IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Anne
www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50095714.html
sushikatten - grattis till en lyckad insättning av en blastis! Hoppas ruvandet går hela vägen nu!
Vad spännande med VUL imorgon Turlid! Hoppas allt går bra! Håller tummarna för många fina äggblåsor!
Jag fick vad jag tror är min vanliga mens imorse. Jag har nämligen haft blödningar och spottings till och från sen operationen den 20 augusti men idag fick jag mensvärk och ökad mängd blödningar i rätt tid för förväntad mens. Så jag har ringt kliniken och pratat om FET i september. Jag ska dit på UL den 7 september då jag vill att de ska kolla att allt ser bra ut. Sen blir det att testa med ÄL-stickor och sätta in embryot 5 dagar efter utslag. Jag tror att det blir ostimulerad cykel då jag har regelbunden ÄL och mens.
Lycka till med ÄP på onsdag turlid!
Fahlvik - kul att du också går på IVF-kliniken i Göteborg! Lycka till med din behandling!
Hej alla!
Jag ska på VUL på onsdag för att kolla att jag läkt ordentligt efter min polypoperation. Sedan blir det FET senare i september. Spännande och läskigt. Nu när jag inte har några mig veterligen uppenbarliga fysiska hinder får jag bara hoppas på att blastocysterna har rätt antal kromosomer. Skulle verkligen önska att jag var några år yngre!
Fahlvik - Jag gjorde min första IVF/ICSI i maj/juni, korta protokollet, sprutade med 225 IE Gonal-F i tio dagar. Sedan plockades jag på 15 ägg, 13 mogna blev befruktade. Ruvade på två tredagarsodlade embryon av perfekt kvalité men testade minus. Fick sedan tre långtidsodlade blastocyster till frysen. Har i augusti opererat bort två polyper i livmodern då dessa kan ha påverkat implantationen av embryona. Men det kan ju tyvärr ha varit så att embryona inte hade klarat sig ändå!
Nu ska jag göra mitt första FET i september, förmodligen fem dagar efter ÄL.
Oj, vilken fantastisk skörd Turlid! Grattis! Nästan lika bra som min ! Hoppas du får mångra av dessa ägg befruktade och flera till frysen! Jag tyckte också att äggplocket gick bra. Vi blev jättefint omhändertagna och läkaren och sköterskan berömde mig för att jag låg så stilla under ingreppet. Jag ville ju inte riskera att missa några ägg och så var jag ju väldigt groggy av morfinet! Provrör efter provrör fylldes och det blev 15 ägg ur 18 tömda blåsor.
Jag var på VUL igår. Allt såg ok ut förutom att denna nya läkare konstaterade att jag har några muskelknutor(myom) på livmodern men att de är små. Detta har ingen annan läkare påpekat förut. Hoppas verkligen inte att detta också blir ett hinder. Jag har försökt läsa på allt om muskelknutor och känner mig något lugnad då flera lyckas bli gravida trots dessa och att man oftast inte opererar små myom. Jag trodde ju att min livmoder skulle vara "fin" nu efter polypoperationen då läkaren som opererat mig just sagt att min livmoder ser fin ut. Ja, alltid ska man oroa sig för något men jag har ju nästan ingen tid kvar att bli gravid på ... Efter 43 blir chanserna minimala då äggkvalitén enligt statistiken rasar. Hoppas jag hinner ...
Jag ska göra FET om ca två veckor, ska kolla ÄL-stegring med stickor och ringa kliniken så fort den glada gubben dyker upp!