• mamman0301

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)
    Zinfandel, 39 år i Skåne, FET i aug

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Mia, 42 år, IVF 2, Sprutstart 14/5       
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) sprutstar 20/5   
    mamman0301, 39 år Cura Malmö  IVF 1 Sprutstart 24/5                          

***ÄP/ET***
    mamman0301, 39 år Cura Malmö ÄP 3/6

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Fjällsippan, 43 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, TD 2 juni
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) ET 20/5 TD 3 juni
    Rowanda, 40 år (född -70) syskonförsök nr 1 Falun, ET 25/5 TD 10 juni
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, ET 27/5, TD 14/6

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF ?
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    Snösport, 42år, spontangravid just innan IVF6,Luleå gått i Falun BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska 
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i augusti 

• mamman0301
    Zinfandel skrev 2011-05-30 12:34:29 följande:
    Mamman, toppenresultat!!
    Tack hoppas nu dom hittar ett guldägg till oss:)
  • mamman0301
    Mia69 skrev 2011-05-30 14:41:24 följande:
    mamman03: grattis till toppresultat!

Själv åter efter ET-försök som inte blev något...Rynkar på näsan
    Har vätska i buken igen och stora äggstockar och jag valde att avstå.
    Det fanns en blastocyst som var helt färdig idag och låg och väntade på mig.. snyft... och troligen ytterligare en till som gick att frysa senare idag. Sen kanske det blir 2 till imorgon men de kan ju avstanna. Alla 8 befruktade såg i alla fall fina ut dag 3 (alla var 8-celliga, men man detaljundersöker inte kvalitén som om man skulle frysa dem då).

Nu blir det FET i augusti efter semester. Reser till Medelhavet om ca 2-3 veckor och hinner väl få mens nu eftersom jag slutar med progesteronet. Nu kan jag även njuta av all-inclusive...Cool

Turlid: Som svar på tidigare fråga tog jag med mig makens bidrag i fickan på äggplock. De sitter ju mest och ser hjälplösa ut så det gick bra ändå...Flört

Inanna: Det är minst 7 befruktade som krävs för blastocystodling på vår klinik. 5 var en siffra jag och dr hade bestämt. Jag gjorde blastocystodling denna gång för att få lite längre tid att se hur ev ÖS utvecklade sig ända till dag 5. Annars hade jag nog kunnat välja att sätta in redan efter 2 dagar.
    Trodde vi skulle få jämngamla  kompis-embryon. Hade redan börjat fundera på blastis-namn..
    Tack, men så tråkigt för dig. Hoppas att du kan njuta av din semester i alla fall.

Kram {#emotions_dlg.flower}
  • mamman0301
    buzans skrev 2011-06-01 07:56:33 följande:
    Thuleslapper och mamman0301 vi började spruta ungefär samtidigt, hur ser er prelimenära plan ut, samt hur mår ni??

Vår plan UL på fredag (dag 9) prel ÄP tisdag den 7 juni, fick öka på min Gonal F i måndags till 450 ie, vilken medicin tar ni??
    Jag mår bra väldigt trött bara men det kan ha andra orsaker.
    Jag känner mig jättepirrig och nervös till ÄP, men samtidigt shit vad skönt.
    Vore roligt om vi följdes åt
    Hej hej, vår plan är ÄP fredag kl halv 9, ET om allt funkar på måndag. Har använt mig av 225 menopur, behövde inte öka på den efter vul. Tar ägglossningssprutan kl 21 ikväll. Jag längtar också efter äp men tycker det ska bli lite läskigt att bli sövd för jag har aldrig blivit det.

Klart vi ska följas åt.

Kram
  • mamman0301
    Snösport skrev 2011-06-01 08:54:58 följande:
    Boe: lycka till!!!

Mamman: härligt att få ta Äl sprutan ÄP på fredag då, ska du sövas, intressant är det för du mår dåligt eller rädd ...kasnke läst men minns inte varför?
    Kommer gå kanon!!
    Ja på Cura i Malmö så sövs alla vid ÄP, förstår att det inte är så vanligt. Hade faktiskt hellre varit vaken med bedövning. Men det kommer säkert att gå bra.
  • mamman0301
    turlid70 skrev 2011-06-01 09:11:31 följande:
    Mamman, lycka till med ÄL-srutan ikväll och ÄP på fredag!

Jannet, välkommen hit! Fick du barn alls på något av dina försök?
    Tackar, hoppas du får en riktigt skön semester.
  • mamman0301
    Jannet10 skrev 2011-06-01 08:52:56 följande:
    Är ny här, men oj vilken kunskapsbank det finns här, så glad att jag hittade hit Glad
    Är inne på vårt 8 ivf försök, blev gravid på ivf 3 men tyvärr MA i v.13. Denna gång kommer jag få ta gammaglobulin efter ET(om jag kommer så långt), är det någon av er som provat det?

Lycka till alla!
    Välkommen:)
  • mamman0301
    Boe skrev 2011-06-01 12:34:30 följande:
    Tillbaka från ÄP, 17 ägg fanns det & sambons simmare var mycket fler & bättre än sistGlad
    Han tyckte att det var mycket lättare att leverera på CvL än SH där de får sitta i en skrubb med brunt äckligt kakel (hans citat). Jag tyckte att det var lite väl många ägg men är på det hela väldigt nöjd!
    Jösses vad yr jag blev av morfinet, de snålade verkligen inte.  Lite jobbigt att ha dottern med som är extremt krävande och rastlös just nu men det gick väl bra det med.
    Snacka om skillnad om innan vi fick dottern när sambon var med och höll handen & man fick full support. Nu är det ju bara att gilla läget, resa sig & gå hem & supporta henne non stop. Finns ingen tid att ömka sig själv tyvärr trots magontGlad

ET 11.30 på fredag med största sannorlikhet.

Tack för all support, det värmer verkligen att någon tänkter på MIGHjärta
    Grattis till toppen resultat!!
  • mamman0301

Hej tjejer, har varit utan dator under helgen så här kommer lite uppdateringar. Hade ÄP fredagen den 3/6, fick ut 10 st varav 8 st befruktades, igår så blev jag ruvare till en tredagars åttacelligt embryo. Ett par till av äggen ska odlas vidare till imorgon o se om dom går att frysa.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?