• pp08

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

uppdaterar, har testdag 18d efter ÄP men tycker det känns för långt, brukar ha korta menscykler så jag testar nog mellan omkring RD14.

**VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Turlid, IVF nr1, FET ca v45 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm)
    Inanna,  42 år, bor i Göteborg, inväntar MA och nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4, bor i Stockholm

***SPRAYAR***
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran, bor i Täby (nära Stockholm)

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET***

***FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket, IVF nr3, ET 2/10, TD 18/10???, bor i Hässelby
    Eviglängtan IVF, ET 25/10, TD 10/11, 39 år, bor i Skåne
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, ÄP 25/10, Testdag 15/11, bor i Göteborg
    pp08, syskonförsök (1a syskonIVF, 4eIVF), ÄP 8/11, TD 26/11, Stockholm

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    dallas, 37 år, inväntar syskonförsök till våren, bor strax söder om Göteborg

• pp08

Fahlvik: jag glömde svara din fråga ang.antal celler. Du skrev att dina ägg hade 4 resp. 5 celler. Jag antar att det är efter 2 dagars odling. Det är jättebra, 4 är optimalt efter dagar; men 5 betyder att den är lite piggare och en cell har hunnit dela sig igen, oftast följar de andra snart efter.

Min dotter var ett embryo på 4 celler som blev 5 celler precis vid ET när "hon" låg under mikroskopen

Jag fick nu et 4celligt och ett 7celligt, det ena är optimalt, det andra kan ju vara väldigt pigg /positivt eller för pigg-snabb/negativt. Vi får se.

Jag tror på "pigga" embryo/befruktade ägg eftersom jag blev gravid med mitt 5 celliga men aldrig med optimala 4 celliga ägg (2xIVF, 1xFET)

• pp08

Lycka till med sprutandet ChippiChoppi. Hoppas du kan ansluta dig till ruvargänget snart.

• pp08
    ugglis skrev 2010-11-13 19:46:43 följande:
    Hej alla!

Fick ett minus imorse efter min första FET (TD13/11).

Har inte fått mens än, vet någon hur snabbt brukar de komma efter man slutat med progesteronet?
    Tråkigt att det inte blir något. Oftast kommer mens inom 2 dagar. Har själv även haft att mens kom innan jag tog den sista prog.
  • pp08

turlid: Jag tog progesteron efter FET, men bara eftersom jag brukar ha kort lutealfas (mellan ÄL och mens) och ville inte riskera att blöda för tidigt. Mensen blev försenat, men jag blev inte gravid

• pp08

Grattis Fahlvik. Väntar att få höra om det är 1 elelr 2 därinne

• pp08

Har som tur är en chef som är väldig snäll när det gäller barn/vab/ledighet etc. Han vill inte heller få massa papper med ansökningar för ledighet i förväg.

Så länge jobbet blir gjort är han nöjd

• pp08

Harn vet dock inte att jag håller att planera vara ledig nästa år igen om vi lyckas med denna IVF eller nästa

• pp08
    Skruttefia skrev 2010-11-18 11:57:33 följande:

Men han ställer inte frågor var och varannan månad huruvida du är på smällen, hoppas jag? För det gjorde min chef (en hon) så fort jag kom tillbaks till jobbet efter första barnet...
    Nej

Fast det gör ju mina kollegor. Gick ner i vikt efter födseln (mer än jag vägde innan grav.) Nu har jag dock gått upp igen och är på min normala vikt igen (mycket stillasittande jobb och inte hela tiden igång med en bebis längre )
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?