• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

dallas skrev 2011-03-09 21:18:12 följande:
    Jag tror faktiskt att vi runt 40 idag är "yngre" både fysiskt och psykiskt, jag ser mig själv fortfarande som typ 27 och dom flesta som inte vet min ålder tippar på 27-30 år, känner mig ganska ung oxå, bara vissa "tröttrynkor" som man kanske inte hade förr då men jag skyller det på att jag vägrade bära solbrillor runt 20 års åldern...

Vi får väl se hur domen lyder imorgon när jag skall få ett hum om hur "tillväxten" av äggblåsor går. Ev ÄP på onsdag. Jag har ju inte kört korta metoden innan så det känns ju lite läskigt, men å andra sidan det var 3 1/2 år sedan sist och äggen har väl hunnit skrumpna en del  

Kanske dax att dricka/äta mer spriulina det sägs vara föryngrande, även yoga kan verka föryngrande på de inre organen, så som te x äggstockar osv- skall se om jag hittar länkarna på div övningar(har själv inte börjat, men funderar på det ) Annars fick jag tips av en fd kollega"använd sexiga LILA underkläder" så blir du gravid- hahaha

Förresten är inte Lena PH gravid?! Hon är väl inte purung längre. Såg nåt om det på nån skvallerblaska-fast dom kanske bara skrev så på framsidan så man skulle köpa den..
    Ja men precis! Vad fyller du? 27 som vanligt! Jag tror jag fick ett gratulations kort om något sådant en gång.

Lycka till på kontrollen imorgon! Ingen anning om Lena PH, hon är väl 45 typ, bra jobbat i så fall.
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-03-10 13:37:33 följande:
     Hjärta Nu är första sprutan tagen och jag är på G igen Glad!
    Jippi! Grattis till sprutstart! Oh, vad jag hoppas på att du får massor med ägg, blir gravid och får en bebe. Mycket lycka!
  • turlid70
    Mamma gås skrev 2011-03-10 09:46:01 följande:
    Turlid - Hur mår du??  Solig
    Tackar som frågar. Jag mår bra, har ruvat en vecka nu och börjar känna mig lätt desperat, så långt till TD. Tänker tjuvtesta på söndag, maken säger nej och att vi ska vänta till TD, men jag håller ju på att spricka av nyfikenhet. Hade känt mycket aktivitet i magen hela veckan efter FET, nu har det avtagit känner liksom att det svider i tjejmagen, men så här har jag haft det förut och var faktiskt gravid en gång på riktigt (fick dock MA då).

Viktiga värden att fråga om är FSH < 9, LSH >0.7, TSH <2, T3/T4 och LH (kan inte värden för dem sista). Någon annan kan kanske justera dessa eller fylla på?

Håller tummarna för dig på måndag!
  • turlid70

Chichisita, grattis till lyckad ÄP och ET. Hoppas på trillingar! Det har vi inte gjort förut, men nu är det dags, spännande!

Jag tycker att det inte vore så dumt med två dagar i sängen efter ET. Här i Sverige får man inte sådant lyx, så att jag skulle kunna lätt byta med dig!

• turlid70
    Inanna Li skrev 2011-03-10 16:39:03 följande:
    Tack! Hoppas du också får plus inom kort Hur går det med ruvandet? Är det inte TD snart?
    Se inlägget #2834. TD 20/3, evigheter dit ju, blir galen snart!

Jag blir också tippad som 27-28 år, systembolaget tippade nog < 25 tom förra året. Vi bor i en liten stad så nu har dem lärt sig, eller ser jag ut > 25 tycker dem äntligen?Skrattande

Folk blir chockade när jag säger att jag har en son på 20 år, de tror att jag pratar om någon annan just då, så att jag måste ofta ta om det med andra ord, hehehe. Och så tror folk inte på mig när jag säger att jag har jobbat 9 år efter mina högskullestudier, de tror jag ljuger, ingen kan väl ta sin examen redan som 19 åring tänker dem, men jag var ju 31 år då!

