-
Puuh, skönt att höra, känns som något ska spricka. Har även det symptomet du nämner ;o)Fjällsippan skrev 2010-10-20 20:03:51 följande:Jag brukar inte ha exakt dina symptomen under sprutandet, däremot får jag superägglossningsflytningar och befarat att äggen har smitit iväg inför varje ÄP. Min läkare berättade att ägglossningskänslan inte beror på ÄL utan att det är östrogenvärdet som har börjat ta fart.
-
Bra! Jag vet vad jag ska göra: Inte undvika maken utan umgås väldigt nära/mycket så han blir frisk och jag sjuk ;o)
-
Var på ultraljud för att kolla antal ägg, gick sådär... Det fanns bara 2 ägg vilket ju är mindre än när jag kollade vid ett annat ultraljud (utan hormonpåverkan) för 1 år sedan! Hon frågade om jag vill genomföra det ändå då det är ganska liten chans att något av dem blir befruktat och dessutom fäster...
Blev ledsen förstås men ville genomföra IFV ändå vilket läkaren tyckte var bra. Alternativet hade varit att låta naturen ha sin gång men jag vet ju inte ens om mina äggledare är hela så då kulle jag aldrig veta om vi sumpat vår enda chans ( och naturen har fått sina). Får alltså se nästa vecka om det blir nå´t att sätta in ens. Tråkigt... -
De var 16 och 14 mm. Det fanns en till på 10 mm men den kunde lika gärna vara tom...turlid70 skrev 2010-10-22 13:28:00 följande:Oh, vännen, vad jobbigt, skickar en styrkekram till dig.
Hur stora var blåsorna, sa läkaren det? Håller tummarna att de du har blir stora, starka och friska till ÄP.
Fjällsippan: Tack för din berättelse, hoppas på en lika fin historia ;o) -
Gratulerar! Extra roligt att ni lyckades på egen hand ;o)Skruttefia06 skrev 2010-10-23 16:02:29 följande:Jag är GRAVID !..
Visste inte exakt när BIm var,men mellan tord-idag. Hade inga test hemma men då vi var iväg o handlade slank jag in o köpte...Den visade ett stark + nästan direkt....Uaahh,,,fattar det inte,,,,hur ska man inte oroa sig för att det ska börja blöda?...Kommer inte att våga berätta på länge för nån...vågar knappt ringa min klinik o berätta för är så orolig att nåt ska gå fel...
Hur stänger man av hjärnan?,,, -
Tog Pregnyssprutan igår och testade med äl-sticka idag, för skojs skull. Vilken fet markering det blev! Starkare än kontrollstrecket, ha, ha. Rejäl dos i äglossningssprutan ;o)
Ägguttag imorgon, får se om det blivit nå´t. Eftersom de var så få (bara två större) kanske man skulle föredragit två ultraljud innan uttag eller hur gör man på andra ställen? Ifall de inte skulle vara helt mogna imorgon eller för att se om fler skulle hinna mogna... -
Inanna: Tack!
Återkommer när jag vet mer, kanske för att höra vad det finns för alternativ kvar för oss... -
Hispan:
Välkommen!
Turlid:
Vet inte när det är bäst att testa men jag gör det på kvällen och testar jag flera kvällar i rad så blir det utslag två kvällar runt ägglossning så morgontest funkar säkert lika bra ;o)
Jag var på äggplock i morse och de fick ut hela 7 ägg!!! Är så glad även om jag vet att det inte är säkert att alla var helt mogna, blir befruktade eller fäster. Försöker att inte tänka på det nu utan håller tummarna att de inte ringer imorgon och säger att det inte gick bra. Insättning på onsdag om allt flyter fint ;o)
Gjorde inte ont alls, var mest nervös för sprutorna. Efteråt piggnade jag till snabbt och har bara lite stickande känsla i magen, ingen värk. PUH!
Ha en härlig måndag! -
Inanna68:
Jag hoppas verkligen den lilla bara är felvänd annars finns ju ingen rättvisa. Fy, vilket hemskt ögonblick, när man hoppas man ska få se en liten krabat så får man det beskedet istället. Om det nu är som du misstänker så antar jag att kliniken tänkt kolla upp allt som går, vad det beror på att det blev så.
Jag håller tummarna ändå på att det är en filur därinne.
Styrkekramar! -
Det har gått bra! 5 befruktade (av 7), så alla tömda blåsor hade varsitt ägg. 2 klarade sig till insättning, de övriga 3 gick inte att frysa men nu har jag nå´t speciellt i magen. Funderar som "Eviglängtan" på att döpa dem ;o)turlid70 skrev 2010-10-27 20:29:52 följande:Fahlvik, hur gick det? Har du hört något från kliniken idag?
Låter underbart med er resa!
(Undrar hur vi ska klara en hel vinter utan en resa till värmen att se fram emot...)
Ska vila mycket nu, vågar inte ens träna eller cykla till jobbet ;o)