Inanna Li skrev 2011-05-27 12:35:41 följande:
Tack för alla lyckönskningar! Jag kan ärligt erkänna att det var mycket mer nervöst idag än på ÄP i onsdags. Då hoppades jag på 8-10 ägg och blev glatt överraskad när det blev så många som 13. Idag var jag ju orolig över kvalitén på mina ägg och sambons spermier då vi bara fick 3 av 6 mogna befruktade för två månader sen. Men det gick jättebra idag. Av 13 ägg var 12 mogna att bli injicerade med ICSI. 10 av 12 hade lyckats bli befruktade och alla hade delat sig helt normalt. 4 var av toppkvalité. De övriga 6 var inget av dem dåliga men skulle behöva odlas vidare för att se om de skulle bli bra nog att frysa på dag 5. Så jag ställdes inför dilemmat att frysa 2 st 2-dagars idag och slänga 6 halvbra ägg eller odla vidare 8 ägg tills på måndag. Båda läkarna tyckte att jag skulle frysa de övriga två av toppvalité och kassera resten och inte ta risken att få nada till frysen på måndag. Jag gjorde som de sa men vet inte om jag gjorde rätt. De vägrade också frysa 2 idag och odla vidare 6 tills på måndag för att de aldrig gör så
! Jag vågade inte "gambla" med 8 ägg och riskera att få 0 till frysen men tänk om flera tagit sig och jag fått 2-5 blastisar till frysen på måndag? Hur hade ni gjort? Jag var ensam och kunde inte rådgöra med min sambo och fick ta ett snabbt beslut. Nu har jag i alla fall två toppägg i reserv i frysen!
Det är bara att ruva vidare nu och hoppas att Li och Lo 2.0 får stanna kvar! Jag är dunderförkyld och har ont i halsen och hoppas att immunförsvaret inte orkar stötta bort de små liven!
Kram till alla!
Åh vad glad jag blir över ditt fina resultat
! 2 i magen och 2 i frysen, samma utdelning som jag fick den här gången
! Men vilket svårt beslut du tvingades ta på egen hand! Och i det läget så känns det inte bra att gå emot läkarnas rekommendation, så jag hade gjort som du. Grattis till dubbelruvningen!