• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel, har inte kliniken odlat vidare något av dina befruktade ägg, fryste dem ner på dag 2 alla som blev över om det blev några över förstås?

• turlid70
    Inanna Li skrev 2011-01-27 16:48:01 följande:
    Det kan säkert vara så. Kolla den här länken om AMH som innehåller en illustration som visar hur AMH-värdet kan variera ett par tiondelar under olika dagar i cykeln. Det är nästan stabilt men med jättesmå variationer.

opsahl.northwestreproductive.com/infertility/.../
    Vilken informativ sida. Tack för länken!
  • turlid70
    pp08 skrev 2011-01-27 20:08:24 följande:
    Var på ÄP idag. Det blev 6st ägg, de kom från de 6 blåsorna som var ca 20mm i måndags antar jag. En som var större har redan stuckit iväg, Idag var största blåsan 27mm.

Nu hoppas att det går bra så att det blir ET på lördag (blir alltså 2dagars embryo, som min klinik CvL har bäst statistik på).
    Grattis till skörden Solig! Jag tycker 6 ägg är bra resultat, håller tummarna för imorgon och lördag! Kram!

Undrar om ni försökte fånga det som smet i sänghalmen Drömmer?
  • turlid70
    Sushi grattis till ruvningen!!! Håller tummarana för dig och vinkar till dina hyresgäster. Kram!
  • turlid70
    pp08 skrev 2011-01-28 14:16:28 följande:
    Mamma gås: vi hade Thomas igår, har tidigare haft TH men även OB och TB.

Dagens resultat: av 6 plockade blev 4 befruktade hoppas på fortsatt delning tills imorgon då det blir ET av förhoppningsvis 2st.
    Underbart! då blir det kanske något till frysen också. Hoppas hoppas hoppas!
  • turlid70
    pp08 skrev 2011-01-29 19:52:07 följande:
    ET idag.  Fick 2 tillbaka ett 4-celligt och ett 5-celligt.  Hade även Thomas idag vid återförandet, gick jättebra.

De andra två stannade vid 2 resp 3 celler och gick inte att använda.

Bästa behandling hittils ???

6 ägg
    5 mogna ägg
    4 befruktade ägg
    2 fina återförda befruktade ägg
    Grattis till ruvningen pp08! Hoppas dessa två fina trivs hos dig nu.
  • turlid70

Eviglängtan, hur har det gått för dig, du hade ju ÄP i veckan och även ET? Hoppas du är också ruvare nu! Kram.

• turlid70
    Inanna Li skrev 2011-01-30 12:29:23 följande:
    Jag fick glad gubbe på ÄL-stickan tidigt imorse så om allt går som jag vill blir det FET nästa lördag! Tjoho, vad skönt att det inte blev omslag på måndag så jag hade missat en månad till!  Det var fyra månader sen jag fick ruva sist så det känns verkligen på tiden nu!
    Grattis! Vilken tur att du fick stegring idag.

Jag testade också imorse, men fick inget streck, måste få de senast tisdag annars skiter det sig för mig. Känner att den är på g, så jag hoppas.
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-01-30 16:14:44 följande:
    Tack för alla gratulationer till att jag fick ÄL-omslag imorse! Var så skönt att det blev idag och inte imorgon så det kändes som om en sten föll från mitt hjärta! 4 månader är lång tid att vänta på att ruva igen så det ska bli underbart om det blir av på lördag!
    Det är klart att det blir av på lördag. Kram!
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-01-30 16:21:12 följande:
    Tack! Har aldrig varit på kliniken på lördagagar förut. Det är liksom specialöppet enbart för FET. Antar att det kan bli vilken läkare som helst men det går nog bra. Själva proceduren tar ju inte mer än 5-10 minuter. Men embryot tar två timmar på sig att tina. Lite kul om de måste hålla öppet enbart för oss på lördag ...
    På min klinik är det barnmorskan som gör FET, man behöver ju inte någon speciell kunskap för ostim FET.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?