Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2011-05-19 16:57:24 följande:
    Vet inte riktigt vad jag ska tillföra i eftermiddagens härliga diskussion, det får räcka med !
    jamen nu vet ni hur ni ska få snygga överarmar...skaffa en karl som är ryggmärgsskadad...eller låtsas att han är det... frågan är hur fanken man får en snygg midja då..... ha ha ha
  • slemtorsk i din bralla
    Zinfandel skrev 2011-05-19 17:02:35 följande:
    Haha, det är sååå bekant SkrattandeSkrattande
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-05-19 16:58:49 följande:
    jamen nu vet ni hur ni ska få snygga överarmar...skaffa en karl som är ryggmärgsskadad...eller låtsas att han är det... frågan är hur fanken man får en snygg midja då..... ha ha ha
    Men en alltför bred hals är inte så snyggt Tungan ute (okej, nu spårar jag ur ordentligt....) Skrattande
    hFörvånad
    nuuuu förstår jag inte alls vad du menar Oskyldig

Med en förlamad man får man iaf jäävligt starka lårmuskler Drömmer
  • slemtorsk i din bralla

Kalimero... det finns exempel på när den mänskliga kroppen har lurat vetenskapen förr så jag håller tummarna för dig också.

Denna morgon har varit ett enda vattenfall av tårar *S* först fick jag ett kärleksbrev från min sambo....!??!?! Det är inte utan att man undrar vad han gjort nu *ASG*

Sen läser jag här om Kalimero och hennes ägg....Man är känslig nu må jag säga...

Kunde inte sova igår, låg o tänkte på allt som har med spermieproverna att göra och jag mår fysiskt illa vid tanken på att någon annan ska "göra det" åt honom...han har ju inte tre händer *S*
    Så jag ska ligga där och det ska plockas ägg från mig samtidigt som jag vet att han är inne i ett rum med henne och en person till som ständigt nämns vid förnamn.. vi har ingen aning om vem den där jävla Frida är men hon ska vara med tydligen........Jag är väldigt öppen och naturlig kring allt som har med sex att göra men min gräns är nådd där ....Mycket tårar blev det i natt och jag skäms över att säga det men jag kollade igenom hans jobbmobil ...jag vet att jag inte borde men han vet att jag kollar honom så det är väl okej. hittade inget men jag tror att han kände av min känsla och därför fick jag ett superfint långt kärleksmail i morse...det som gick hårdast in i hjärtat var några rader om en stund vi hade för någon månad sen.. på altanen med varsin kall öl och på gräsmattan lekte min son med hunden och sambon skrev "att sitta där med dig och se på dem leka och i tanken se en liten tulta omkring med dem är kärlek för mig":..

Att allt det ska behöva innebära att någon annan inkräktar på vår intimitet...funderar på att säga till honom att jag inte fixar hela grejen utan att de får gå in med nål....är jag hemsk då?

• slemtorsk i din bralla

jo vi har pratat om det... men så vitt jag har förstått så finns liksom inte tiden att han kan vara med mig vid äggplocket OCH få ut sina simmare.. jag vet ju inte hur det går till.

Det är ju frågan om tid också och jag vill ju ha honom intill mig genom det hela, men om han ska sitta i 30-45 min och försöka få ut sina simmare....då skapar det ju problem för äggplocket eller?

Vi får snacka om det om det helt enkelt, denna helgen är min son här och vi har bestämt att bara vara med honom och ha roligt....sen har vi ju snart vår tid hos läkaren och får väl ta upp det med henne.

• slemtorsk i din bralla
    No Ka Oi skrev 2011-05-20 13:21:24 följande:
    Maken har fixat sitt prov hemma. Sen har han haft en timme på sig att lämna burken på lab. Sen ska sperman tvättas och äggen ska vila. Så jag tycker det borde gå att ni är med varandra hela tiden.
    ååh vad glad jag blir för det inlägget..då borde jag ju kunna vara med när han klämmer ut simmarna iaf...vi har ju lite långt att åka..bor i Vårgårda och ska in till Sahlgrenska ....så vi måste göra allt där, alternativt hemma hos mannens föräldrar *S* det skulle nästan vara lite humor, fast med Göteborgstrafiken vette katten om man hinner in till Sahlgrenska från Hisingen heller, man kan ju aldrig veta liksom.

