IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Bengalen - hur går det?
Bengalen - hur går det?
Hej Alla, ni som är så kloka - kan någon förklara det här med "spottings" som många av oss har innan mensen kommer igång på riktigt. Det är ju vanligare när man blir äldre. Varför är det så? Jag är så jäkla trött på att aldrig veta när mensen ska börja, och av att ha någon form av blödning, liten eller stor, i nästan 1,5 v/månad.
Kunskap gör för det mesta att ens börda blir lättare att bära
IVF-försök nr 3 startar alltså inom ett par dagar eller så!
Så roligt, Zin, stort grattis!!
God kväll! Grattis till alla nyblivna och blivande ruvare - hoppas hoppas era önskningar går i uppfyllelse nu!
Slemmis, jag fick två embryon tillbaka på nordic Ivf centre som du frågade om härom veckan. Går nu på Carlanderska dock men tror det är samma där: om chansen för graviditet är 'tillräckligt liten' ser man den lite ökade chansen med två embryon som mer positiv än risken med tvillingbörd. Typ.
Äntligen är mensen igång o jag börjar spruta imorgon kväll.
Maryhe, tänker på dig!!
Hej Alla!
Dåligt inläst som vanligt ... Men vill ge dig, Tuva, en kram och hoppas hoppas hoppas att det går bra nu.
Zin - grattis till ruvningen - härligt jobbat!
pp08 - men SKIT också! Fasen att det ska vara så jobbigt. Det känns ytligt att slänga iväg kramar här i mörkret, men jag gör det ändå ... kram till dig!
Jag är på sprutdag 4, första VUL imorgon. Har ganska mkt ÄL-sekret trots att det är så tidigt. Brukar ni ha det också? Jag hade det ju förra gången med och den gången gick det ju alldeles för fort, är rädd att det gör det nu också, trots lite andra doser och en kombination av Gonal F och Menopur.
Har hållt mig lite undan från tråden då jag känner mig fasen så trälig just nu. Gråter och är ledsen för allt och inget, hela tiden. Börjar tro att det är något fel..... kan tex gråta för de som får nya hus i Extreme Home makeover.