• Eviglängtan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

ChippiChoppi: oj, vilken effekt Progesteronet har på dig. För mig har det visserligen varit väldigt varierat, mensen kommit 5 dagar efter ET, kommit på testdagen, kommit 14 dagar efter ET - med andra ord, jag vet aldrig när mensen kommer vid ET. Hur som helst, jag har lite på känn att du är gravid vet inte varför, känns så. Hoppas tomten kommer med ett fint fint plus till er.
    Jag har bott i bl a Lund, faktiskt ganska länge, älskar staden. Lite trist på sommaren då det blir ganska folktomt.

• Eviglängtan

Oceanney: låter lovande då. Fast jag har ju varit gravid innan, och då brukar jag känna av det innan själva testdagen, så det känns inte så bra för min del. Klämmer och känner på brösten som en tok, jag vet, jag är inte riktigt klok, men man vill ju så gärna få ett litet tecken. För min del brukar ömma bröst vara ett bra tecken. Nåväl, har ni inhandlat något till bebisen?

• Eviglängtan

ChippiChoopu: vad skönt att du inte fått spotting..., det är trist, låter lovande. Som sagt det ingen ide att jag kör med TPA, pga Prognynonet, annars är jag expert på det, kan se saker som ingen annan kan se... Gravidkänsleanalysen = noll, inga känningar alls som tyder på någon graviditet. Fick precis en attack och vill testa, jag menar om det är negativt kan man ju alltid unnan sig ett glas vin -;), men nej, jag vågar inte. Jag kommer säkert också att vänta till den 13, varför. Jag har massor med billiga teststickor, så nog kan jag prova båda en eller två gånger. Det skulle vara väldigt säkert att testa nu, det skulle vara tillförlitligt.

• Eviglängtan

Snösport: jag har oftast spotting innan mensen, kommer lite brunt, rött, rosa d v s innan mensen kommer. Kan hålla på så i några dagar. Hur trist som helst.

• Eviglängtan

Chippchoppi: jo ja tackar jag, det här kan bara gå bra, eller hur, en liten present innan jul är väl aldrig fel. Jag tror starkt på ett plus. Hur känner du dig nu någon dag innan den stora testdagen, nervöst eller hur? Har du fått några känningar än?

• Eviglängtan

turlid70: så himla bra, kan inte bli bättre, kanske borde man ta anställning på posten?

• Eviglängtan

Inanna68: ja det hade jag verkligen gjort, jag bara älskar glögg, hm. Om jag testar nu och det är negativit, skulle jag ju kunna dricka lite glögg, men det får väl vänta till måndag...., testar först då.

• Eviglängtan

turlid70: att jag inte har spottning, beror ju på att jag har gjort FET i stimmulerad cykel, dvs jag knaprar Progynon och Progesteron, man kan inte om jag har förstått saken rätt, få mens när man kärar dessa tillammans. Annars hade det ju varit väldigt lovande för min del.

• Eviglängtan

turlid70: glömde ju säga ett stort lycka till på måndag, det kommer att gå bra, så snart är även du i ruvarträsket-;).

• Eviglängtan

Gravidkänslan idag, bara två dagar innan självaste testdagen = 0!!! Ingen känsla alls av en graviditet, är inställd på minus. Nåväl, jag får väl se framemot jan då vi kavlar upp armarna och körigång med nytt försök.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?