• Spears

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya70 skrev 2011-04-26 20:08:26 följande:
    Hej alla, här är det massor med inlägg som vanligt Skrattande. Jag hinner knappt kika in här under dagtid på jobbet och så framåt kvällen har man massor med bra inlägg att läsa igenom.

Först grattis kattenizze!!! Så häääärligt. Stor kram till dig {#emotions_dlg.flower}.

Spears - härligt med ET på lördag. Jag antar då att det är långtidsodling. Har du varit med om det förut?

Turlid - har du börjat spruta nu? Jag är inne på andra veckan på sprayandet och nu mår jag sådär dåligt som man gör mot slutet av sprayandet. Fy f-n... Och i år sammanfaller den här jobbiga andra sprayveckan med björkpollenexplosionen så det var bara att hålla sig inomhus i helgen i det fins vädret. Hjälpte ju inte humöret direkt. Nä usch vad segt det känns nu. Men det är bara att bita ihop för om en vecka på tisdag hoppas jag få börja spruta.

Undrar så hur det gått för Chichisita? Någon som hört någonting från henne?
    Ja  jag har haft långtidsodling förra gången med långa metoden fick då 8 ägg befruktade och en blastis tillbaka av högsta kvalite sen var det 2 till som nästan hade blivit blastocyter men de orkade inte...
    Nu hoppas vi på många blastisar :)
  • Spears

Hej på er! Det gick bra idag 2 st till mig och ett till frysen :) Kram på er!!

• Spears
    chichisita skrev 2011-05-02 03:24:03 följande:
    Nu var det länge sen jag hörde av mig på tråden. Mannen har deadline på ett konsultuppdrag nästa vecka och har monopoliserat vårt internetmodem långt in på småtimmarna varje kväll och på jobbet har de lagt in någon form av superfilter som gör att nästan alla sidor som inte är jobbrelaterade är spärrade så där kommer jag inte in på FL.  Kul att höra att det går framåt med barnverkstan för så många!

Jag är gravid! Plussade dagen innan TD och fick det bekräftat via blodprov på TD. Men tyvärr är det för tidigt för att ropa hej ännu. Mitt HCG värde är lågt, till och med lägre än vad det var förra gången jag var gravid och då var det ju utomkveds. Så jag är jätteorolig för att något ska vara fel!  

Imorgon ska jag på VUL. Jag är då i vecka 5+4. Enligt läkaren kommer det vara för tidigt för höra hjärtljud men det ska gå att se om det finns en hinnsäck och om denna är normal. Jag är livrädd!! Båda mina utomkveds har upptäckts vid VUL så jag förknippar VUL med dåliga nyheter. Kommer förmodligen inte kunna sova alls i natt. 

En annan sak som spär på oron är att jag inte har några gravidsymtom alls. Det enda jag känner är att brösten är ömma men de har de ju varit sen ÄP så det räknas inte. I övrigt känner jag ingenting. Dagarna före och efter TD var jag väldigt trött och kände mig som om jag vore bakis men det har gått över nu. Jag mår alldeles prima vilket ju dessvärre inte heller är något bra tecken.  

Grattis!! Hoppas allt går bra!! Här är det ruvardag 2, inatt svettades jag och hade svårt att andas nån som varit med om det? Känner mig orolig i kroppen , Tar både prednisolon 10 mg och fragmin nu!!

Nåväl, det finns inget jag kan göra mer än att hoppas på det bästa och samtidigt stålsätta mig för att klara av dåliga nyheter om det blir så (hur stålsätter man sig för att eventuellt förlora en graviditet för fjärde gången?).

Snälla, håll tummarna för att där ska finnas en hinnsäck (eller två) imorgon, jag behöver verkligen allt stöd jag kan få!
  • Spears

Det blev fel lyckades skriva mellan raderna i förra inlägget! Håller tummarna för dig, och hoppas att allt går bra! Chichisita!! 

Nån som haft svettningar på natten men ändå lyckats blivit gravid???

Har lite svårt att andas också och orolig i kroppen :(

• Spears
    ***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 i maj på CvL
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 troligtvis i maj
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 3 i maj?
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2

***SPRAYAR***
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) spraystart 14/4
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) spraystart 4/4.

***SPRUTAR***
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL sprutstart 22/4
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4 sprutstart 30/4, ÄP fredagen den 13:e ;)

***ÄP***
    Mimmsann72, 39 år, ÄP 29/4, 10 ägg

***ET/FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, ET 11/4, TD 25/4
    Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    ***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.

• Spears
    Mia69 skrev 2011-05-10 14:52:13 följande:
    Spears: Stort GRATTIS till Plus!!! Fick inte du 2 blastocyster tillbaka?
    Detta ger stor inspiration till min kommande sprutstart!!!

Har börjat få lite mensvärk och kanske kommer den tidigare än jag räknat med ändå. Känner mig inte gravid och har "syndat" på alla möjliga plan denna månad, druckit vin, kaffe, åt en blodig köttbit i förrgår. Kanske just därför blir jag gravid tänker jag...
    Inanna, hur går det för dig? Test?
    Jo jag tjuvtestade redan i Torsdags och fick ett svagt + sen har det bara blivit starkare. Ja jag fick 2 st blastocyter tillbaka! Jag säger bara det gör korta metoden! Funkade ju alldeles utmärkt fick 3 st till frysen också :) De frös in ett direkt och odlade vidare 2 som också gick att frysa sen...Vet ej när VUL blir ska ringa Falun på Fredag och meddela att jag är Gravid!!
  • Spears

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)
    Zinfandel, 39 år i Skåne, FET i aug
    Fjällsippan, 43 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL (FET) i aug

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Mia, 42 år, IVF 2, Sprutstart 14/5          
    buzanss 39 år Fertilitetetskliniken IVF 1 sprutstart 26/5                     

***ÄP/ET***
    mamman0301, 39 år Cura Malmö ÄP 3/6
    Boe, 38 år, Stockolm, syskonförsök 1 (IVF3) CvL, ÄP 1/6

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) ET 20/5 TD 3 juni
    Rowanda, 40 år (född -70) syskonförsök nr 1 Falun, ET 25/5 TD 10 juni
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, ET 27/5, TD 14/6

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    Snösport, 42år, spontangravid just innan IVF6,Luleå gått i Falun BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska 
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i augusti 

• Spears

Hej nu var det länge sen jag var in, men har varit på VUL och de såg en och ett tickande hjärta :) Så jag går in i v 8 nu. Uppdaterade listan med beräknat BF också! Vad kul att så många blivit gravida!! härligt!! Och lycka till ni andra ...Kram

• Spears

Vill bara tipsa om ni är hård i magen vilket jag varit ta en matsked laktulos om dan kan köpas på apoteket!(det smakar tom gott) efter det har min mage varit kanon! Jag har haft riktiga problem med svullen öm och hård mage, det försvann andra dan med kaktulos!!! Kram

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?