• pp08

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

turlid70 skrev 2010-11-19 09:54:43 följande:
    Tack! Vad håller du tummarna för? Drömmer
    Oj, hihi. Det blev lite fel: skulle vara till Zinfandel
  • pp08

Lycka till på ÄP på tisdag ChippiChoppi. Vä äggstock har kanske bara gömt sig och ger dig fin skörd på tisdag med

Börjar själv bli lite nervös nu. RD9nu. Känner ibland lite stickningar kring äggstockarna (tror jag) och i brösten. Någon enstaka gång en stickande känsla i magen eller pirrande känsla i underlivet, som jag inte känner igen som innan mensvärk.  Är förmodligen bara progesteron biverkningar.

• pp08

uppdaterar:

**VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Turlid, 40 år, IVF1/FET1 v48 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm och Uppsala)
    Inanna,  42 år, bor i Göteborg, inväntar MA och nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, jan/feb, bor i Stockholm

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran, bor i Täby (nära Stockholm)

***ÄP***
    pp08, IVF4 (syskon IVF1), ÄP 8/11

***ET***

***FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket, IVF nr3, ET 2/10, TD 18/10???, bor i Hässelby
    Eviglängtan IVF, ET 25/10, TD 10/11, 39 år, bor i Skåne
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, ÄP 25/10, Testdag 15/11, bor i Göteborg
    pp08, 40, syskonförsök, ÄP 8/11, TD 26/11, Stockholm
    Zinfandel, 39 år, FET1, TD 5/12, bor i Skåne

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    dallas, 37 år, inväntar syskonförsök till våren, bor strax söder om Göteborg

• pp08

Har värsta PMS humör idag. Hoppas det är ett bra tecken, så var det nämligen förra gången.

RD11 idag men utan progesteronet skulle mens ha kommit inom de närmaste dagarna. Får avvakta lite till, TD från kliniken på fredag.

• pp08

ChippiChoppi: grattis till äggen, hoppas de är guldägg

Rita: jag brukar också kolla på strecken med CBs digitala ÄL test, och oftast märker jag när ÄL är på gång , (strecken blir starkare). och det stämmer oftast att streckorna är lika starka (väldig starka) när även glada gubben visas i displayen.

• pp08

RD15 idag. Ingen mens än......men den kan ju komma till helgen.

TD imorgon. Då ska jag också sluta med progesteronet om det är negativt och invänta mensen.

Vid IVF1 och IVF2 fick jag mens redan på RD12 resp RD13, med färgade flytningar innan; vid IVF3 plussade jag svagt på RD12. Vid FET fick jag mens RD16/17 men hade redan lite färgade flytningar de sista dagarna.

Hittills inga flytningar alls, men jag hade ju värsta PMS humör förra helgen, haft lite mens/PMS känningar då och då under veckan. Testade negativt RD13; vet ju inte hur sent eventuellt pluss kan dyka upp. Denna gången första gången jag använder Progesteron, har varit Crinone tidigare.

Väntan återstår.........

• pp08

Grattis till två fina embryon ChippiChoppi.

Själv gick det inte så bra. RD17 idag, testade minus och börja blöda lite. Ingen av mina 2 ville fästa

• pp08

som man inte har tillräcklig mycket att tänka på nu; fick tjejen förmodligen vattkoppor idag. Får stanna hemma närmaste vecka om det visar sig vara vattkoppor

Vet ej riktigt hur det ska se ut men det går på hennes avdelning på förskolan, så det är förmodligen det.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?