Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Nu är jag NOJJIG... tog fram ovitrelle-.sprutan som jag ska ta 22.30 i kväll... och jag minns ärligt talat inte från förra gången.. men vad mycket luft det är i den!!!!!! ska det vara så?

Barnmorskan påtalade att det inte är farligt om det är luft i den och att man inte ska försöka ta ut luften för då kan man slösa dyrbara droppar.......men när jag tittar på sprutan ser den inte fylld ut... det är nästan en fjärdedel med luft i den..... är det någon som har ovitrelle hemma och kan kolla sin?? Är jag nojjig??? Kan ju liksom inte fixa en ny direkt heller just nu.

• slemtorsk i din bralla
    pp08 skrev 2012-04-16 21:08:09 följande:
    Slemtorsk. Du ska inte trycka ut luften ur ovitrelle. Ska vara så för att vara säkert att allt sprutas ut
    det vet jag, barnmorskan sa att det ska vara en liten luftbubbla.. men SÅ mycket!???! Det är ju trots allt nästan en fjärdedel, kan inte minnas att det var så mycket luft förra gången....
  • slemtorsk i din bralla
    Nu Syskon skrev 2012-04-16 21:10:33 följande:
    Jag har kollat och den jag har innehåller också ca 1/4 luft. Det är inget problem med luft när man sticker i magfettet, har jag för mig. Det kanske spänner lite men är inte farligt.
    nä jag är inte orolig för luften så.. men om du har så mycket också så ska det nog vara så *puh* TACK för att du tittade
  • slemtorsk i din bralla
    Bengalen skrev 2012-04-16 21:11:29 följande:
    Har du Ovitrelle som en penna, som Gonal-F eller är det den vanliga billiga modellen? Är det pennan fanns där en instruktion om hur man skulle göra för att bli av med luftbubblor men jag tyckte inte att det funkade så vi körde bara in den som vanligt. Du kan försöka knacka lite på den för att se om bubblorna försvinner. Jag har tyvärr ingen jag kan titta på längre.
    nej förfylld spruta, men man ska inte ta bort luften, så mycket vet jag... men det var ju inte luften i sig som var frågan utan mängden luft. Men det verkar ju som att det är så på de flesta....
  • slemtorsk i din bralla

tackar alla fina

Inget är ändrat i medicineringen från förra gången, det enda som skiljde var att jag "sprutade" en dag mer med gonal F eftersom läkaren tyckte att det var ganska magert resultat på VUL:et... denna gången tog jag vul en dag tidigare än förra gången så han förskjöt plocket med en dag jämfört med förra gången.

Sen har jag gått ner 8 kg också så det spelar kanske in.

Jag har kännt av behandlingen BETYYYDLIGT mer än förra gången och det kanske man ska se som ett tecken på att äggskörden blir större???

• slemtorsk i din bralla

vaknat fler gånger i natt och även nu på morgonen av att jag fortfarande har ont från äggplocket... har svårt att gå upprätt..... så var det inte alls förra gången... men då fick jag ju typ 3 ggr så mycket morfin......

Men börjar bli orolig.... är det någon som haft ont av sitt äggplock mer än bara själva dagen för plocket?

• slemtorsk i din bralla
    Zinfandel skrev 2012-04-19 06:39:44 följande:
    Slemmis: jadå, jag har haft rejält ont i ett par dagar efter vid ett par tillfällen. Det är trots allt ett operativt ingrepp! har du tabletter att ta? Är du väldigt orolig så ring din klinik så fort de öppnar.
    inga tabletter... bara alvedon.....

Men stannade hemma från praktiken i dag.. inser att jag ändå får gå lite in på sommaren för jag har varit borta mycket i samband med behandlingen.

Det värsta är att jag *ursäkta att jag är så intim nu* är så jäkla bajsnödig men det går inte för jag måste ju ta i lite och det gjorde så jäääädrans ont.

Det bästa sättet jag kan förklara det på är att det påminner om förlossningssmärtorna jag hade när jag födde min son.....men det är liiite bättre i dag än i går iaf och hunden verkar ha förstått att man inte ska dra i kopplet för då får man inte gå ut alls...haha..stackars tösen- har ju en stooor och ganska dragig hund men i går kväll tassade hon så fint intill mig- ingen idé att mannen försöker gå ut med henne för hon vägrar att bajsa när han är med haha.... sen sitter han ju i rullstol och hon måste in i skogen när hon ska kissa eller bajsa... jobbig hund *S*

Är inte så farligt orolig.. ska ju in i morgon för insättning och jag ska lägga mig o sova nu.. för det kan jag iaf även om jag vaknar emellanåt. Lättare att sova när mannen åkt till jobbet för han ska alltid hålla om mig på nätterna...jättemysigt men han håller HÅRT och över magen så det var flera ggr som han fick sig lite knuffar i natt...haha stackarn
  • slemtorsk i din bralla
    vickan12 skrev 2012-04-18 23:25:55 följande:
    Tack alla som önskat mig lycka till idag på äggplocket 😃 har lite ont i magen från o till ., 5 ägg plocka dom ut, nu är dry bara att tänka positivt och att allt går som fdet ska. På fredag ska grejjerna in ☺
    ska också få insatt på fredag.... så då ruvar vi samtidigt...exakt
  • slemtorsk i din bralla
    vickan12 skrev 2012-04-19 08:19:29 följande:
    Lycka till imorgon slemtorsk i din bralla !
    det samma..

och lycka till IDAG Zin... för övrigt tänker jag på dig zin så fort jag är inne på vinavdelningen på ett systembolag (vilket iofs inte är särskilt ofta) haha
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?