• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Bengalen - hur går det?

• Ypke

Hej Alla, ni som är så kloka - kan någon förklara det här med "spottings" som många av oss har innan mensen kommer igång på riktigt. Det är ju vanligare när man blir äldre. Varför är det så? Jag är så jäkla trött på att aldrig veta när mensen ska börja, och av att ha någon form av blödning, liten eller stor, i nästan 1,5 v/månad. 

Kunskap gör för det mesta att ens börda blir lättare att bära

IVF-försök nr 3 startar alltså inom ett par dagar eller så!  

• Ypke
    Zinfandel skrev 2012-04-17 12:11:11 följande:
    Nu är det bestämt att det blir ÄP på torsdag Glad Godingarna är nu 16-20 mm så det var rätt beslut att spruta en dag till och ett vul extra, en noggrannhet jag aldrig skådat i Sverige, en stor eloge! Nu hoppas vi på att ET går att genomföra på söndag istället för lördag eftersom jag tyvärr har ett stort jobb då... Vi håller tummarna! 
    Så hemskt roligt, Zin, att allt går så bra! Så spännande att följa dig!
  • Ypke
    pp08 skrev 2012-04-17 16:47:00 följande:
    Ingen bra vul 7+0. För litet embryo och låg hjärtakt. Hinnsäck o guleaäck syntes. Öven liten hinnsäck nr 2. Inga stora förhoppningar. Nytt vul senare
    Aj då pp08, så ledsamt! Det är säkert svårt att hålla förhoppningarna och förväntningarna nere också ... Tänker på dig och håller tummarna hårt!
  • Ypke
    pp08 skrev 2012-04-19 10:20:16 följande:
    Nytt vul. Inte bra. Men fortfarande lite lite aktivitet. Storleken stämmer inte heller. Blodprov togs. Tillbaka nästa vecka. Om då ingen förändring är det kört.
    Tänker på dig, pp08!

Zin -  stort lycka till idag!
  • Ypke

God kväll! Grattis till alla nyblivna och blivande ruvare - hoppas hoppas era önskningar går i uppfyllelse nu!

Slemmis, jag fick två embryon tillbaka på nordic Ivf centre som du frågade om härom veckan. Går nu på Carlanderska dock men tror det är samma där: om chansen för graviditet är 'tillräckligt liten' ser man den lite ökade chansen med två embryon som mer positiv än risken med tvillingbörd. Typ.

Äntligen är mensen igång o jag börjar spruta imorgon kväll.

Maryhe, tänker på dig!!

• Ypke

Hej Alla!
    Dåligt inläst som vanligt ... Men vill ge dig, Tuva, en kram och hoppas hoppas hoppas att det går bra nu.

Zin - grattis till ruvningen - härligt jobbat!

pp08 - men SKIT också! Fasen att det ska vara så jobbigt. Det känns ytligt att slänga iväg kramar här i mörkret, men jag gör det ändå ... kram till dig!

Jag är på sprutdag 4, första VUL imorgon. Har ganska mkt ÄL-sekret trots att det är så tidigt. Brukar ni ha det också? Jag hade det ju förra gången med och den gången gick det ju alldeles för fort, är rädd att det gör det nu också, trots lite andra doser och en kombination av Gonal F och Menopur.         

• Ypke
    linköping68 skrev 2012-04-25 12:20:06 följande:

Har hållt mig lite undan från tråden då jag känner mig fasen så trälig just nu. Gråter och är ledsen för allt och inget, hela tiden. Börjar tro att det är något fel..... kan tex gråta för de som får nya hus i Extreme Home makeover.   

Linköping: Jag gråter också alltid när jag kollar på Extreme Home Makeover, det är inget sjukdomstecken i sig De programmen bygger liksom på det ... Men allvarligt talat, lider med dig, det är så lätt att man hamnar där. Försök att komma ut och röra på dig lite i alla fall ... att ta hand om sin kropp litegrann gör att hjärnan så småningom också återhämtar sig. Kram.

Var det ingen som hade någon kommentar till min fråga om ÄL-sekret på sprutdag 4?  
  • Ypke
    Maryhe skrev 2012-04-25 12:02:29 följande:
    Ego: Mår lite bättre tacka vare regelbunden motion. Jag gick upp i vikt ganska mycket av medrolen och det var en av anledningarna att jag mådde dåligt, förutom alla IVF misslyckanden. Jag har slutat med medrol, rör på mig 3 gånger om dagen, äter LCHF, går regelbundet på zonterapi, dricker ingefärsthé och känner att jag mår bättre. Visst har jag fått tillbaka seborré och en del värk  kroppen. Men zonterapin håller värken någorlunda i schack.

7:e maj har vi möte på kliniken och sprutstart ca 1 maj. Vi har en massa blodprov att ta mellan den 7:e och 14:e. Vi får hoppas att de är ok så att vi verkligen kan börja. 
    Maryhe - du är så HIMLA tapper! Tänk om man orkade hålla din nivå på att ta hand om sig själv ens till hälften ... Hejja dig som är på väg tillbaka.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?