IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Fahlvik - Krya på dig! Snart är du halvvägs !
Fahlvik - Krya på dig! Snart är du halvvägs !
Fjällsippan - Vilka ursnygga embryos! Vad härligt att ha dessa bilder och särskilt om det skulle bli 1-2 små bebisar av dem också! Nu är du min förebild i IVF-världen då jag vet att du lyckades på färskförsök och korttidsodlade embryon när du blev gravid. Så jag hoppas allt jag kan på färskförsök och ev. 2-3-dagrsodlade när jag gör ICSI i mars! Mitt första färskförsök sumpades ju förmodligen av 2 cm polyper i livmodern!
Nu hoppas vi på att Oceanny får en Alla -ns dag !
innan68: ja, det är bra om du kollar dina värden på TSH och normalt är väl kring 3 och lite under. Jag har läst sen och pratat med min läkare och då finns det teorier att det är bättre att sänka halten till ungefär hälften för att öka chansen till graviditeter. CA tvekade inte och skrev ut levaxin till mig. Jag tar en halvtablett om dagen. Det var inget läkarna tog upp och inte förrän jag kom med mitt förslag som jag fick medicinen. Jag låg väl strax under 3. Ja be och få komma och göra ett blodprov och det brukar gå fort med svaret. Beställ telefon tid och be om att få ta ett prov.
Zinfandel - Jätteintressant. Du besitter både teoretisk kunskap i ämnet och har praktisk erfarenhet om hur TSH-värdet kan svaja. Tror helt och fullt på vad du skriver!