• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Turild: jo för jag har läst om de som haft många missfall i hög ålder mm får progesteron som hjälp ett tag för att få det att sitta och för att kroppen ska komma igång mer efter att de testat positivt...jag hade ju svagt svagt på första testen och på andra 2 dgr senare lite tydligare ...inte starkt på något av dem så jag kände att jag nog behöver det för jag kasnke inte producerar så mycket sådant då jag är 43 år i september och som sagt aldrig varit gravid.  Känns bra att göra så i alla fall...kanske inte alls behövde det eller så kasnke jag gjorde det.

Jag har ganska kompakta muskler främst i benen så jag ska vid VUl kolla med gyn om jag ska ta fragminen jag har för jag kan ibland känna som träningsvärk i vaderna samt ont bak i knävecket, vi har lite högre kolesterolhalt i vår släkt trots att jag är nyttig så även om ingen haft blodpropp funderar man ju  lite på alla mina mediciner som ligger hemma.

• Snösport
    Fjällsippan skrev 2011-05-27 14:46:09 följande:
    Snösport: har du testat Keto-7?
    bra då kasnke jag tar progissarna som du gjort

Keto-7 har jag aldrig testat men har tränat endel styrketräning dock inte sedan 20 års åldern...dock är jag och har varit instruktör inom aerobic, gympa och spinning  i olika faser sedan tidigt 90-tal så jag vet att de används och har väl främst läst in mej mer på dem nu när jag hållt på med IVF men eftersom mitt TSH har svajjat i IVFbehandlingarna och nu är ganska stabil(inte stabil men inte rakt upp och sedan ner mm) så har jaginte vågat testa för att ev samma min TSH...jag testar TSH varje månad sedan nyår så det är inte stabilt men hellre lågt, för lågt än för högt för då mår jag inte bra alls.

Har du testat det eller DHEA?
  • Snösport

Innan---du har gjort rätt och GRATTIS..fasen 6 bra ägg 2 till dej och 4 till frysen, då kan du ju satsa på syskon också för du blir ju gravid nu!!!

• Snösport
    Fjällsippan skrev 2011-05-27 18:26:50 följande:
    Åh, nu ska jag verkligen NJUTA av kaffeKaffe. Tack nymåne!
    Ha,ha ..,,jag som inte ens gillar kaffe, vad jag missar!Cool

Fjällsippa jag skulle fundera om Keto-7 är bra men DHEa i renare form kasnke inte är uppblandat med så mcyket annat och därmed bättre för äggkvaliteten....jag vet tyvärr inte.

Nymåne: du hade ju (väl) testat DHEA eller var det inte Keto-7 du tog har du mer fakta till Fjällsippa.

Innan: gå och spela på lotto!!!

Turild: hi,hi jag testade efter jobbet men bara 45 min från sista toa men det blev ett ljusblått streck.,,tycker aldrig det ör starkt men bara det är ett plus så ör jag nöjd...hade min första förstoppningsattack så jag får nog börja med Moxalole
  • Snösport
    No Ka Oi skrev 2011-05-27 21:03:19 följande:
    Får man fråga vad du har för storlek? Jag har 75 G eller H, lite broende på modell på BH. Just nu 75 I... Jag brukar dock inte få besvär av dom. Och min make älskar dom. Men om denna graviditet går bra och dom inte minskar när jag ska gå ner i vikt så funderar jag oxå på bröstförminskning. Men jag vet inte. Jag har degmage och jag inbillar mig att den syns lite mindre för att tuttarna sticker ut, det blir på nåt sätt proporttionellt. 
    Fantastiskt finns det så stora BHar man ska älska sina bröst så ni måste ju älska dem i massor Tungan ute skämt så ingen tar illa vid här-

