• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2011-06-22 17:21:07 följande:
    Snösport skrev 2011-06-22 17:03:36 följande:
    Hejja Fjällis!!  jo det kan ju vara mirakel,,,,jag mådde ju yr och illa redan 8 dgr efter ÄL så det var ju inget man trodde men nu vet man ju att det kan hända tidigt.

EGO: min rygg har endel med hormoner att göra, ska ta pulsatilla igen, hoppas jag hittar flaskan fölr det är ju så dyrt så jag ville inte köpa igen...tror det kan vara det faktikst.
    Kanske barnsligt att jag håsar upp förväntningarna på ett hemmaförsök , är 7 dagar efter ÄL idag (miniruvardag 5) men om det fortsätter att kännas "rätt" så blir det nog ett tjuvtest i alla fall.

Snösport: pulsatilla? 
    Man måste ju få längta och ha förväntan hemma också...själv försöker jag inte tänka på det fast jag glr det för det blir för mycket tycker jag...vill ha min hjärna tillbaka.   Lycka till med Sängkammaruvningen!!!

Pulsatilla simplex()ngt sådant heter den, det är droppar och man ska ta 10 st 2 ggr/dag i en vecka...de hjälpte mej förrut när han trodde att ÄL inte funkar riktigt..dvs släpper ägget ev för sent eller så men nu ska jag ha ÄL och har bara förhöjt så det kan nog stämma..inte fått till maximal förhöjning som man kan se på ÄL-monitor så hoppas det kan göra susen på kort tid så det blir ÄL.  Det är lite lite alkohol i det så man ska inte ta det under lång tid ...så kasnke ska ta det inför nästa Äl också
    Tog värktablett igårkväll men jag måste vara känslig för den för jag är liksom småsnurrig i ett helt dygn av 1 tablett...skulle ta 1-3 st/dag men har på dessa 8 dgr bara tagit 5 st av min a20 st så jag är försiktig
  • Snösport

Slemtorsk...japp här hålls tummarna!!!

Innan hoppas på ett fint hjärta på måndag!!  sååå härligt!!

Maryhe: jätteintressant läsning du ger, min sambo har som tur är finfina spermer men intressant att höra att det går att göra mer än de verkar göra i Sverige.

Hoppas du får kul i Sverige och när du åker tillbaka ner igen förståss.

Hade ni en bra midsommar?  Här var det bara regn när vi just skulle äta , men före och efter jättesoligt!! Riktigt bra dag fast vi firade hemme..händer ju sååå sällan.

• Snösport
    Thuleslapper skrev 2011-06-24 23:45:46 följande:
    Nja sådär....
    Testade Minus imorses men hade gäster som kom nästan direkt efter så jag hann inte smälta det riktigt.
    Efter att lunchgästerna hade gått bröt jag ihop.
    Tårarna bara rann medans jag försökte göra 2 sallader till kvällens grillning.
    Sambon var full (de hade druckit öl och nubbe till sill-lunchen så där hade jag inget stöd att hämta.
    Ja sen satt jag på grillfesten och kämpade bort tårarna tills jag fick nog och tog bilen hem.
    Nu sitter jag framför Twilight / datorn, dricker ett glas vin och tycker synd om mig själv.

Hoppas att ni andra har haft en trevlig midsommar?

Kramar
    Nä vad trist Thule!!!
    Man får tycka synd om sej själv, så är det!
  • Snösport

Innan68: de sa till mej att symptom kommer och går så nu hoppas vi att fint litet hjärta visar sej på onsdag!! Jag tror helt klart det blir så!!

• Snösport
    Veronica1 skrev 2011-06-26 22:11:11 följande:

Vårat sista IVF & det gick åt helvete!!! Nu finns det varken ork eller pengar till fler försök. Vad kan det ha varit som kom på papperet igår när jag torkade mig, nästan lika stor som en vindruva. Den var blodig & en vit hinna runt den, mycket märkligt... Vet någon vad det kan ha varit???

Kommer att ta en paus från FL nu, men kommer att vara inne & läsa hur det går för er andra!!!

Önskar er alla mycket kärlek & all lycka <3 Sköt om er!

Kramar

Nej Veronica...fasen vad trist!!!

När jag fick ut vårt embryo såg det ut som en cashawnöt med vit hinna runt och som små groddrötter i ena änden som var blodigt i enden...så ser det ut sa de på sjukhuset så var det ngt annat för det har ju kommit endel klumpar även 5-8 dgr efter missfallsblödning så det verkar vara endel saker som ändå ska ut liksom...dvs du kan ju varit gravid ett tag? eller så är det som de sa innan progesteron det andra som klumpat till sej.

