• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mycket intressanta och gripande inlägg här!

Jag känne rmig själv som en vanvettig galning som fortsätter försöka trots att jag nu fyllt 44 och har 12 IVF (varav 2 avbrutna) bakom oss. Men jag är av samma åsikt som några av er, jag vill aldrig se tillbaka och ångra att jag inte gjort allt jag kunnat för att försöka. Nu har vi bytt strategi till donerade spemier pga vi har så grav manlig faktor. Och så länge man får fram ägg så finns chansen (även om den är liten) som CFC så klokt resonerar.

Grattis till ÄP-datum Inanna och SyskonETT Solig

• callimero

Och stort grattis till ruvarstatus sushikatten och Söte! Skrattande

Missade tyvärr Outsiders Zin, ett sant kvalitetsprogram... Igår verkade det dock varit av en extra intressant kaliber.

• callimero
    myran6801 skrev 2011-11-09 14:13:39 följande:
    Kalimero, här är i sånt fall ytterligare en vanvettig galning
    Skrattande
    Fjällsippan skrev 2011-11-09 14:13:36 följande:
    Ego: det har gått åt skogen den här gången också; RD 12 och minus vilket stämmer överens med vad min kropp har signalerat från RD 7. I morse ställde jag frågan som fick sambon att "rycka till": ska vi ge upp nu? Han trodde nog aldrig att jag skulle föreslå det. Han konstaterade att pengarna är slut; men vi båda lämnar en liten öppning för eventuella försök i vår och utomlands om vårt pengarläge ändras. Vi får se hur det blir; men kanske var det här den sista ruvningen.
    Nej så ledsamt Fjällis. Jag hoppas det kommer en öppning framöver så ni kan göra en liten utlandstripp.

Attans att jag missade inslaget om den danska donatorn. Undrar vilken bank han donerar till...? jag har beställt ny leverans idag.
    kattenizze skrev 2011-11-09 13:51:22 följande:
    Kalimero: Du är inte alls någon vanvettig galning, jag hade i ditt läge nog gjort samma sak faktiskt. Så länge du får fina ägg så why not? Om du orkar och ekonomin pallar så hade jag nog kört på. Vi har ju Enya här som ett bra exempel!
    Kul att följa er nya ruvare nu, nu ska vi se om inte plussen börjar komma, rent statistiskt så borde det vara så.
    Ja jag hoppas få "göra en Enya"!

Vilken rar Dr du har som hör av sig tjorven! Hoppas det kan fungera med era frysisar nu. Annars har du många år kvar om du kan tänka dig ÄD.
  • callimero

Pest detta att ekonomin sätter stopp. Rekommenderar alla som orkar att fråga sin arbetsgivare om bruttolöneavdrag. Det kan gå hos bägge parters jobb om man har tur. Man spar en hel del beroende på lön och kan ibland även dra av det uppdelat på flera månader.

• callimero
    kattenizze skrev 2011-11-09 18:02:28 följande:
    Pssst min släkting som fått en rad MF har nu med hjälp av levaxin fått se ett pickande hjärta....Inga barn sen tidigare och dryga 41 år...nä just det, det finns inga andra faktorer än gamla ägg i Sverige, visst brukar det heta så??
    Gamla ägg är vad som gäller. Det andra "tror de inte på". Det är inte helt vetenskapligt evidensbaserat, så hon slappnade kanske av eller hade bara tur? Tihi.
    Enya70 skrev 2011-11-09 18:22:49 följande:
    Klart du ska! Heja heja Solig
    Solig
    Du gör helt rätt i att mysa och vila. Hoppas du får en bra resa.
    Inanna Li skrev 2011-11-09 18:26:57 följande:
    Där var du Enya! Hoppas också att kalimero ska göra en Enya nu! Med danska toppspermier måste det bara gå bra!
    Du med Inanna. Låter väldigt bra med hela 12 sprutdagar tycker jag.Glad
  • callimero
    Fjällsippan skrev 2011-11-10 11:54:24 följande:
    kalimero, tänker på dig, hoppas att det går bra på VUL.
    Här är jag. Det gick sådär. Min kropp har antagligen kommit igång redan när det var lite spottings innan jag räknade det som första mensdagen, för den stora follikeln är på sprutdag 5 idag redan 17 mm.