Jag är 75 B ibland 80 B.....bra vid idrott..men ser lite små ut till mina muskulösa axlar men I löööve them ändå!
  • Snösport
    Zinfandel skrev 2011-05-28 08:39:46 följande:
    Tack vännen men det är faktiskt inte så farligt, kanske börjar bli luttrad..?! Haha, fy så bittert Flört Jag kan inte rå på naturen, jag har gjort vad jag har kunnat. Och med ett galopperande immunförsvar så är det inte så mycket att göra. Nu ska jag göra mig en latte Tungan ute Inte lönt att gråta över spilld mjölk, livet går ju vidare! Och vi har ju fler chanser Kyss
    Så trist Zin men jag förstår var också mer ledsen på andra och 3:e försöket än på 4:e och 5:e men jag brukar få gråta ut fast jag tycker jag känner mej förvånansvärt ok så kommer det på mej i en halv dag innan jag varit redo att hämta kraft igen....alla gör på sitt sätt och huvudsaken du kan känna hopp igen om det är idag eller om 2 veckor spelar ju inte så stor roll.  Vet du kommer att lyckas snart!!!!

Fjällsippa...nu hejjar vi på dej, känn ingen press!!!! Tungan ute
  • Snösport

Lenafena: Nej gick det inte igen :(  Finns inte ord. Kramar!!

• Snösport
    Fjällsippan skrev 2011-05-28 21:46:28 följande:
    Snösport: var det bakteriell vaginos som du behandlades för eller finns det andra bakterier som man kan "snappa upp"? (jag funderar på att ta mig en trip till Sundsvall i sommar )
    faktum är att hon sa inte bakteriell vaginos till mej utan att jag hade ....ett namn som jag inte kommer ihåg men typ avföringsbakterier som har växt till sej på fel ställe....kan ha haft det i 10 år sa hon ..hade ju mycket mag/tarmproblen i mitten på -90 talet och förra året var vi 12 som fick matförgiftning som bröt ut 1 timme efter avfärd hem från alperna...så där kom det från alla håll så det är ju absolut inte otroligt... jag är nomera så moga med tvättning mm som hon tyckte   men på bussen var det inte så lätt med en liten toa att 50 dela på där 12 är mycket sjuka.

Jag tror dock det är samma medicin för bakteriell vaginos som till den bakterien jag hade.
  • Snösport

BRA  Zinfandeln!!! Så tycker jag med...dock gillar jag tallriksmodellen då man idrottar mycket är det svårt att orka om man inte tar kolhydrater alls men man behöver inte så mycket som vi normalt äter.

Kram du starka kvinna.
    Här är jag äckligt morgonpigg men var trött igårkväll (nattmänniskan var kvällstrött)och var ute på morgonpromenad redan vid 05.30 idagCool = magen kommer igång då.
    nä, nu ska jag göra en smoothie så jag får äta lite bara gått på katrinplommordryck, vatten och blåbörsdryck och ska väcka karln som sover än.

Innan. vilken ruvardag är det nu?

• Snösport
    kattenizze skrev 2011-05-29 10:07:06 följande:
    Snösport: Tänk på att blåbär är förstoppande...Magen är verkligen ett problem också för mig, äter lactolus nu...Får nog köra på det under den här grav....
    He, he tack för tipset,,jo jag kom på det samtidigt som blåbär minskar gaserna i tarmarna  då jag äter det varje dag...jag gjorde ju så att jag köpte på mej en ´katrinplommon juice i fredagskväll....hade lite smått panik då för det gjrode ont i tarmarna och hälde väl i mej nästan hela flaskan under kvällen utan att göra mer än en fis så dagen efter var det lite bättre....på igår var jag superbubblig då istället och idag när jag tog en supertidigt morgonpromenad så var jag tvungen att göra nr2 i en buske...hi,hi,ha,ha...alla ggr jag gått på toa så blev det akut på promenaden.
    Tog sista av katrinplommonjuicen nu så ska köpa mer och förtära mer lagom nu när det åtminstone verkar ha kommit igång  
    typiskt mej...är så allt eller inget liksom hi,hi,hi!! 

Hur mår du?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?