-
Grattis till ny status! Att leva som vanligt är nog ganska klokt, men jag skulle nog inte hoppa och skutta på jympa eller gym. Lugna promenader är väl att föredra, fast grottmänniskan har nog gjort annat också och blivit med barn ändå. Håller tummarna att du blir det också.Hönan skrev 2011-03-18 16:46:54 följande:Alla 5 blev befruktade dock bara två som delade sig vidare och då fick jag båda vilket jag aldrig trodde jag skulle få! Känner att jag skulle vilja gå i ide och vakna upp om 18 dagar när det är testdag... Men som läkaren sa; det finns inget nu som du kan påverka om du blir gravid eller ej. Nu bestämmer naturen och att avstå från saker blir bara trams då det i detta skede inte påverkar överhuvudtaget. Jag tror ganska mycket på att leva som vanligt även om jag inte tänker supa skallen i bitar
-
Det skålar jag för ! Oh vad gott det var med en öl nu, det var exakt en månad sen sist.Fjällsippan skrev 2011-03-18 18:32:17 följande:Jag känner på mig att det kommer att bli en massa plus i tråden framöver!
Gillar också manliga chefer, men sist önskade jag faktiskt att min kvinliga kollega hade varit min chef, men när tjänsten var ledig var hon mammaledig tyvärr. Han som jag hade sist var verkligen okompetent trots att han hade varit chef i hela sitt liv, ja från 23 års ålder till 40 år som han är idag. Han hade aldrig jobbat operativt och har ingen teknisk utbildning heller. Det funkar inte att jobba som teknisk chef då. Vi gjorde allt själva ändå, hans roll var verkligen överflödig för att han visade ingen medmänslighet heller. Klockade t.ex min kollega på fikat, det var han duktig på att jaga minuter och tyckte att det var helt okej att jobba övertid utan ersätning eller ett vänligt ord ens. Det är historia nu :))
Hade en mycket bra chef förut och även en som var väldigt ingenting, snäll men troligtvis överbelastad själv för att kunna bry sig om sina anställdes behov. Hade en kvinlig gpuppledare och en kort stund en kvinnlig chef, var nöjd med båda två, visst finns det duktiga kvinnliga chefer -
Eviglängtan trevligt att du dyker upp här igen! Intressant med chefskategorier.
Personligen tycker jag att en chef ska vara kunnig och instat i verksamheten för att kunna hjälpa till när det krisar och inte hålla sig vid prestigen, vara rak men lojal, ska visa sitt stöd på många sätt och inte bara en klapp på axel när ingen annan hör, får vara hård men rättvis och ska absolut vara empatisk på riktigt. -
Nu fick jag en irish coffee serverat också. Vilken uppvaktning
-
Håller helt med. Den atmosfären började i mitten av 90-talet och det verkar inte bli bättre. Ingen bryr sig om någon annan än sig själv längre, ingen verka behöva någon annan heller, men det är fler och fler ensama än någonsin och många mår skit pga det, men det får man inte säga högt för då är man svag. Man värderas efter sina prestationer och inte egenskaper, man ska ha "rätt" jobb, "rätt" vänner, bo i "rätt" område, åka på "rätt" semester osv osv, annars är man ute. Blä, hemskt trist sånt här.Sunseed skrev 2011-03-17 21:25:31 följande:Jag har lite svårt för den här hårda atmosfären som verkar ta över mer och mer. Man ska armbåga sig fram och inte bry sig om medmänniskor och allt handlar om prestationer och att ligga på topp. Jag har haft tur på min arbetsplats med kollegor och chefer som förstår, men jag ser ju vad som händer runt omkring mig i samhället. Jag vill tro och hoppas att trenden kommer att vända någon gång, för någonstans måste man snart se att prestation handlar om att må BRA på jobbet och fritiden. Om man får, då ger man. Den som bara ger och ger utan att få, den stupar till slut och det är inte speciellt lönsamt eller bra för någon...
Jag hoppas verkligen på er tjejer och håller fortfarande en massa tummar även om jag inte skriver mest i hela världen. -
Eviglängtan, ruvardag 18 och ingen mens än, det är ju jättehoppfullt! Hoppas hoppas så mycket jag kan! Grattis till lyckad ÄP också :))
Mia, grattis till sprutstart!
Fjällsippan, trevligt trevligt att kroppen sköter sig och FET närmar sig för dig.
Chichisita, vad skönt att din TSH har gått ner, hoppas du får ordning på den snarast och hoppas att du får ett annat testresultat snart. Någon måste ju få det, så gärna för mig om det blir du, det ger ju hopp till oss andra. Ruvandet i sig är en jävla plåga oavsett om man testar eller inte.
Trevlig helg goda tjejer! -
Vad mycket man bör kunna om allt möjligt, TNF-alfa och DHEA vad är det förresten?
Hönan ruva lugnt nu. Vilken klinik går ni på? -
Chichisita hoppas att du testar fortfarande för tidigt, man testar ofta minus innan BIM och sen plussar man. Håller tummarna att så blir det för dig.chichisita skrev 2011-03-19 22:58:09 följande:Tack Turlid! Dessvärre ser det mörkt ut. Tjuvtestade igen imorse, denna gång med CB gravtest. Ingenting! Nu borde det väl ändå synas något, åtmistone ett svagt streck. Bara en dag kvar till TD på måndag och inget pluss i sikte. Har inte mycket hopp kvar.
Grattis Dallas till god äggskörd! -
Eviglängtan beklagar mensen, så himla tristEviglängtan skrev 2011-03-20 08:54:47 följande:Lycka till ni andra, här har det kommit lite blod, kört för min del..., vilket jag redan visst. Så många fina ägg tillbaka men inget pluss, är det försent? Håller uppe denna mån och kör ev igång ivf 4 i april.
Någon med erfarenhet av DHEA och var man köper det? Kanske vore något att testa, fråga från en desperat person som just nu känner att bebistiden är förbi, suck -
Dallas grattis till dina ägg och lycka till på ET imorgon.
Inanna, lycka till på ÄP imorgon du med.