• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

<Enya: apoteket påpekade för mej att man inte mår bra alls och spyr om man blandar då den hade antabuseffekt..jag är ju nykter i år så¨jag tänkte inte mer på det.

Bra du var hos henne :..jag har faktiskt inte ringt henne än om mitt missfall., måste göra det...hade du hennes mail kan du gärna inboxa den till mej så slipper jag ringa henne.

Jag har lite flytningar nu när blödningen tagit slut i fredags och lite klåda men sjukhuset verkade inte hitta ngt svamp, frå¨gade ju om bakterier och han sa att sådana bakterier brukar man inte få tillbaka på länge om du är behandlad emn man kan få en infektion eftersom embryot legat i kroppen och inte i Livmodern  ett tag och inte velat ut så skulle passa mej för ont i livmodern men det sticker lite i äggstockar, livmoder så jag ska kolla blodprov imorgon igen sedan ska jag fråga om mina flytningar när de ringer om resultatet. Men det kasnke blir lite mer flytningar mm efter missfall,..blödde ju bara i 5,5 dgr iaf vilket var skönt.

• Snösport

Kalimero: hur skulle man ta progesteronet om man tar det vid hemmaförsöken?  dumma är ju att jag förskjuter min mens varje gång eftersom jag inte får mens förrän jag slutat med progesteronet. Har testat en gång och då tog det typ 4 dgr efter jag slutat innan jag fick mens så det var då kiropraktorn efteråt sagt att det var ngt som fastnat men det visade inget på tester så jag vet inte om jag tror på det.

Jag ska kasnke ringa henne och fråga om progesteron, hon erbjöd mej på telefon att skriva ut det om jag ville ha mer...nu är jag ju i en annan sits så det kan ju bli aktuellt!
  • Snösport

Jo jag lämnade meddelande sist på telesvararen..jag har fått ett kundnr som man ska säga på svararen så hittar de till mej lättare ska göra det imorgon..glömmer varje dag men man kan ju ringa nu t ex

nä nu skriker magen, har inte fått tummarna ur för matlagning än...är ju inte vrålhungrig varje timme nu längre som för 1 1/2 vecka sedan,
    klart det ska bli ngt snart...hoppas jag får ÄL redan denna gången men det får vi se några dgr kvar.

• Snösport
    Fjällsippan skrev 2011-06-20 20:05:34 följande:
    Det sägs ju att den första ägglossningen efter missfall är "extra bra", så försök att pricka den, vännenHjärta!

Jag har inte fått något kundnummer; men jag tror att jag går under kodningen "hon som har gjort 15 återföringar" eftersom både Ludmila och hennes sköterska nämnde det flera gånger. 
    Ursäkta att jag skrattar

Zinfandeln: ja just det ..har ju olika BIM 25-28 och testade på 28 när jag fick pluss...testade ju på 22 tror jag och fick minus...så lär väl vänta till 28 så kasnke ska köra med de proggissar jag har kvar då..trodde jag hade fler men fick inte hämta ut mer så ska ringa Ludmila

Jag har lite svidande men tagit laktal flera ggr förra veckan....hmm. Får väl gå till sängs och tömma mannens spermieförråd så han kan ladda om om 3-5 dgr ha,ha,ha,ha!  Humorn är lite torr nu, typ skrattar åt allt.

nattinatt!
  • Snösport
    No Ka oi: jag har vid flytningar bomull nu samt tvättar med aloevera tvättduk från ICA fortfarande..vid mens har jag tampong eller som nu vid missfallet tunn binda...bomullen sitter inte på plats alls så det funkar inte alls för mej mer än när det är lite eller småflytningar.  

EGO : känner att jag är lite tom och inne i mej själv fortfarande och har inget att tillägga här, men läser allt ni skriver tjejer. På uppmaning av Zinfandel så får ni nu en dikt....eller de funderingar jag hade när jag fick missfall rättare sagt:

Så kan det bli, 
    så kan det vara. 

När man minst anar, 
    så händer det bara.

Så är jag glad,
    så är jag rädd. 

Vill skrika ut att jag är gravid,
    ha stor mage och bli sedd. 

Så chockades jag igen, 
    så känns det inte bra.

Att titta på ditt tomma bo, 
    jag som just börjat våga vara glá.

Så lång längtan efter dej...men,
    så kort tid. 

Jag mår inte dåligt du gav oss hopp, 
    tror någon annan tar över när du vilar i frid.
  • Snösport

Mamma Gås: jo ögonen fylls när jag läser den också det kommer det nog alltid att göra...hoppas din kropp kommer i form snart igen vännen!!    
    Min kropp verkar bra nu...ska kolla TSH i morgon igen då det var 2,6 fredagen jag var inne på sjukhuset, men tog HCG idag igen och tror den är nere på noll för jag kör ÄLmonitorn nu och hoppas på ÄL....blödde i 5,6 dgr bara och lite genomskinliga flytningar i ngn dag..har lite klåda men det var ju ingen svamp så det ta väl ett tag innan allt mår toppen.

Fjällsippa, Kalimero: spännande med Pergo= lycka till fasen hur stor är chansen att 4 st fäster? jag hade chansat men vet i tusan om min rygg pallat 4 st den klarar ju knappt en IVF behandling med alla hormoner som härjar sönder mina lappade skador.

Zin: ok...en bröllopsdikt då så vi blir på bättre humör:

Att vigas och att älska varandra,
    att vilja leva hela sitt liv med den andra.

Va lyckliga!! Det är inte alla som hittar rätt,
    och de som har försökt vet att kärleken inte alltid är lätt.

Man måste nog stanna upp, tänka efter och ta emot
    och givetvis ha modet...modet att våga slå rot.

.... och .... har testat varandra i många år nu ,
    så idag blev de äntligen man och fru.

Ja, kärleken bjuder på både rosor och ris.
    Vi höjer våra glas och skålar för brudparet
    som idag har tagit kärlekens 1:a pris!! 

Skål och lycka till!!

• Snösport

Enya: du kasnke får trillingar iaf då hoppas att det fäster för oss alla i sommar!!!

och tack tack. har mest bröllops eller kärleksdikter...dikter om livet på gott och ont...bearbetning som sagt av all som måste bearbetas i en passionerad kropp och knopp

• Snösport

MIn Tur: klart det ska gå kanon för dej denna gången!!

Inanna: åh, vad härligt om en vecka och nej det kommer inte vara ngt tomt hos dej det kommer vara en cashawnöt!  
    Jag fick ju ut min lilla nöt men jag hade ingen hinnsäck i livmodern utan allt kom ut....allt hade stuckit en tom blank fläck bara...tror inte det kan gå till MF nu för dej utan nu är det verkligen din tur att gå hela vägen!!
    Behöver dej som förebild så det har jag bestämt!!   Men förstår nervositeten men försök tänka på annat. om det går. Men du är ju ung i sinnet, kropp och knopp så äntligen har du ett ägg och nu embryo som är perfekt, det är bara så!!
    Många kramar!!!

• Snösport

Nej Veronica...inga ord men kramar!!!

• Snösport

Hejja Fjällis!!  jo det kan ju vara mirakel,,,,jag mådde ju yr och illa redan 8 dgr efter ÄL så det var ju inget man trodde men nu vet man ju att det kan hända tidigt.

EGO: min rygg har endel med hormoner att göra, ska ta pulsatilla igen, hoppas jag hittar flaskan fölr det är ju så dyrt så jag ville inte köpa igen...tror det kan vara det faktikst.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?