• hemulen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Aha, hoppsan. Tänkte att på produktnamnet lät det som att det skulle vara progesteron. Hmm, vet inget om östrogen och endometrios i IVF sammanhang... Det kanske är rätt, hoppas att läkaren visste vad han/hon gjorde, men det ska man ju verkligen inte ta för givet. Du kanske ska ringa och fråga?! Kram!

• hemulen

Tack alla för kramar och tankar, det värmer. Ska ta blodprov-hCG imorgon, det känns bra.

• hemulen

Men Zin, vilken otur. Men lite typiskt mitt i allt. Heja på, nu är det nära.

Sunseed, vad fantastiskt! Jättegrattis!

Linköping och Tjorven, stödkram till er.

Själv hade jag inget hCG i blodet. Finns det hormon som kan ge falskt + och mjölk i brösten, någon som vet? Mjölken fortsätter att komma. Ska prata m läkare imorgon.

• hemulen

Anne, vad tråkigt att det inte kommer något plus... TD har dock inte varit ännu, slå lite chans finns det ju kvar. Kram

• hemulen

Anne, neeej! Fy vad ruttet med mensen Kräks. Jag beklagar verkligen! Tröstkram!

Vi4, jag skrev ett brev till min läkare som hade sagt en massa korkade saker. Han svarade inte förrän ett par veckor senare då han såg att det var han som skulle vårt nästa FET dagen där på. Han var ungefär lika korkad då och påstod att jag hittade på saker han sagt. Morr!

Skytten, Fjällsippan och Myran. Jag har också blivit rånad i Barcelona. Värst vad det blev vanligt just här i tråden

• hemulen

Heja Sunseed! Vilket fint resultat, hoppas du fick guldägget nu Glad. Funderar på hur de kan odla vidare till dag 6, de kan ju inte odla längre än till blastocyster vad jag har förstått. De kanske inte hade hunnit dit ännu de tre som odlas vidare, eller?

Grattis Zin till genomförd op! Hoppas du återhämtar dig snabbt och kan få ta nästa steg mot bebis!

• hemulen

Tuvalina, Enya och fina fina, stor kram till er (och till alla andra kämpar)! Pissigt med minus och så orättvist att man ska behöva kämpa med andra saker samtidigt. Flerfrontskrig känns aldrig bra. Hoppas ni hittar tid till att njuta lite av vårsolen.

Kram!

• hemulen

Stor kram Tuvalina, jag beklagar verkligen Gråter.

Fjällis, nej fy vilket jobbigt besked. Ta dig en funderare över hur du känner och om du vill hoppas jag du får ny kraft till att försöka igen, men det låter ju kanske som att någon förändring i behandling i så fall vore på plats. Kram!

• hemulen

Sunseed, jag ser också ett rosa streck!!!! Heja, heja! Nu ska det hålla! Tänkte på ditt inlägg förut att det kanske var någon form av nidationskänning?!

Myran, jag beklagar verkligen. Stor tröstkram!

Lillstoran inte konstigt att det är annan ton i en nystartar-tråd. Man tror ju lätt när man börjar, att man ska bli gravid direkt när man får göra IVF, så är det ju tyvärr inte för alla. Många månader, tårar och besvikelser senare sitter man t.ex. inte och entusiastiskt funderar över eventuella symtom man känner innan BIM, eftersom man lärt sig att man alltid kan känna något om man letar och oftast slutar det med dum-tanten i alla fall... Stor kraaaam till alla kämpare i tråden{#emotions_dlg.flower}!

Ego: SItter och väntar på äl som med stor risk kan komma imorgon och då är det fel dag för våra tredagars embryon, så då blir det till att vänta en månad till. Jag har en opererad axel som sedan förra sommaren börjat trassla, göra ont och hoppa ur led. Jag har ont i den både dag och natt ca 3-4 dagar i veckan och funderar nu på om en sådan lokal inflammation kan påverka graviditetschanserna? Någon som vet något om det och om det går att dra paralleller till annan kronisk värk och hur det påverkar fertiliteten? 

• hemulen

Sunseed, hur går det idag? Testat igen? Jag är såå uppspelt för ditt lilla svaga plus Gjorde du något nytt till denna gång. Såg att du bytte profilbild under en stund av ruvningen till ett foto, kanske det är DET man ska göra, Skrattande. För övrigt var det väldigt trevligt med foto , ska funder på saken.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?