Det är hur jag ser ut, men jag känner mig ofta riktigt sliten och utmattad, vilket kroppen noterar nog snabbt som ögat tyvärr, men jag ger inte upp kampen!
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-03-10 17:18:19 följande:
    Välkommen till ungdomsgänget! Jag är glad att jag nu i alla fall ser mera vuxen ut. Det är inte bara positivt att se ut som 12 tills man nästan är 30. Förr fick jag försvara mig på jobbet att jag minsann inte är ungdomspraktikant utan att jag faktiskt har tagit examen. Men jag blir fortfarande ofta tillfrågad om jag vill ha vuxenladdning när jag ska köpa månadskort till busstrafiken. Men då ser jag nog i alla fall ut som 25 Skrattande! Man vill ju gärna bli behandlad som en vuxen människa efter mer än 40 år i livet. Men att steget skulle bli att gå från flicka till gammeltant på ett kick kunde jag aldrig föreställa mig innan jag började med IVF. När kan man få vara en ung fertil kvinna i sina bästa år? Kanske nu fast personnumret säger annat!

Lycka till inför 20/3!
    Tack! Det är bara att köra på ungdomskortet då Flört. När jag vill vara mer vuxen brukar jag snabbt säga att skenet bidrar, men ibland kan jag utnyttja ungdomligheten, t.ex hänga i baren och bli bjuden på en drink av någon 25 åring. Trots att jag ser väldigt ung ut så är jag faktiskt ganska gråhårig och måste färga håret ständigt :(

Ja, naturen försöker ta sin rätt trots allt, men inte allt är sagt än, du ska se att vi lyckas till slut!
  • turlid70

Vågar inte säga något till min man att jag tjuvtestade imorse och fick tyvärr fet minus Gråter. Det kan vara för tidigt, har BIM på onsdag-torsdag, men jag känner inget positivt i magen förutom vanlig mensvärk just nu. Tyckte att jag kände massor efter återföringen och fram till i torsdags då, sen var nästan allting borta. Så hemskt ledsen.

• turlid70
    Zinfandel skrev 2011-03-13 09:24:15 följande:
    Turilid - ge inte upp än, vänta till TD! Kram
    Inanna Li skrev 2011-03-13 09:26:21 följande:
    Turlid - Vänta till TD trots allt. Jag håller tummarna för dig! Många kramar Hjärta!
    Fjällsippan skrev 2011-03-13 10:30:18 följande:
    Ge inte upp hoppet ännu, vännen. Jag släpper i alla fall absolut inte tumgreppet förrän på TD! Kram.
    Tack för stödet tjejer. Vad skulle jag göra utan er Solig, har ingen annan just nu som jag kan gråta ut hos. Maken vågar jag inte erkänna för att jag har varit styg, ingen av mina kompisar förstår riktigt hur tungt den här resan är och det är väldigt få som vet om det.

Vad som händer med mig så har jag riktigt mensvärk och brösten börjat öma, vanlig PMS alltså, jag är deppig och gråtmilt, väntar röda tanten idagarna och jag tror den kommer.
  • turlid70
    Mamma gås skrev 2011-03-15 09:07:03 följande:
    Det gick jättebra!! Skrattande Allt såg jättebra ut å var i precis i rätt storlek. Shit vilken underbar känsla det var att få se hjärtat pulsera.
    Det enda som var sådär var att mina äggstockar fortf är megastora (efter överstim.) å att det fanns stoora äggblåsor..., så han sa det att; du har nog lite ont i magen av det.. Hehe.., nehe.., de menar du inte.. Flört Men det försvinner med tiden å är inget farligt, dock kan det ta ett bra tag innan det försvinner.
    Mia69 skrev 2011-03-14 16:42:03 följande:
    .

Om några dagar debuterar jag i IVF världen. Hua!Obestämd
    Härligt å spännande!!
    Stort grattis! Vilken lättnad och så spännande. Mycket lycka!
  • turlid70

För mig är det hela ruvandet avklarat GråterGråterGråter. Fick lite rosa på pappret imorse och nu är det mensen här som en klocka. Kroppen sköter sig som programmerad, men vill inte bli gravid. Varför varför varför? Så fina embryon, flera topp, alla upptinade till 100%, lika fina som innan frysningen, men trivs inte hos mig, varför? Jag vill kolla om det är något mer fel på mig, vet inte vad i så fall och hur.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?