• dallas

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej allihop!
    ÄP gick bra i torsdags, 8 st ägg blev det och det satsas på långtidsodling så ET är på tisdag om det går bra.

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 till våren när solen skiner!
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Mimmsann72, 39 år, planerad spraystart 21/3
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.
    Turlid, 40 år Norrtälje, IVF2 på CvL april/maj

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.

***SPRUTAR***
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2, korta metoden, sprutstart 9/3, IVF-kliniken
    Mia, 42 år, IVF1, korta metoden, sprutstart 18/3

***ET***
    Hönan 38 år, långa metoden, sprutstart 3/3, ÄP 16/3 (ICSI) ET 18/3
    dallas, 37 år(38 i maj), syskonförsök nr 1,korta metoden, sprutstart 5/3, CA, ET 22/3

***FET***
    Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, tidigast v 17, Falun
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 5 på CvL, bor i Stockholm, FET i mitten på mars 
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA,  FET 3 april.

***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET 6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon), två blasisar, TD 22/3
    Riita, 40 år Uppsala,  IVF1, FET2, TD 11/3
    Chichisita, 40 år, Guatemala, IVF 1, TD 21/3

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!
  • dallas
    Fjällsippan skrev 2011-03-19 14:01:43 följande:
    Jag kom på en sak som kanske kan vara av intresse även för Er. TNF-alfa är ett blodvärde som vissa läkare anser spelar en signifikant roll för en lyckad graviditet. Det fanns en gynekolog i Stockholm (numera pensionerad) som behandlade kvinnor med högt TNF-alfa-värde. Och jag har FL-väninnor som har fått barn efter behandling hos honom. Jag har själv aldrig lyckats övertala någon läkare att ta mitt TNF-alfa, så jag vet själv inte vad mitt värde är. Hur som helst, så var jag på en föreläsning i ett helt annat ämne för något år sedan; nämligen munnens hygien ur ett helhetsperspektiv. Och gissa om jag spetsade öronen när tandhygienisten som höll i föreläsningen började prata om just TNF-alfa. Hon berättade att TNF-alfa-värdet kan förhöjas vid långvariga tandköttsinflammationer. Och när man rotar i tandköttet vid behandlingar (hos tandläkare, tandhygienist) kan TNF-alfat bli högre under en period. Sedan dess så ser jag till att inte gå till tandläkaren/tandhygienist under IVF-perioder. Mitt tandkött blir lättblödande under hormonstimuleringarna och jag tar numera varsamt hand om det så jag inte triggar TNF-alfat. Märk väl; det här har jag kommit fram till helt själv, och så vida jag vet så finns det ingen forskning på det här. Men jag ville ändå dela med mig till er; för om det finns en uns samband så är det ju en rätt enkel sak att vårda munnen lite extra varsamt. 
    Åhh, tack för infon!!!!! Jag vet att man brukar/kan ha högt TNF-alfa vid endometrios, jag tror jag har det (har endo) fy, jag som bråkar mycket med tandköttsinflammationer tittsom tätt-har en seg visdomstand som liksom bara ligger under tandköttet som en vilande vulkan, ibland ordnar den små inflammationer jag har oxå (erkänner jag) slarvat med att gå till tandläkaren sen min graviditet 2007 när jag fick mf , då gick jag när jag var gravid-först fanns det ingen bra tid som passade och nu bor vi inte i samma stad som min tandläkare-har tänkt att byta till en närmare men har inte fått tummen ur ännu-skall nog vänta lite till nu då alltså  snart 4 år sedan, jag som brukade gå t tandis 1 gång/år och tandhygenist 2 ggr/år innan så slarvigt av mig...

Hur lång tid håller sig TNF-alfat uppe när dom rotat runt där då? Tänkte om man hinner gå innan nästa försök om detta ivf skiter sig....Kan Listerine ta ned TNF-alfa värdet tro?
  • dallas
    Inanna Li skrev 2011-03-19 11:40:37 följande:
    Mia - Stort grattis till sprutstart! Ska bli spännande att få veta hur det går!

Dallas - Grattis till lyckat ÄP. Underbart att ni får långtidsodla embryona!

Själv misstänker jag att jag inte får långtidsodla hur det än går då min klinik vanligtvis har stängt på lördagar då embryona rent teoretiskt skulle vara fem dagar gamla på lördag. Men jag vill inte ta ut nåt i förskott åt något håll just nu. Jag får försöka ta det lugnt och go with the flow och hoppas på att de uttagna äggen blir befruktade!
    jag är lite snurrig och så, när gjorde du ÄP? Har kanske läst det och till och med grattat orkar bara inte skrolla tebaks och friska upp minnet! Lite lätt förvirrad här
  • dallas
    Inanna Li skrev 2011-03-19 15:19:01 följande:
    Jag gör ÄP på måndag så jag har allt framför mig än! Inte så lätt att komma ihåg allt och alla Skrattande!Tar Ovitrellen ikväll kl 21!
    Aha, OK Lycka till ikväll då! och på måndag såklart!!!!

