Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Lillstoran skrev 2012-05-03 19:53:55 följande:
    En annan fråga - har jag tolkat saken rätt att det tar 10 dagar innan ägglossningssprutan går ur kroppen? Samt att från dag 14 att det går att få ett tillförlitligt grav. Test?
    deet KAN ta upp emot 10 dagar innan den går ur kroppen, jag tog gravtest på ruvardag 4 och det var helt blankt vilket tyder på att sprutan är ur kroppen.

De VILL inte att man testar före ruvardag 14, men jag har hört ställen som säger att man ska testa på allt från dag 12 till ruvardag 20, jag fick ett toksäkert resultat på ruvardag 10
  • slemtorsk i din bralla
    vickan12 skrev 2012-05-03 20:16:56 följande:
    Slemmis! Kollade igen och räknade fel förut missade en dag i kalendern ( hur man nu kan gör det??) idag är det 15 dagar sen äggplock!
    jag sitter o räknar också nu haha... får det till att jag är på 4+3 eftersom jag hade äggplock 16/4...
  • slemtorsk i din bralla
    Lillstoran skrev 2012-05-03 21:11:32 följande:
    Bara ett förtydligande. Menar ni 10 dagar efter ägglossningssprutan ELLER 10 dagar efteråterföringen? Det är skillnad för är det 10 dagar efter ägglossningssprutan så är det ju bara 6 dagar efter återföringen om jag räknar rätt.

Rd står för ruvardag, alltså hur många dagar man har haft embryon i magen.
  • slemtorsk i din bralla

Här är jag vickan. 13 ägg...på två dagar var ingen mer än 2-cellig..så vi avvaktade en dag till och då fanns två kvar en fyra och en sexa, satte in båda den 21e och är gravid nu. Vi resonerade inte egentligen ...vi hade inget väl och läkaren tyckte det var självklart att sätta in båda.

• slemtorsk i din bralla
    Zinfandel skrev 2012-05-05 06:12:40 följande:
    God morgon kära vänner!

Det verkar ha lyckats PlusSolig Svagt men dock tydligt. Wohoo!!! Igår fick jag provsvar som tyvärr inte var så bra så underbare Dr D satte genast in mer mediciner. Nu ska vi bara få det/dem att stanna också... Jag inväntar nu hcg på måndag för säkerhetsskull. Sen kan jag lova er att jag kommer att njuta varje dag varje sig det stannar 8 dagar eller 8 månader Skrattande Man får passa på att njuta så länge det varar!! Lägger in bilder i galleriet för den som vill begrunda testerna närmare! Jag kissar rätt ofta så är urinet inte 4 tim... Eftersom jag alltid får massor av biverkningar så har den stor skillnaden denna gången varit stickningar i brösten. Kissar ofta gjorde jag redan innan ET pga kortisonet så det har inte betytt så mycket. Tjhooo nu åker vi till stugan SkrattandeHjärta
    men ååååh så roligt....jag ska kolla testet men jag har haft på känn att det lyckats för dig denna månaden. Och vilken härlig inställning att njuta av det så länge det varar.... men så klart ska det vara tiden ut
  • slemtorsk i din bralla

käraste Zin... tittade på dina bilder.. det är INTE svaga plus... de är myyycket starkare än de jag fick på liknande tester, sen tog jag ett CB som bara LYSTE blått emot mig.. och för att toppa av tog jag ett digitalt i går morse som var min "riktiga testdag" (rd 13 men jag skulle räknat som om jag satte in på fredagen vilket var meningen, men hur kommer det sig att vi har så olika testdagar undrar jag??)

DU är helt klart gravid och jag är sååå himla glad för din skull, vi måste ju ha nästan samma bf, satte inte du in 21:e också?

• slemtorsk i din bralla
    Zinfandel skrev 2012-05-05 08:39:54 följande:
    Slemmis: jag hade ET 22/4 Drömmer

pp: du har också immunologiska sjukdomar Skrikandes Fundera på en tur till Dr D, det är verkligen värt det. Just nu är jag ett levande bevis på det.... Läs gärna mer i Aten-tråden, vi har rätt bra statistik där Skrattande
    då satte du in dagen efter mig.. men mina var odlade 3 dagar mot "vanliga" 2 så därför skulle jag testat först i går.. men jag hade ju solklart positivt redan i tisdags haha.... det är ju inte utan att man börjar tro att det kanske är två där inne...

NU ska vi njuta och skicka gravid-baciller till alla andra här
  • slemtorsk i din bralla
    pp08 skrev 2012-05-05 08:47:15 följande:
    Ni andra i tråden: är det görsta grav eller barnet eller har ni barn sedan tidigare? Jag har ju turen att redan ha en snart 3- årig busig flicka hemma.
    Jag har en son som blir 8 i september men från ett tidigare förhållande (där det också var problem med spermierna...har lite otur med mina män hehe tog tre år och vi fick kallelse till ivf två veckor innan bf)

Han fick förresten veta redan i går att han skulle bli storebror och han blev heeeelt kollrig. Han har tjatat länge om ett syskon men vi har ju inte talat om att vi försöker för vi tycker inte han behöver veta allt, men vi ville berätta tidigt för vi vill passa på att njuta hela familjen.
    Han listade dock ut det lite för tidigt, jag o mannen skulle berättat tillsammans men på tågperrongen i går så ringde en kompis som fått sms om nyheten och jag försökte vara diskret men sonen fattade att det var något på gång så han sa bara

-Du är gravid va?? eller??? INTE??? eller jo...det är du va??

så det var bara att erkänna, sen hade jag en liten pojke som tog hand om sin mamma inne på Maxi, jag fick inte köra vagnen, jag skulle köpa en gravid-bh och massa grönsaker var viktigt haha
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?