• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vet inte om någon redan tipsat om denna ganska ok artikel i SvD:
    www.svd.se/opinion/brannpunkt/barnloshet-ar-inget-lyxproblem_6498752.svd

Läs dock inte kommentarerna om ni inte vill att blodtrycket ska skjuta i höjden! Det är åsikter som dessa jag tyvärr befarar frodas när den krassa verkligheten och jämförelsen med förutsättningarna i andra länder kommer fram, vilket ojämnlik, totalt o-fluffigt t u-land Sverige är i fertilitetsdjungeln.

Om ni orkar så rekommenderar jag alla att engagera sig i föreningen Barnlängtan, det finns lokalkontor runt om i landet som jag förstått.

• callimero

Här är en till "hemmablind" när det gäller status ruva. Glad

Zinfandel, jag hoppas du får ork att sitta med på ett sånt möte med din klinik. Om du får? Jag frågade faktiskt på Sophiahemmet men det var icke önskvärt. Hade varit väldigt bra att inte sitta ensam med en dr som bara slingrar sig som en ål utan faktiskt måste svara inför en massa andra närvarande.

Hoppas bebis lever om därinne så du slipper oroas turlid!

• callimero
    turlid70 skrev 2011-09-28 12:35:29 följande:
    Imorse kände jag gossen ganska tydligt, men det räcker bara gå några timmar så blir jag orolig igen, ska nog ringa till spec mödravård och be om råd, måste ändå ringa ditt om mitt blodprov, får lyssna med dem vilka möjligheter som finns.
    Vad bra turlid. Ring hellre en gång för mycket så du slipper oroas. Vet inte hur maniskt orolig jag kommer vara om jag plussar någon gång!

Grattis Ida! Solig
    Gjorde ni någon förändring i behandlingen denna gång som resulterade i ett plus?

Tummar hålles för alla ruvarare/PUPOsar.
  • callimero

Hipp Hipp Hurra för Zinfandel idag! Skål Hoppas du får firas ordentligt. Skål!

Spirulina har jag också läst om Maryhe. Jag tar ett pulver som heter Supergreens med både spirulina, vetegräs och en massa joks i. Är grönt och smakar som när jag byter vatten i guldfiskskålen. Skulle hellre ta en klunk Zinfandel varje dag. Inget vin, inget kaffe... så less man blir på detta asketiska som ändå inte levererar ett jota!

• callimero
    Fjällsippan skrev 2011-10-04 14:32:02 följande:
    Usch ja, jag hänger inte alls med just nu! Men det betyder inte att ni inte finns i mina tankar, den här gamla IVF-räven går ständigt och tänker på er - speciellt på er som ruvar och våndas nu ! Tummarna finns självklart här, trots att det inte blir så många inlägg!
    Här är en till som inte hänger med. Men jag hoppas likaså något så in i bängen för er som ruvar! Och sänder kramar till alla som vill behöver.

Själv är jag helt uppe i att söka jobb och har ytterst svårt att försöka se framgångsrik och hungrig ut på jobb samtidigt som jag borde försöka planera in nytt försök NU. Tänk om tid fanns att få igen?

Har mailat Inofolic-tillverkaren med förfrågan om ny order. Hoppas de är bättre på att leverera nu. Vet inte vad som konstrade innan?
  • callimero

Stå på dig Linköping! Det är då självaste f-n att man ska behöva orka det också när man ändå är så skör. Har tyvärr liknande erfarenheter.

Ojoj vad många som ruvar nu, det är en nervpress utan dess like. Är det helt kört tror du pp08? Hoppas du är låghormonare och plussar på din rätta td. På min förra klinik sa de alltid att man absolut inte ska lita på test innan rd 14. Jag vet hur du känner i att hellre vänta än att testa Inanna. Håller tummar för er alla!!!

• callimero

Anne f - så oerhört tungt att behöva gå igenom det ni drabbats av. Läste i DN imorse att det kommer nya riktlinjer för barnmorskor gällande det felaktiga tänket kring att det skulle vara normalt att inte känna bebisen sent i graviditeten. Bra att det uppmärksammas men hemskt att det ska behöva inträffa!

Gällande AMH kan jag bara påpeka att det inte säger allt. Man kan ha fina ägg kvar ändå.

Hoppas kroppen din blir återställd så fort som det är möjligt mamman.

• callimero

Nämen - här läser man om plus både här och där!!! Fantastiskt Syskon nu och Mia! Solig

Och så de dagliga tummarna och tårna för er som väntar på TD.

• callimero
    Enya70 skrev 2011-10-06 14:24:07 följande:
    Neeeej! Gråter Fasen också. Sååååå tråkigt. Massor med styrkekramar till dig! Hjärta{#emotions_dlg.flower}
    Skit också! Minns ej om ni fick till frysen eller har? Hur ser annars planerna ut? Om du orkat tänka vidare så klart.
    Kram.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?