• Vi 5

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Sunseed, men åh så fantastiskt, nu 17 måste det ju stanna hos er! Jag har fortfarande positiva vibbar för dig så nu hoppas vi att det stämmer hela vägen. Och angående att tänka mindre på det, så hoppas jag att det ska bli så för mig med...

Hemulen, låter skumt, men dessa hormoner kan säkert ge vattniga flytningar. Tänker på dig och hoppas på fint resultat imorgon!

Linköping, toppen att du kommit igång igen. Hur blev det med sprutandet, vad bestämde du, ska du förlja rekommendationerna eller köra eget race?   

• Vi 5

Sunseed, stort stort grattis! Jag är SÅ glad för er skull! Nu hoppas jag det går snabbt till vul och att kommande 9 månader ska flyta på perfekt Hjärta

Hemulen, men åh vilket toppenresultat! Grattis! Ruvare till 2 finingar, låter underbart! Och så 4 st till frysen också, så himla skönt. Börjar genast tänka frenestiskt på att jag borde tagit Inofolic jag med, även för min OCD-light

Tyckommig, men åh så roligt att höra om lyckade hemmaförsök! Jag tänker att du ju (om jag minns rätt) varit gravid flera gånger "på egen väg" och att din kropp förmodligen klarar att hålla en graviditet, så jag skulle nog ha skippat progesteron, men gissar att de flesta här inte skulle hålla med mig Kanske kan du ringa klinikn och fråga vad de tycker.

Snorpan, härligt! Du undrade var i processen var är, och jag går och väntar på sprutstart, borde bli ons-tors nästa vecka, kör korta denna gång.

• Vi 5

linköping, håller med, j-la träbock! Och ett konststycke att vara så oprofessionell, dels kläcka ur sig att det typ är kört och sedan efter det försöka ge hopp (med DHEA) för att sedan ändå inte vilja skriva ut det. Hur idiotiskt får det bli. Min gyn ville ju inte heller skriva ut det fast hon samarbetar med Falun, men jag bombarderade henne med artiklar mm och när vi sågs nästa gång sa hon förresten det finns något som heter Prasteron som de kör med i Falun, om du byter klinik kan du få det. Och hon nämnde inte överhuvudtaget att jag hade skickat info till henne. Jag sa bara jaha så du har läst artiklarna jag bifogade Cool men hon kommenterade inte utan sa att det iså fall är Falun som tar på sig fulla ansvaret för den behandlingen. Öhh. Hoppas förresten samtalet med maken går bra och grattis till 4 fina blåsor!!! Det är ju toppen!

• Vi 5

Hemulen, precis så som du resonerar så tänker jag att även jag kvalar in för DHEA-behandling med min ålder och utifrån att äggen verkar vara av dålig kvalitet. Jag kanske också ska outa det högt när jag kommer dit (om jag nu kommer dit).

Sunseed, hur har du gjort med progynonet? Jag hoppas att du känner dig trygg med ditt beslut!  

• Vi 5

Linköping, så härligt att det såg så bra ut! Hoppas så för dig!

snorpan, skönt att försöka hålla det så vanligt som möjligt, hoppas att jag också klarar det

En hastig fråga, jag har börjat spruta dag 2 förut, men nu har jag info att om mens kommer på en måndag så ska man börja spruta först på mensdag nr 3 (onsdag) (jag gissar att det är för att ÄP inte ska bli en söndag alt för att hemortgyn har stängt på fredagar). Är det någon som har någon synpunkt på om det kan spela roll att börja spruta på dag 3 istället för dag 2? Känns som att det kanske är dumt att vänta om blåsorna redan börjat rekryeras, borde det inte vara större chans att få med fler om man börjar stimulera tidigare? Å andra sidan har mensen inte kommit igång än bara rosa flytningar än, men jag tror att den börjar i kväll.
    Kommer den i gång idag kör jag nog ändå igång på tisdagen tror jag, jag har ju ena gången sprutat mkt längre än vanligt (13 dagar ÄP dag 16) och andra gången mkt kortare än vanligt (8 dagar ÄP dag 11), såjag passar nog inte in i mallen i slutändan ändå

• Vi 5

MsBoring, tack, jag vet att de säger att det inte spelar roll, men jag kan inte låta bli att fundera på om det inte borde kunna vara så att kroppen redan tidigt väljer ut vilka blåsor som ska få växa och tänk om man när stimulerar en dag tidigare får med sig lite fler än om man hade väntat...Dumt att jag har massa sådana funderingar när jag inte har tillräcklig medicinsk kunskap för att ens kunna spekulera eg. men jg kan inte låta bli Tänker att det ju verkar vara vanligast med dag 2 och att dag 3 verkar vara mer av praktiska skäl, då blir jag också lite extra fundersam.