Fjällsippan; Jag hade ju oxå MA som blev mf efter jag varit hos tandläkaren...Hmmm, håller mig till Listerine och avvaktar tandläkarbesök tills vi antingen fått en unge till eller tills vi slutat med IVF Bara för säkerhetsskull...
  • dallas
    chichisita skrev 2011-03-19 22:58:09 följande:
    Tack Turlid! Dessvärre ser det mörkt ut. Tjuvtestade igen imorse, denna gång med CB gravtest. Ingenting! Nu borde det väl ändå synas något, åtmistone ett svagt streck. Bara en dag kvar till TD på måndag och inget pluss i sikte. Har inte mycket hopp kvar.

Grattis Dallas till god äggskörd!  
    tack!

Men än är det inte TD och ibland kan man ju få plus sent, så vi hoppas att det är så!
  • dallas

Inanna68; lycka till idag!!!

Imorgon är det dax för ET om allt går enl. planerna. Ringde kliniken nu och frågade hur det såg ut...4 st hade iaf gått vidare till långtidsodling, så jag hoppas 1 iaf kan bli en fin blastis....Men jag ropar inte hej förrän efter ET imorgon..hua, man slipper all nervositet när det är korttidsodling tycker jag (all och all, lite mindre då då! )

• dallas
    Fjällsippan skrev 2011-03-21 10:39:53 följande:
    Deppigt; det blir ingen FET idag. Embryot dog.
    åhhh, NEEJ! Fy vad ledsamt! det är så himla deppigt
    Fjällsippan skrev 2011-03-21 11:18:16 följande:
    Tack för er omtanke, Zinfandel och turlid. Det är så hemskt när telefoner ringer på förmiddagen innan FET och man ser att det är från kliniken. För då vet man att det är kört . Och vi vet inte riktigt hur vi ska gå vidare. Jag fyller 43 i maj; och vi vet inte om det blir fler försök.
    Hoppas, för ni kan ju hinna iaf-om ni vill/orkar eller??
    *KRAMAR*
  • dallas

HEJ!

Ruvar nu på en "perfekt" blasto Den såg precis ut som när man ser dom på bild-det var fantastiskt att få se detta! TD 2/4...Hur det har gått för dom andra tre blastisarna vet dom imorgon och jag får ett brev om ett par dar om det gick att frysa något av dom. Så nu skall man försöka "glömma" att man ruvar....

• dallas

Inanna69: Grattis till äggen! det var ju ett bra resultat!

Tack för alla grattis! Kan inte riktigt fatta att nu är man alltså ruvare än en gång-trodde inte riktigt att jag någonsin skulle göra detta igen men så blev det ju iaf.

Nu förstår jag varför jag haft ganska ont (kommer  inte ihåg att jag haft det de andra gångerna, förutom vid första IVF då jag var lite överstimulerad, men det kändes mest efter återföringen)
     Jag har haft/har typ mensvärk sen ÄP, första dagen kändes det som äggstockarna satt uppe vid brösten när jag satte mig och när jag gick.hostar jag till så värker dom- hade visst en del vätska i dom+lite i buken och en del äggblåsor som dom inte hade sugit ut(för små antagligen)det gör ju sitt.Tur att jag ss mig, imorgon är det dax att jobba igen-har inte något stillasittande jobb utan står och går och lyfter en massa kantiner med mat i , kartonger osv. tror dock inte det skall påverka negativt gör det ondare får dom väl ss mig. Nu har jag iaf tagit det lugnt en vecka och det borde räcka.

En parantes-har retainer i både över och underkäken efter tandställning i tonåren...Vad händer, jo när vi äter middag så är det nån broskbit?! i min ena Järpe som gör att "betonget" som ståltråden sitter fast i lossnar lite grann i ena änden-buhu, nu måste jag gå till tandläkaren inom en ganska snar framtid och få dom och gjuta fast tråden igen, tänker dock försöka vänta i det längsta-vet att dom kommer tjata om en riktig undersökning....det vill jag inte nu iaf! absolut inte efter det här med TNF-alfa....

• dallas

GRATTIS Inanna69! Hoppas! synd att det inte blev några eskimåer..

Bra att du drog fram listan-ändrade min status oxå..

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 till våren när solen skiner!
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.
    Turlid, 40 år Norrtälje, IVF2 på CvL april/maj
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL?

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Myrslok, 41 år, 1:a IVF, Carl von Linné 
    Mimmsann72, 39 år, spraystart 21/3

***SPRUTAR***
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2, korta metoden, sprutstart 9/3, IVF-kliniken
    Mia, 42 år, IVF1, korta metoden, sprutstart 18/3                                                                                                                 hispan: 39 år, bor i värmland, korta metoden, start 17/3, ÄP prel, v.13

***ET***

***FET***
    Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, tidigast v 17, Falun
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET 3 april.

***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET 6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon), två blasisar, TD 22/3
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2, TD 11/3
    Chichisita, 40 år, Guatemala, IVF 1, TD 21/3
    Hönan 38 år, Stockholm ÄP 16/3 (ICSI) ET 18/3, ruvar 2 embryon TD 3/4-11
    dallas, 37 år(38 i maj), syskonförsök nr 1,korta metoden, sprutstart 5/3, CA, ET 22/3,TD 2/4
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2, 2 embryon, ET 23/3, TD 12/4

***GRAVIDA***
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?