• Cathy

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

linköping68 skrev 2012-02-19 16:12:43 följande:
    Usch vad tråkigt! Kramar till er!
    Tack Hjärta Det var ivf4 så det känns surt men jag har tänkt orka 1-2 försök till. kram
  • Cathy
    Fjällsippan skrev 2012-02-20 11:10:12 följande:
    Cathy; usch vad ledsamt att det inte blev någon befruktning. Jag har haft Fostimon; och fick tillbaka ett jättefint embryo (men inget plus, men det är ju inget ovanligt när det gäller mig ). Jag tycker absolut att du ska ge Fostimon en chans. Om jag jämför det med Menopur och Puregon så reagerade kroppen mycket långsammare på östrogenet; blåsorna blev något färre och växte markant långsammare de första dagarna. Men runt stimuleringsdag 10 hade E2-värdet (och blåsorna) kommit upp i fin nivå. Min läkare dubbelkollade med leverantören som bekräftade att Fostimonet kan verka långsammare för vissa i början av stimuleringen. Men det kanske är bra om man har problem med äggkvaliteten; att äggen får växa till sig i lugn och ro. Alla stimuleringshistorier är, så klart, högst individuella; men jag tänkte att jag delar med mig av min erfarenhet så att du inte blir orolig om du reagerar som jag på Fostimonet och att det därmed händer ganska lite i stockarna de första stimuleringsdagarna.
    Tack för att du delade med dig av din erfarenhet!! Jätteintressant att höra att dina blåsor växte långsammare. Jag märkte redan när vi gjorde inseminationer för hundra år sedan att mina blåsor växte i supertakt med puregon. Långsammare med menopur dock. Kanske behöver de nåt som Fostimon för att de ska kunna växa i ännu lugnare takt. kram {#emotions_dlg.flower}
  • Cathy
    Maryhe skrev 2012-02-20 12:41:09 följande:
    Cathy: Nej vad tråkigt att de inte blev befruktade. Rätt tänkt att prova en annan stumulering.
    Hoppas på bättre lycka med fostimon! Kram
    Tack Maryhe! But here we go again! Glad Mot nästa försök med möjligen ny medicin, jag ska inte ge upp! 
    kram tillbaka {#emotions_dlg.flower} PS. ska registerar mig snart. Lovar Flört
  • Cathy

Tuvalina; åh, det där låter som nåt för mig och mina ägg!! Är inte Falun en del av IVF Sthlm (St Göran)? Vet du var sköterskan läste om det där? Jag vill gärna ta upp det med min klinik. Kan du få mer information, tror du..?

Inanna; jag tänker också på DHEA och av det bildas ju t ex androgena hormoner. Undrar om det är DHEA de ger eller nåt annat..?

• Cathy

Tuvalina; åh, ska bli spännande att se vad de svarar! DHEA skrivs väl inte ut i Sverige? Men jag vet inte vad annat det skulle kunna vara..?? Om inte de menar testosteron...? Glömde att skriva - jättetråkigt med mens Rynkar på näsan 

• Cathy
    Tuvalina skrev 2012-03-02 00:01:48 följande:
    Tack för ert stöd Hjärta

Hoppas få svar från kliniken i morgon. Antar att det är DEHA de menar, vad skulle det annars vara? Hon pratade om ett androgent hormon och det var inte testosteron.... spännande. Hon sa att jag skulle bli tvungen att äta det några månader innan nästa behandling...
    Är det den här adressen som du kontakta dem på? [email protected] 
    Jag vill gärna kolla med dem vad det är de skriver ut, vill också prova det! Glad
  • Cathy

tjorven; har det gått bra med det DHEA:t som du nu tagit? Jag menar, du har inte haft några biverkningar? Det från Biovea var visst inte bra?

Zin; skönt att allt gick bra! Ta hand om dig nu, stor styrkekram Hjärta

Tuvalina; vill du inboxa mig om du får nåt svar från Falun på det där hormonet..

Miss Boring; tack, en fin helg till dig också!

• Cathy

tjorven; tog du Biovea DHEA då (efter att du låg i mitten av ref värdet?) eller det som du köpt från dhea.com? Du har nog säkert berättat det här för mig tidigare, förlåt mitt dåliga minne Skäms Om de har tabbat i Huddinge så borde de stå för det. Har du tagit upp det med dem..? Tråkigt att höra att det blev multinukleära av alla..Rynkar på näsan 

Solen har gassat in i mitt rum hela dagen, härligt med vårsolen! {#emotions_dlg.flower}

kram

• Cathy

linköping68; förstår precis vad du menar! Min klinik funderar på att ge Fostimon till mig nästa gång så jag var också inne på FASS och läste och fick samma chock som du men jag förstod det som att de sjukdomarna du nu nämnde är uteslutna men inte alla andra infektionssjukdomar. De står ju så här: Denna risk begränsas genom användning av tillverkningsmetoder som inkluderar borttagning av virus, i synnerhet HIV, herpesvirus och papillomavirus. Det finns alltid en risk men jag tror att du lugnt kan ta det Glad När kör du nästa försök? Ska bli intressant att följa dig Flört kram

Zin; ska inte du vila vännen Flört

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?