Känns som det är många frågor vi får ta både med hon sexrådgivaren och läkaren för att försöka fasa oss rätt... känns som att vi får igen lite nu för att det gått så fort och smidigt med att få tider och komma framåt i kön... det är ju mindre än 2 månader sen vi bestämde oss för att skaffa barn och något ska vi väl betala för att det rullat på så fort.....och jag får lära mig se det positiva i det... vi SKA få en bebis, så är det bara.
  • slemtorsk i din bralla
    Lenafena skrev 2011-05-20 15:13:16 följande:
    Brallis, jag kanske är ute och cyklar - men är det alldeles nödvändigt att man frilägger testikeln hos din man? Jag läste på Fertilitetscentrum att det är sällsynt att man gör det, och för ryggmärgsskadade verkar det gå lika bra med injektion? Du kan se var jag läste det här, längst ner på sidan: www.fertilitetscentrum.se/index.php?id=68
    Nej det är inte säkert att de måste.. det är liksom tredje och sista utvägen. Men som det är nu vill de helst inte göra nåt utav det eftersom de vet att det går att få ut på "det vanliga viset"... men vi ska snacka om det hemma i veckan som kommer och så träffar vi ju sexrådgivaren på ryggmärgskliniken den 1 juni och läkaren på reproduktion den 7:e så snart får vi väl svar på våra frågor.
  • slemtorsk i din bralla

Kul att läsa om er som lyckats och som plussar... HÄRLIGT!!

Jag o mannen har pratat mer om provtagningen och det ÄR tungt....mitt i detta öppnades fler portar till hans lilla snedsteg och i natt när vi satt o pratade kom fler saker fram.. Jag visste att det fanns mer, jag har en ofelbar "magkänsla" men jag ville höra det från honom...Han har ont.. det är så jobbigt att pressa fram saker ur honom för jag ser hur rädd han är och hur smärtsamt det är men jag måste höra ALLT för att inte behöva älta och undra och vara rädd för att det rätt vad det är ska dyka upp nån från "det förgågna":. jag har ju redan förlåtit, jag har redan förstått.....

MEN då blev det ju lite "make-up-sex" *fniss*... OCH fatta vad som hände!?!? Det här låter säkert jätteunderligt för er som INTE lever med en funktionshindrad men för första gången på väldigt länge hade vi regelrätt samlag...och, alltså vi är fortfarande på "utforskarstadiet" vad gäller sex.. de första 3 åren har vi knappt haft sex och NÄR vi har haft det så har det mest varit fråga om fokus på mig.. (inte fel..absolut inte haha ha)
    SÅ jag "klev på"... och...hmmmSkäms det blev lite vilt... och när det gick för mig hände nåt.... han fick utlösning!!! Väldigt lite.. och han var själv inte säker på att han fick det. ... han har ju väldigt lite känsel i de områdena.. men han fick iaf en orgasm..vilket inte är ovanligt.. men utlösning!?!??!?!?! Ha ha.. vi skrattade gott åt det att vi måste hålla på och dra upp hans lilla affärer för att få fart på kroppen... snacka om antiklimax ha ha...

Nu vet vi att det går den vägen OXÅ och det vore ju mitt i det hela det mest underbara, att slippa den hemska sexrådgivarens händer och maskiner o gud vet vad...

• slemtorsk i din bralla

Grattis igen till alla plussare och Lycka till alla "nya"...

Själv sitter jag med en klump i magen.. har precis ringt hon sexualrådgivaren, nu var hon inte inne så jag lämnade ett kort meddelande men nu måste jag prata med henne och reda ut hur det ska gå till om en dryg vecka när provet tas (skulle eg dit i morgon men Frida var inte tillgänglig då..denna Frida som jag inte vet vem det är som enligt rådgivaren ska vara med när min sambo lämnar sperma...)

Usch.. det är så jobbigt..

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?