• mba12

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej,
    Jag har börjat med sprutan sedan 2:a Juli, första VUL nu på fredag. Sen går hon(gyn) på semester :(
    Har inte kunnat hitta nån gyn till nästa vecka :(
    Tänkte åka ner till Malmö/Köpenhamn och bo där (jag går hos CFC) och göra min 2:a VUL där.
    Nån som kan tipsa mig om boendet där (eller vad som helst) som kan vara bra att veta?
    När tror ni jag ska vara där (vill bo där så lite som möjligt så klart) som kan vara lagom till VUL nr. 2?
    Tack för alla tips och råd.

• mba12

Vart på VUL idag, bara 1 ÄB på 13 mm :(GråterGråter
    Får avbryta den här gången oxåGråter
    Vet inte vart jag ska vända mig till???? Vad ska jag göra ????GråterGråter

• mba12

Tack tjejer,
    MissB. jag har inte hunnit att prata med Svend, kommer göra det snart.

Bengalen, egentligen fick jag Japanen först men sen när jag var hos läkaren här i STLM för att skriva receptet bytte han till Menopur.
    Misstänker att CFC kommer rekommendera Japanen för nästa gång OM han vill behandla mig!?!

Tack Susmar och Myran.

• mba12
    Linköping, min läkare sa med låga doser finns det risk att folliklarna inte blir stimulerade ... och han tror inte på alla dem här olika varianter, låga doser, crash, japanare, mm...men det är vad han tycker.

Dessutom Menopur är svagare än Gonal-f. Typ 450 iu Menopur är ungefär lika stark som 350 iu Gonal!
    Av min erfarenhet brukar CFC säga "ok" vad än man vill ändra på men när han säger nej det betyder verkligen ett NEJ!
    Om jag var du skulle jag lyssna på Svend.

Lycka till.
  • mba12

Sunseed, GRATTIS Jag är glad för din skull att du lyckats och får lite energi{#emotions_dlg.flower}

• mba12
    hemulen grattis, vilken klinik går du hos? Undrar om man kan få 2 embryo instoppad här hemma?!
  • mba12
    Tuvalina skrev 2012-09-12 21:11:47 följande:
    Det kan man få i Falun. Jag skulle fått det om det hade blivit två embryon. Nu har ju vi bara fått ett bra embryo per IVF-försök. Men nästa gång kanske...
    Är det sant!! Vad glad jag blir
    Fast det ska kanske inte spela nån roll för min del! Iom att jag har så dåliga och få ägg :(
    Tack Tuva.
  • mba12
    Zin väntar din väninna trillingarFörvånadSkrattandeGlad?
    Gud vilken lycka!Skrattande
    Måste bara säga, jag vill också ha det Hahahahaha
    Det är bara en dröm!Oskyldig
  • mba12

En dum fråga; Hur ska man veta om man behöver Trombyl, kortison, mm?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?