• Vi 5

Tack Sunseed! Först vill jag säga att det låter toppen att du bestämt dig och kör på en linje! Så skönt att slippa hålla på och vela. Tack också för dina peppande ord. Jag har lyckats hålla detta ifrån mig rätt bra i sommar, men nu dog allt igång med buller och bång när mensen kom och jag inser att det är sprutstart och inser att jag "lovat" maken att detta är sista försöket. Jag får panik och vill nästan skjuta på det för att ha "chansen kvar", för att det kommer bli så definitivt vid ett misslyckande (och jag är väldigt inställd på ett misslyckande samtidigt som jag hoppas så förtvivlat). Så gick jag rakt i fällan och har googlat sprutstart vid 2 eller 3 dagar, funderar på om jag ska våga ta alvedon nu när jag har ätteont i huvudet, för tänk om det är det som sabbar allt, och räknar febrilt på vilka dagar jag kan tänkas behöva vara borta från jobbet, när ev TD kan bli osv, dvs jag har dragit igång på alla växlar Precis det jag inte ville. Jag ville ju ha lite distans den här gången. Blä vad jobbigt det blev med detta och jag har just nu två av mina mest hektiska veckor på jobbet mitt upp i allt.

• Vi 5

Linköping, nej fy så himla tråkigt! Förstår hur du tänker, och kan bara hålla med om att livet är så himla orättvist för vissa! Men nu håller jag tummarna hårt för det ägget som såg fint ut!

• Vi 5

Linköping, kom att tänka på en sak i natt och det var att tempen ju går upp av ovitrellen och att det kanske ändå kan ha varot så enna gång att de inte hade "stuckit iväg i förtid". Jag tänker att det ju var två kvar och att "skrynkliga" ägget kanske kan ha varit skrynkligt av någon annan anledning? Eller var det solklart att det hade stuckit iväg?

MsBoring, ja tempningen är ju ett kapitel för sig det med. Denna gång var jag nöjd med tempningen för tempen gick ner ett par daga innan mens så jag behövde aldrig börja hoppas på lyckat hemmaförsök.

Bengalen, men så härligt med lång och fin cykel nu! Kul att du hänger på inom kort! {#emotions_dlg.flower}

• Vi 5

Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök
    Cathy, 38 år, Stockholm
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF,  negativt. 2 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP
    Sushi, 42 år. IVF 6
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea Turin
    Victoria71, 40 år, Göteborg, Carlanderska
    Pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (2 FET),SU,  FET 12/5 TD26/5
    Bengalen: 39 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, 3:e IVF/japanen på CFC Mamman0301 39 år, fet i juni har börjat med  progynon den 10/6
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, 13 ruvningar 1 barn, Syskonförsök 9
    Zinfandel, 40 år i Skåne, nästa försök i september
    TyckOmMig, 45 år Småland  IVF2
    Susmar72, 39 år

***SÄNGHALMSLIGAN***

Cice, 42 år, IVF1 -, sedan hysteroskopi och immunobehandling i Aten, hoppas på mirakel i sommar

***SPRUTAR/SPRAYAR/ÄP/ET/FET***

Chichisita 42 år,korta metoden, ÄP 21/8. 
    Vi 4, 41år, (syskonförsök), IVFnr1 =mf, IVF nr2=minus, nu sprutstart IVF nr3 19/9 (menopur 375IE, korta metoden).

***RUVARE OCH TESTDAG***

Tuvalina, 41, Hälsingland, IVF 3 korta metoden, TD 31 augusti.
    pp08, 41 Stockholm;  FET (4celligt + 2celligt) , (syskonförsök 7) TD 3 sept.
    Ania Kasia, 38 år, RPC Uppsala, FET med TD 8/9
    Hemulen 39 år, RPC Uppsala, 2 IVF,  4FET (2 MA, maj-11 och maj-12). Nu IVF 3 TD 30/9.
    Snorpan 42 år, 5 st ivf , 1a FET CvL TD 24/9 

***GRAVIDA***

Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1  hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012.   
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2, bf ca 8/1 2013
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 - Falun, BF ca 17/2-13
    Sunseed 41 år, FET 30/8-12, insättning av blasto nr 6 med AHA. TD 13/9. VUL 9/10

***FÖDDA***

Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze,  38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS. 
    Chichisita, född 70, son född 14/12 2011 efter IVF 2, korta metoden.
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, BF 15 maj,Enya född 13/5 3640g 51cm
    Boe, född 72, Stockholm, syskonf örsök 2, FET CvL, TD 18/9, dotter född i maj 2012
    Maraki73,  38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) dotter född 31/7
    Inanna  43 år, Gbg, 4 ICSI + 3 FET, ÄP  14/11, ET 16/11, TD 4/12, Inanna Li född 8/8-2012, 3125 g, 48 cm.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?