• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Skytten skrev 2012-03-17 20:47:07 följande:
    Härligt att höra! Jag hoppas också att Lutinus ska vara bättre än Crinone. Det var så jobbigt med de där klumparna som kom ut. Hu!

Sunseed - jag kan inte riktigt berättat vad jag föreläser om för det är så pass ovanligt att jag då skulle "röja" mig själv. Jag hade gärna berättat, men så har jag varit lite för personlig här för att jag ska vilja att folk vet vem jag är.  
    Jag förstår precis. Hjärta
  • Sunseed

Maryhe.. Troligtvis Tjocktarm 4.
    Det är den punkt som sitter där tumme och pekfinger möts (där skelettet möts) på ovansidan av handen.
    Men obs! Den är starkt kontraindicerad vid graviditet och ska inte användas vid ruvning eller graviditet. 

• Sunseed
    Maryhe skrev 2012-03-18 14:11:29 följande:
    Tack!!! Tack vare behandlingen igår så kom både mensen och magen igång.  Trodde aldrig att det skulle få en sån effekt. Jätteglad att jag tagit steget att göra dessa behandlingar. Tack vare era beröttelser här i tråden!
    Kram!!! 
    Det kan hända dom mest fantastiska sakerna. Man tror det knappt, men för mig som behandlar hundar så är det svårt för dom att få placeboeffekt, så jag blir än mer övertygad, ju mer tiden går. Sen ska man bara få tummen ur att behandla sig själv också. Glad
  • Sunseed

Jag har nyss varit på en skogspromenad och tidigare idag har jag handlat en himla massa grönsaker. I veckan blir det wok för hela slanten med grönsaker, kyckling och nötter. Och ägg till frukost. Man kan ju börja i någon ände i alla fall inför nästa försök. Solig

• Sunseed
    Vi 4 skrev 2012-03-18 16:37:07 följande:
    Sunseed, du kämpar på så bra, glöm bara inte att det är ok att vara ledsen då och då också...Här är det också frukt och grönsaker på inhandlingslistan
    Tack. Jag har gråtit som ett barn. Men av någon anledning så kommer jag igen ganska snart efter nederlag. Jag kan inte låta bli att tycka att livet är förbaskat härligt, allra helst den här årstiden. Det kan tyckas lite äckligt, äppelkäckt, men jag fungerar så. Men.. Jag behöver nog bara sätta min fot på jobbet imorgon så känns det annorlunda (omorganisation och uppsägningar på G)... 

Och Ciara - ett stort grattis till två små embryon!
  • Sunseed
    Vi 4 skrev 2012-03-18 17:12:43 följande:
    Sunseed, så bra! Då känner jag mig lite lugnare! Jag är också ganska optimistisk av mig och kan inte heller deppa så länge efter misslyckanden, så jag känner igen mig lite, fast jag är ofta dålig på att känna efter överhuvudtaget och skulle nog behöva våga uppleva ledsenheten lite oftare. Hoppas det blir ok på jobbet ändå. Är ditt jobb också i fara?  
    Jag brukar skoja och säga att jag har italienskt temperament. När jag blir arg blir jag jättearg, när jag blir ledsen blir jag jätteledsen, men när jag är glad (ofta) så är jag jätteglad. Jag är en humörmänniska helt enkelt som INTE kan dölja hur jag mår. 

Mitt jobb... Jag har ingen aning. Ingen vet något alls. Det pågår förhandlingar för fullt och ingen anställd vet något ännu. Däremot vet jag att min tjänst inte är så lätt att ersätta, så dom får problem om jag ska gå. Men men... Det är inte mitt problem (i så fall).  
  • Sunseed
    Vi 4 skrev 2012-03-18 17:19:23 följande:

Hemulen, åh hoppas att du får två stycken fina embryon i morgon! Kommer att tänka på dig!!!

Sunseed, då är du helt olik mig då, jag är jämn och lugn som en filbunke, blir aldrig arg och gråter inte heller, men är ofta ganska glad iofs   Jobbigt att jobba under sådana omständigheter, hoppas bara de fattar att de inte kan avvara dig!

Tungan ute = ska jag göra om jag får gå... :)
  • Sunseed
    hemulen skrev 2012-03-18 17:11:04 följande:
    Skytten, det behöver inte ha släppt än. Nivåerna pendlar ju dagarna innan och lite beroende på när man testar kan det vara starkt (fast inte positivt) och nästa gång svagare.  Så är det ofta för mig att jag harett starkt streck och tror att det är på G och nästa dag är det svagare för att komma igen ytterligare en dag senare och bli positivt. Kommer ditt äggvitesekret efter äl? Mitt kommer alltid ca två-tre dagar innan.

Brukar du alltiod fånga äl på morgonen? I så fall är det osannolikt att du just den här gången inte skulle göra det.

Håller tummarna för att det inte släppt ännu. Verkar bra att ringa gyn imorgon! Kram!

Själv är jag nervös, imorogn kan jag bli ruvare till två embryon (de sista i frysen) eller inget...
    Lycka till! Jag håller tummarna för att eskimåerna klarar sig och boar in sig hos dig imorgon. Vad spännande att få tillbaka två.
  • Sunseed
    Bengalen skrev 2012-03-18 18:31:35 följande:
    Nu blir jag lite sugen på att också börja göra avkok på ingefära. Har tidigare hört att ingefära är rena dunderkuren för det mesta. Hur länge kokar ni ingefäran? Kanske en stupid-fråga men finns det att köpa i vanliga mataffärer eller var köper man det? Spännande att se om det funkar även på mina kalla fötter, fast jag har iofs bara kalla tår och det är inte alltid min örtmedicin funkar för det.

Lycka till imorgon Hemulen!

Skytten:Jag håller med Vi 4, fortsätt att testa ett par gånger till. Annars är det väl inte helt galet om du redan har haft ägglossning beroende på hur många dagar frys-embryot är odlat. Är det ett 2 dagars är det ju imorgon du ska ha det återfört om du hade ägglossning igår. 
    Oavsett vad så är ingefära väldigt nyttigt. 
    Ingefära finns vid grönsaksdisken (googla på bilder så får du se hur dom ser ut). Som en knölig brun/beige rot ungefär.

Skär av en bit (1-2 cm), skala den och skiva ner bitar i vatten och koka i ett par minuter i en kastrull. Som om du kokar upp te-vatten. Ta det varma vattnet, sila av ingefäran, häll ingefärsvattnet i en mugg och ha i tepåse som vanligt. Eller drick utan tepåse.
  • Sunseed

Jag är besatt av inlagd ingefära också. Det är lätt att göra. Visserligen innehåller det socker... men ändå :)

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?