• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

pp08: grattis till jättefint resultat!

Inanna: grattis till att det blev äl-stegring på rätt dag den här gången !

Också hårt hålla nu tummar till trådens ruvare - nu är det på tiden att det droppar in lite plus i tråden!!!

• Fjällsippan

Uppdaterar - började med sprutorna i fredags.

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. VUL 26/1, ÄP+ET? Korta metoden denna gång. Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, sprutstart 28/1 kontroll 2/2

***ET***
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (2 FET). ÄP 24/1. Korta metoden, Puregon200. Bor i Skåne.
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, CvL

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Inanna, 42 år FET 2 i februari IVF-kliniken Göteborg
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början februari. 
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.5-6 på HS, bor i Norrtälje

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF2, ÄP 21/1, ET 24/1, TD 7/2
    Sushi, 42 år i GBG, IVF 5, ÄP25/1, ET 27/1, TD 10/2

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)

• Fjällsippan
    turlid: håller tummarna för utebliven stegring imorgon!

Idag har jag varit på första VUL inför ÄP (sprutdag 6). Det såg okej ut för att vara mig, 6 jämnstora blåsor på 10 mm. Nästa kontroll blir på måndag. 
  • Fjällsippan

Tack, Inanna, turlid och pp08 ! Jo, 6 blåsor är helt ok för mig. Snackade med läkaren på telefon igår och han sa att jag han hade sett några mindre blåsor också som kanske ger sig med in i leken. Vi får se på måndag vad mina stockar har lyckats knåpa ihop. 

Men nej, Turlid, fy katten vad trist! Det här hände mig också när jag var i FET-svängen för några år sedan. Till slut fick jag göra stimulerad FET eftersom min ÄL alltid tycktes komma på "fel" dag. Lycka till med månadens hemmaförsök!
  • Fjällsippan

Mary73: jag mår också konstigt av Progynon, förvirrad och på gränsen till deppig. Progynon är det enda hormonpreparatet som jag reagerar så på.

Inanna: vad duktig du är med kaffeförbudet, jag dricker en ultrasvag latte (på halv espresso) / dag även under ruvningarna. Vad gäller kissnödighet inför återföringen så vet jag hur svårtaijmat det är. På Huddinge ville de att man skulle vara lagom kissnödig (jag gjorde 6 FET-återföringar där). Min taktik blev att kissa 3 timmar innan återföringen, och därefter dricka 3 glas vatten utspritt till ungefär halvtimme innan återföringen. Inte mer och inte mindre, och det brukade funka. Det viktiga är att verkligen tömma blåsan några timmar innan så att man inte behöva hålla sig för länge. Stort lycka till!

• Fjällsippan
    Inanna Li skrev 2011-02-06 10:02:10 följande:
    Jag har inte testat DHEA själv. Jag har inte vågat göra det och har varit lite skeptisk fram till nu. Tyvärr har jag inte mer information än de länkar jag hänvisade till ovan. Du och alla andra härinne får gärna inboxa min väninna Nymåne som är aktiv här på FL. Det var hon som mirakulöst plussade vid 45 och hon inboxar gärna alla som är intresserade. Och det är många Glad!

Tack för att du hoppas för mig! Måtte den jag ruvar på bli en liten bebis!
    Jag har inte heller vågat testa DHEA, det verkar ju vara så otroligt mycket biverkningar - men nu får man ju sig en tankeställare...

Någon som har beställt?
  • Fjällsippan

Zinfandel: kramar till dig -  men du, jag instämmer med Eviglängtan om att inte sluta med proggisarna innan du har dubbelkollat med kliniken. Jag har mött flera "blödande graviditeter" här på FL genom åren, och ibland så händer det mirakel!

Jag har varit på VUL idag (sprutdag 10). Det har dykt upp ett par fler blåsor (9 st nu), men de växer långsamt (är mellan 10 - 14 mm idag). Får veta mer om planerna inför ÄP när blodblovet kommer i eftermiddag. 

• Fjällsippan

Grattis i efterskott, ChippiChoppi Skål

Snösport: grattis till 6 jämnstora blåsor!
    Min läkare gissade på att det blir ÄP för mig på fredag, och jag tror inte att mina blåsor kan vänta till på måndag så jag tror också att det blir på fredag (jag kör långa metoden utan spray under sprutandet). Gissningsvis så får jag köra med full dos Puregon i 3 dagar till och ta äggmognadssprutan på onsdag. Men, men det är bara att invänta blodprovsvaret och hoppas på det bästa. 

• Fjällsippan

Åh nej, Sushikatten, nej, nej nej! Så ledsen för din skull, att det ska vara så svårt! Kramar i massor. 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?