Resten är oroväckande mindre, 12, 11, 10, 7, 6, 5, 4 så det är osäkert om de hinner ikapp. Har mailat CFC. Skulle behöva ett nytt VUL innan måndag då det kan vara lite sent för Ovitrelle. Är orolig för tidig ÄL som drabbat mig innan. I värsta fall får jag ta mig ner till Danmark för ett VUL i helgen.
  • callimero

Vad skönt med fint resultat på KUB Boe!  Glad

Sushi, det är på tok för tidigt för att ens känna av proggis-biverkningar ens på rd 3. Håll ut!

• callimero
    tjorven01 skrev 2011-11-10 12:12:38 följande:
    Kalimero
    Vill man inte släppa den största och satsa på de andra?
    De verkade väl jämnare i storleken? Eller är man rädd att de inte ska orka hela vägen?
    Risken är tyvärr att den drar med sig de mindre och att alla lossar innan ÄP.
    Fjällsippan skrev 2011-11-10 12:27:38 följande:
    Oj, vad trixigt med en dominerande blåsa; men mycket positivt att det är flera gå g! Jag skulle inte våga vänta med ett nytt VUL till på måndag; finns det verkligen INGEN som skulle kunna göra ett VUL i Stockholm på helgen. Kanske en annan klinik kan rycka in (IVF-kliniken i Stockholm?) Fråga går ju alltid. Vid mitt VUL hade jag en blåsa på 17 mm, och jag hade RH-stegring dagen efter. Tar du Orgalutran? Hoppas att du får ett bra svar från CFC.
    Ja usch, detta är mitt vanliga dilemma när jag gör kort och inte har ätit p-piller innan. Kroppen beter sig au naturell och väljer ut den follikel den skulle lossat naturligt som sedan suger åt sig alla FSH-injektioner och rusar iväg.

Talade precis med CFC, Dr trodde den stora kunde vara en cysta för att slemhinnan borde vara tjockare än 6 mm som den var med en så stor follikel. Vet inte om det stämmer. Jag frågade gyn här när jag gjorde VUL på CD 3 om det kunde vara en cysta. Han trodde inte det, då var den 13 mm. De ville att jag kommer ner på lördag om jag inte hittar någon som kan göra VUL här. Blir dyrt men iof skönt att få en konsultation av dom på plats inför ev fortsättning.
  • callimero
    Fjällsippan skrev 2011-11-10 13:40:54 följande:
    Ja, det låter bra att du åker dit och få en riktig bedömning. Men visst spekulerade vi kring en eventuell cysta för några månader sedan; kan det vara samma som ligger kvar och spökar...? Din slemhinna brukar ju vara tjock och fin och korrespondera bra med blåsstorlek; så ur det perspektivet låter "cysta-teorin" trolig. Hoppas att allt löser sig till det bästa!
    Ja det var en follikel/cysta där när jag konstant blödde under p-pillerätandet. Men gyn trodde inte det var en cysta nu i måndags, han sa 13 mm var för litet. Ja vem vet.

Ser att det faktiskt var lite liknade det senaste i Falun med 17, 13, 12 11, 10, 8, 6, 5 på samma sprutdag 5, slemhinnan 7 mm. Fick då bara ut 4 ägg på sprutdag 11 och de 2 befruktade stannade av i utvecklingen så jag hoppas inte det är samma visa.

Tittar på hur det såg ut när jag åt Pergo i somras inför inseminationerna, då var folliklarna 13-14 på CD 5, motsvarande sprutdag igår alltså. Och 20 mm på motsv sprutdag 9, så jag är nog snabb av mig. Inte lika fort tillväxt de första försöken i IVF-karriären, så antingen är det åldersrelaterat eller pga högre doser.
  • callimero
    tjorven01 skrev 2011-11-10 13:47:06 följande:
    Själv har jag äntligen bokat in en hysteroskopi hos Penny på Serum,
     fick mig att ångra att vi inte gjorde det för en månad sedan när vi redan var där nere men "better late than never".
    Hoppas bara de hittar något som de kan åtgärda.
    Bra tjorven. Är väldigt nyfiken på det samma själv. När åker du?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?