IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Hönan: blir mer och mer ledsen ju mer jag tänker på det Vilken chock . Ta hand om dig
Hönan: blir mer och mer ledsen ju mer jag tänker på det Vilken chock . Ta hand om dig
Jag är så glad, jag är så glad!!
Ett perfekt embryo har flyttat in i mig nu och så har det 2 syskon i frysen Mitt drömscenario alltså!! Embryot hade dessutom fortsatt dela sig idag så det var 7-celligt nu när det sattes in. Nu måste jag dock iväg för jag ska ta Ovitrelle idag & imorrn och jag har redan hunnit göra mig av med det mesta.... Alla på kliniken var otroligt gulliga idag och vi satt i fikarummet efteråt och pratade om onsdagen, alla var nu rörande överens om att det var en allergisk reaktion på morfinet, så missbrukare lär jag inte bli iaf
Åhhh vad det känns kanon denna gång!! Det är verkligen upp-och-ner i denna tråd men vi behöver ju lite glädjande nyheter också Jag är lycklig!! Lättnad!!
***SPRAYAR***
Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5
***SPRUTAR***
Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) sprutstart 4/5, VUL 11/5, VUL 13 /5
Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, Sprutstart 12/5
Nämen hej No Ka Oi!! Vad jättekul att se dig igen! Och att du ruvar igen, nu får du inte vara så blyg längre Häng kvar nu och invänta din födelsedagspresent!! Vilken metod/preparat har du haft denna gång?
Ego: Jo, de sätter in Ovitrelle eller Pregnyl, alltså HCG-tillskott efter ET för att främja det hela, ge kroppen en extra skjuts som min Dr Stork sa. De har alltid lite ess i rockärmen! Och så proggis-skiten såklart.... Tack alla för grattisar! Jag har en Twix därinne
Enya: vi får verkligen inte hoppas att det var en vätskefylld äggledare som syntes därinne. Och fler sprutdagar behöver ju inte vara negativt heller. Vi håller tummarna för VUL på måndag.
Fruttan: japp, nu väntar världens längsta väntan... Men jag myser
Lycka till LenaFena! Ruvarligan bara utökas
Gillar inte heller rött te men nu har jag hittat en Rooibos som är jättegod med mjölk i! Tur var det, man vill ju dricka nåt varmt nån gång! Jag har aldrig varit en stor kaffedrickare så det är inget problem men jag kör också helt koffeinfritt med bara rött te nu och nån lime/grapehistoria vad det nu var.
Efter allt mitt läsande har jag förstått att allt med IVF, alltså från återförandet och genom hela graviditeten är mer risky än naturliga graviditeter, vad än klinikerna säger, det finns massor med studier på det. Och det är väl inte så konstigt heller! Däremot tror jag inte man ska snöa in på det, mängder av IVF-graviditeter löper helt smärtfritt!
Jag kommer verkligen inte att kunna testa förrän strax före TD eftersom jag ska ta Ovitrelle tom imorrn. På gott & ont antar jag!
Lenarenafena: e du ruvare än..?! Håller tummarna!!