Inga råd att ge mer än att du inte ska ge upp allt bara vila från detta mm...efter pärsen, chocken, gråten mm så glöm inte att det finns en yta som glittrar här uppe och den är skön att vara vid med eller utan barn.
    Kramar!!
  • Snösport

Slemmis...hänger inte med riktigt då¨jag inte läst allt men ClearBlue monitor där ser man stegring , maximal Äl och om det finns neråt "stegring" också..mina Äl har ju strulat endel så jag fått maximal direkt och ibland 2:a gången nu bara stegring utan maximal ÄL så det är ju intressant att se och veta och i ditt fall ha koll på lite hur måbga dgr det rör sej om som du är extra fertil.
    Vad det så du menade `Stickorna till monitorn köps i 20 pack och man använder ca 10 varje gång så jo det kaske är lite dyrare men jag tyckr det är väldigt enkelt och bra när man reser lite mm.
    Har jag missuppfattat så glöm mitt inlägg.

Inanna: Åh, var lugn onsdag kommer gå bra, en eller två blir ju bra vilket som! Kram, så kul att det går bra för dej!!!

• Snösport
    butterflower skrev 2011-06-28 07:18:39 följande:
    Jag har en nyfiken fråga. 
    Varför startar ni med IVF så sent?
    för alla träffas inte när man är 22 år då blir det senare i livet är mitt svar på din fråga och man har ju inte velat ha barn med vem som helst och den rätta har inte dykt upp förrän senare

Kul att det gått bra för dej!! ...här är en tråd för oss runt 40 år och en på 27 åring kasnke inte alls känner samma känslor som en som är runt 40 och har kämpat i flera år, får motstånd i sjukvården så det tar extra tid och får betala allt själv så det är myclket nya frågor och motstånd...människor tar dessutom förgivet att man gjort karriär (not ) eller inte vill ha barn så den yttre okunskapen kan vara hård från folk i vanliga vardagssamtalen...ingen som inte är barnlös och äldre kan ju förstå detta.

Men här hjälper vi varandra mer än ifrågasätter varandra...många i din ålder som fått barn som ifrågasätter "äldre " kvinnors försök att få barn...men låt säga att dina IVF inte hade funkat och du tillslut blev äldre ...oj, man får inte heller adoptera lätt då alltså det vet man ju inte heller, många dörrar är stängda som sagt.

Jag tycker vi är oerhört starka som ev vill, vågar och ger oss möjligheter att testa när det inte gått tidigare...hur ung eller gammal man än är. Vi är kämparna som ev någongång måste inse fakta att inget funkat men som lever på hoppet så länge vi själva tror det kan funka liksom...vi är pålästa och vi är oftast starka.
    Cool
  • Snösport

Turild: härligt vad snabbt tiden går!!! Snart kub alltså    Underbart, du låter lugnare nu än tidigare...lycka till nu i sommar med alla kubb, nupp och VUL. kramar!!!

Veronica: chanser kan säkert uppstå när man minst anar så ge inte upp trots allt liksom

Kattenizza: här i norr ingår inte Nupp och Kub alls hi,hi...Norrbotten kör inte med det för någon så det är bara att sätta sej i bilen och köra till Umeå, men så blev det inte men nästa gång! då blir det väl 1500-3000 för hela undersökningen så det tycker jag är mycket dumt.
    Vad bodde du nu igen? Umeå? Sundsvall?  Vad är norr för dej?

• Snösport

linköping 68:

en gammal som jag kan utantill...kanske stavar lite fel men ni förstår säkert.

There´s a stranger in my arms and I just knowe his name,
    I woke up in a shock and realize that this is not a game.

This is now and this is here,
    No love I just needed someone near

Cause my life is often lonely and cold
    It makes me feel scaered and so damned old.

I wish I had the key to your heart
    I wish I had the key to your soul,
    I wish I had the key to your heart
    cause this makes me fall all apart!

• Snösport
    Zinfandel skrev 2011-06-28 22:02:00 följande:
    Ska vi skicka den texten till Redone, Max Martin eller Jonas Åkerlund Skrattande
    Cool  du e skön du   Tack för smicker!
    jo det var en hårdrocks låt som kom till mej...den kom även i jazzform en gång när jag sjöng i bilen...hi,hi,hi... jo det märks att det ofta är låttexter på ngt sätt...hi,hi,hi!
    Jag kan gärna bli låtskrivare och tjäna lite  extra IVF pengar!!!!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?