonal-omgången jag körde. Får se på lördag när jag hämtar pennan hur den ser ut. Återkommer Solig 

• linköping68
    Bengalen:  vi har avbrutit 2 ggr. Första gången var vi på plats i danmark och jag ägglossade på morgonen. For iaf till CFC. De kollade med UL och trodde att 1 blåsa var kvar så den tömde de, men den var tom. Detta kostade 4000 dkk.
    Andra gången ägglossade jag innan vi ens hunnit dit. Det betalde vi inte för.

Tror att är man väl på plats på CFC och de kollar med VUL eller så så får man betala, tyvärr, fast man avbryter.   
  • linköping68

Hej alla. Är bara inne och vänder en liten sväng.... Har kommit hem från jobb och packat och imorgon far vi till Stockholm en sväng.

Har haft oturen denna månad att inte ha ägglossning. Har haft massa symtom, men inget utslag på stickan. Så jädra typiskt alltså! Men efter lite semester blir det bättre och sen blir det CFC nästa cykel.

Får massa att läsa ifatt sen, men det gör jag gärna. Ha det bra alla och många sommarkramar till er fina kämpare!    

• linköping68

Hemma från semester! Har haft det superbra förutom att gårdagen avslutades med att dottern ramlade och skrapade upp hela näsan, läpparna och hakan på asfalten. Många tårar blev det, men det var egentligen inte så farligt. Idag konstaderade hon bara att hon inte vill ha en rosa-brun näsa.

Hade tänkt läsa igen, men har åkt på någon form av influensa/förkylning så med 39 i feber går jag och bäddar ner mig efter en rejäl dos alvedon och nässpray. Kram, kram på er  

• linköping68

Tuvalina: spännande att du är på gång igen. Kan tyvärr inte tillföra något ang styrkan vid stimulering. Har alltid fått höga doser från 300 upp till 450. Har tyvärr inte fått många blåsor på det så personligen och helt lekmannamässigt anser jag att lägre doser troligen är bättre.

MissB: när drar du igång igen på CFC? Snart?

Maryhe: vad härligt att höra från dig igen!!! Vad dåligt gjort att sabba spelningarna! Fy för såna människor. Hoppas det ordnar sig med jobb snart.

Fjällsippan: håller tummarna för dig och ditt ruvande!

Inanna Li: snart är det dags! Underbart. Nedräkningen har börjat.....

Hemulen: underbar dröm, skrattade gott åt den länge. Goda skratt behöver vi alla mer av. Själv drömmer jag oftast läskiga drömmar tyvärr.

Callimero: usch vad ledsamt, lider med dig och det du går igenom. Önskar jag kunde göra något mer för dig än att sända dig tankar och styrka. Kram

Vi 4: det var inte min mening att få dig att känna dig stresad. Ville bara att du inte skulle missa en ev chans med att inte ha progesteron. Vi löser det framöver, efter semestrar och sånt.

Anemon och Bengalen: det ordande sig med sprutspetsarna till Ovitrelle. Hade visst ett oöppnat paket Gonal i kylskåpet . Men tack snälla ni för att ni erbjöd mig att få från er!

• linköping68

Nu har febern börjat lägga sig, men nu har hostan satt in istället.... Blä!

Fasen att alla gyn måste ha stängt samtidigt!!! {#emotions_dlg.djavulsk} Har nog fått mens igen för tidigt, men ”bara” 4 dagar denna gång. Har inte lyckats få tag på en gyn ännu för att göra VUL, så det verkar som vi får skippa CFC även denna månad. Har svårt att ta mig alltför långt då mannen jobbar borta i Blekinge och jag är hemma med dottern. Har inte gett upp ännu utan fortsätter ringandet imorgon. Ska börja spruta på dag 3 så jag har några dagar att spela med Obestämd

• linköping68

Tjoho!!! Har lyckats boka in 2 st VUL, på dag 7 och dag 10 så nu åker sprutorna och medicinen fram. Är glad åt att hitta någon som tar emot mig, men är sur för att man måste betala hutlösa priser för ett enkelt VUL. Men får väl se det som småpotatis i den stora dyra IVF-karusellen. Har jag valt att åka får jag vackert betala för åkturen Solig

• linköping68
    MissBoring skrev 2012-07-30 22:09:50 följande:
    lingköping, vi kommer lugna oss lite. Har inte möjlighet att va borta från jobbet under augusti men ev blir det i september. Har inte riktigt bestämt oss än... Jobbigt med gyn, hoppas det finns någon lite där ute som har öppet och möjlighet att ta emot dig. Kommer inte ihåg, skulle ni ändra nått i uppläget till nästa gång?? (läs denna gång)
    Ta hand om dig, Kram 
    Kan nog vara klokt att ta en liten paus.
    Känner att jag kan köra ett litet tag till innan vi pausar. Vi kör Menopur 375 denna gång. Svend sa först Gonal, men ändrade sig. Så vi får se hur det går. Fick ju 4 fina blåsor då vi körde Menopur vid första IVF på CFC. Fast då släppte de ju spontant på självaste äggplockardagen. Men det kan jag ju inte skylla på Menour Flört
  • linköping68

Miss B: glad gubbe…….. woohoo!

Fjällsippan: ååhhhh, go Fjällis, go Fjällis, go Fjällis Flört

Tyck om mig: grattis till ruvande! Och vad bra att det fanns ägg kvar fast du lossat!!!

Tuvalina: vad bra att du fått tid till en överläkare. Förhoppningsvis får du lite bra svar på dina frågor.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?