• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Det där med att man klagar i denna tråd, har jag inte riktigt hängt med. Jag tycker inte att folk klagar här, tvärtom upplever jag att folk är mycket stödjande för varandra och det känns bra att man vet var man kan vända sig för att reflektera, dela med sig sina känslor, uttrycka sin frustration, berätta om sina erfarenheter och dela med sig sin kunskap. Detta är mycket uppskattad och om det är någon som känner sig sårad på något sätt så ber jag verkligen om ursäkt för mig och andras vägnar.

Ta hand om er. Allt gott!

• turlid70
    dodotta skrev 2011-02-11 17:04:09 följande:
    Hej igen.Ursäkta men har inte hunnit läsa allt men grattis till bra ägg plock och ruvare.Har lite frågor om  mina värden som oroar mej en hel del.
    FSH.13,6
    LH:9.91
    har inte fått provsvaret på AMH ännu kommer först nästa vecka.Känner mej nu skit orolig att det värdet ska vara låtgt när dessa är förhöjda.Kanske inte ens kommer till skott att få pröva ivf?vad tror ni?
    FSH verkar lite högt, men jag tror att man gör IVF för högre värden än så. LH vet jag faktiskt inte mycket om och hoppas att ditt AMH ligget högre än 0,7 tror jag är gränsen. Lycka till!
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-02-12 14:45:23 följande:
    Själv vaknade jag till syndafloden på RD 5 i torsdags morse och befinner mig sen dess i helvetets nedre botten. I två dagar har jag legat i sängen och gråtit så mycket att jag är svullen i ansiktet och har knappt någon matlust eller livslust överhuvudtaget. Tvivlar på om vi någonsin kommer få befruktade ägg av bra kvalité då hela tre blastocyster visat sig ha genetiska defekter. Jag kanske måste inse att min ålder är det absolut största hindret även om jag värper ägg som en 25-åring. Kvantitet behöver ju inte alls betyda kvalité. Och ett bra AMH-värde är ingen säker väg till babylyckan!  Kanske min kropp är allt annat än baby-friendly! Men om kliniken accepterar att jag fortsätter är min plan ändå att satsa på en ny ICSI i mars.
    Men gud vad jag blir ledsen för din/er skull och jag vet hur det känns, man tror att det aldrig någonsin kommer finnas något att bli glag över. Jag lider med dig, men man repar sig konstigt nog och livet visar sig att inte vara helt meningslöst ändå. Kram på dig vännen!
  • turlid70

Vad mycket det har hänt här, kul läsning!

Fjällsippan grattis till lyckade ÄP, ET och en till frysen. Ruva lungt nu och vi håller tummarna!

Snösport grattis till bra resultat under ÄP och befruktning. Hoppas du får en överlevare idag!

Falhvik, hoppas du mår bättrte snart och din magsjuka ger med sig.

Occeany håller tummarna för lyckad BF idag, hoppas bebisen inte drjöer längre än så, fast tjejer gör det ibland, min födes 10 dagar senare än BF.

Innanna skönt att höra att du mår bra och ser fram emot en ny behandling snart. Får ni lite hjälp från posten?

• turlid70

Själv gjorde jag en test imorse, men den visade ingenting, tyckte att jag kände massor senaste dagarna men just idag jag känner absolut ingenting, har BM först på lördag iofs, ska testa på onsdag och fredag igen man vet ju aldrig när hemma försök lyckas.

Nu sitter jag hemma idag, min första lediga dag innan nästa jobb börjar. Jag måste ju åka till mitt gamla jobb  en dag, men jag kände att idag var det inte den dagen som jag ville offra för jobbet, tänkte ta den för mig själv. Ska skicka en hälsning till min älskade man och sen ska jag gå ner på stan och stösa omkring lite med min mamma. Sen ska jag laga lite lyxare middag, musslor till förrätt och gratinerad hummer till varmrätt.

• turlid70
    Inanna Li skrev 2011-02-14 12:02:17 följande:
    Fjällsippan - Vilka ursnygga embryos! Vad härligt att ha dessa bilder och särskilt om det skulle bli 1-2 små bebisar av dem också! Nu är du min förebild i IVF-världen då jag vet att du lyckades på färskförsök och korttidsodlade embryon när du blev gravid. Så jag hoppas allt jag kan på färskförsök och ev. 2-3-dagrsodlade när jag gör ICSI i mars! Mitt första färskförsök sumpades ju förmodligen av 2 cm polyper i livmodern!
    Dessa bilder vill jag också se, var finns dem?

Oh, vad frustrerande med att poliperna inte tagits bort innan försöket. Visste dem ens om dessa?
  • turlid70
    sushikatten skrev 2011-02-14 11:54:30 följande:

innan68: ja, det är bra om du kollar dina värden på TSH och normalt är väl kring 3 och lite under. Jag har läst sen och pratat med min läkare och då finns det teorier att det är bättre att sänka halten till ungefär hälften för att öka chansen till graviditeter. CA tvekade inte och skrev ut levaxin till mig. Jag tar en halvtablett om dagen. Det var inget läkarna tog upp och inte förrän jag kom med mitt förslag som jag fick medicinen. Jag låg väl strax under 3. Ja be och få komma och göra ett blodprov och det brukar gå fort med svaret. Beställ telefon tid och be om att få ta ett prov.

Turlid: Ja det är en plåga att gå gång efter gång och hoppas på att man är gravid. Speciellt när man har symptomen. För ett tag sen kände jag massor av symptom och trodde oxå att jag var gravid. Det är så knäckandes när det visar minus på stickan men du gör helt rätt genom att inte ge upp. Här blir det samma ett tag att köra på hemmafronten o kanske börjar vi mars- april med ett sista försök. Ska bara övertala mannen och tänka efter lite själv om det är värt att fortsätta.

Vinkar till ER andra!:)

Så stort hopp hade jag ju inte ändå, mina skengraviditeter hit och ditt Drömmer, man blir kanske immun mot alla minus någon gång, men hoppet dör ju sist som man säger. Lycka till på hemmafronten!

Mitt TSH log också runt 3 och jag fick Levaxin för att få ner det, sist log det på 1,4 och det var optimalt värde. Vet inte hur det ligger nu, men ska kolla det snart när jag lämnar andra prover för CvL ska kolla mitt AMH och FSH då också, små nervös att AMH gått ner. Hade 1,7 för ett år sedan och mitt FSH på 6,3 både 2005 och 2010 hoppas det håller sig i år också.
  • turlid70

Zinfandel, vad påläst du är, vilken tillgång för oss. Tack för att du delar med dig!

• turlid70

Åkte till jobbet idag, blä, måste rensa och städa dock.

Fast alla, nej de flesta iaf, var glada att jag kom, hann ju inte ens säga hejdå till folk förra vecka och det skulle fikas minnsan, ja-ja något att se fram emot, känns ganska bra ändå.

Nu måste jag verkligen börja, ska inte behöva åka in fler gånger ju.

Ha en bra dag!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?